• Hedebris

**Den stora feta LCHF-tråden**

MadeleineW skrev 2011-03-26 13:39:02 följande:
    Det är inte varje dag. Men den dagen då jag kollade var det ca 75g hallon, grädde på ca 25g och så turkisk yoghurt ca 2dl.
    Jag vet att ägg är toppen.. men jag vill ha nått kallt i munnen, som typ yoghurt... men inser att det kanske inte är "bra" att äta det varje dag..

Jag äter ganska mycket, och jag blir trots denna kosthållning, rätt fort hungrig ibland. Antar att det är för lite fett, men när man går efter lchf recept så tycker jag ju att de borde räcka med fettet?

Jag vet inte hur noga jag bör vara, jag äter inte för att gå ner i vikt, utan för att förbättra min hälsa och det "inre" i min kropp  och se hur jag mår. Men jag vill ju trots det vara noga med hur mycket/lite kolhydrater jag får i mig.
    koka ägg och ha dem i kylen vet ja. :) Något kallt, sen en kall klick majonäs på :) Istället för turkisk yoghurt hade jag nog vispat grädde och haft hallon i. Mer fett och lika mkt kolhydrater. Men bara en dl max. Jag skulle nog inte slösat mina kolhydrater på frukosten, men vi är alla olika. Väljer du en sådan frukost kan du ju käka ägg och bacon till lunch
  • Hedebris

Idag åt jag ägg och bacon och vatten till frukost. Lunch var kassler med grädde och grön sparris. Kvällsmat blev ägg och knäcke typ 20g på hela dagen trots knäckena

• Hedebris

Jag tycker det är värt att lägga kolhydraterna på knäcke då och då men visst... 5g för en skiva... Men med massor av smör och ost på känns det bra

• Hedebris
    LoveMyFamily skrev 2011-03-27 18:54:55 följande:
    Hej, vad gör jag för fel? Jag verkar inte kunna gå ned med LCHF-metoden

Jag äter så här på ett ungefär.
    Frukost: 2 kokta ägg med bregott eller majonäs, skinka till det
    Lunch: LCHF-recept från Anna Halléns bok tex Lasange med zuccini
    Mellis: skinkrullar med bregott
    Middag: Tacoköttfärs, CF, gurka, tomater, ost.

Jag vill så gärna köra LCHF då jag har flera böcker om det.
    är det hemmagjord majo eller köpt? Köpt kan innehålla en del kolhydrater..
    Ang lasangen kan där vara många bovar. Krossade tomater, lök, vitlök?
    skinka finns också bättre och sämre sorter.
    ang tacofärsen så är det bra så länge du gör tacokryddmixen själv. Tomat är ju inte såå bra, inte lök eller majs heller om du brukar ha det till..

låter som jag äter, men jag äter inte strikt lchf, för jag vill inte gå ner mer
  • Hedebris

hej! Funderar på om jag ska sluta med lchf och få över typ till mcmf istället. någon gyllende medelväg. Går ner alldeles för mkt i vikt av detta och vet inte hur jag ska sluta gå ner. Kan inte ösa i mig mer smör än vad jag gör.

Vägde in mig i morse på 50,6kg och ja, min målvikt var ju 54. Men jag slutar inte att gå ner. Hur kan det komma sig?

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**