• Hedebris

**Den stora feta LCHF-tråden**

min dag har sett ut såhär:

frukost: en omelette gjord på två ägg, riven goudaost, vispgrädde

lunch. En HEL ost... haha.. kunde inte äta maten på jobb och de hade extrapris på ost

kvällsmat: en stor fläskkarré, ett stekt ägg, färsk spenat, gurka, keso,fetaost och creme freiche :D

• Hedebris

jag vispade 2st äggvitor med elvisp tills det var riktigt hårt. Sen rev jag i mellan 1-2dl stark ost i. Lite salt och peppar.

Sen tog jag lagom pluttar med en sked och kastade i i fritösen. Vände dem efter några minuter när den fått färg.

• Hedebris

jag bakade ett jättegott bröd idag.

1dl malda sesamfrö
    1dl hela sesamfrö
    1dl malda linfrö
    ½dl pumpakärnor
    ½dl solrosfrö
    2dl goudaost
    4st ägg

Bredde ut på en plåt och 20 min i 200grader.

jättegott

• Hedebris

när jag räknade och vägde allt så är det ca 1,5g kolhydrater per skiva, lite mindre. Men jag blir mätt på en skiva om jag har mycket smör och ost på :D

• Hedebris
    Allrona skrev 2011-09-18 07:36:51 följande:
    Fuskade igår! Var bortbjudna och det serverades pasta med pastasås. Jag åt kanske 10 pastabitar och sen nån sked pannacotta till efterrätt. Vaknade inatt och hade ont i huvudet, ont i magen och var HUNGRIG. Sån hunger har jag inte känt på flera veckor! Blä! Men jag vill inte kräva att folk ska behöva laga specialmat åt mig så jag lär få vara med om det fler gånger
    det behöver du väll inte. Fråga vad det blir och erjud dig att ta med själv. Du hade ju kunnat ta med lite squashpasta istället. Vi blev bjudna på middag när det serverades lasange, sallad och parmesan.
    Vi käkade sallad med parmesan och dressing. Drack vatten till och till efterätt skippade vi glassen och drack kaffe.
  • Hedebris

min man fuskade nu när han blev magsjuk.

*potatismos
    *pasta
    *vitt bröd
    *nyponsoppa
    *glass
    *godis

ja, han tyckte, jag gick ju ändå ner 3 kg på att kräka så himla mycket. Hans mage har stabiliserats och imorgon kör han på lchf igen.

• Hedebris

hej alla glada lchf:are! Det var läänge sen jag var aktiv här! jag gick på lchf för 2år sen. började i aug 2010 på 59,2kg och ett midjemått på  87,5cm
    slutade i januari 2011 på 51,2kg och midjemått på 70cm.

Fick konstaterad glutenallergi och har ätit normalt och glutenfritt sen dess. Nu har jag ett midjemått på 82cm och en vilkt på 57,5kg. Känner att jag måste göra något! Vet att jag blir av med sötsuget när jag går på lchf men är rädd att det ska bli för bökigt just nu för jag är stressad redan som det är. Att hinna äta innan jobb (äter glutenfritt bröd på jobb) och får gratis lunch på jobb. Då måste jag ta med mat varje dag :-/

Men vet om att LCHF är bästa sättet för mig att minska i vikt :/         

• Hedebris

Hej! I'm back!!!! Från och med imorgonr det lchf som gäller. Är både rädd och taggad. Hoppas på samma framgång som förra gången. Ny tänkte jag köra långsiktigt. Är glutenintollerant så lchf passar mig

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**