**Den stora feta LCHF-tråden**
Dricker också te med drygt en matsked kokosfett i 2-3 ggr pm dageb
Dricker också te med drygt en matsked kokosfett i 2-3 ggr pm dageb
Tack för era svar!
Jag känner trots allt lite förändringar i kroppen så det ger säkerligen resultat ändå, trots att det kanske inte syns på vikten.
Kanske borde mäta mig idag för att kunna hålla lite koll? Det får jsg nog göra :)
Jag mätte midjan när jsg började förra veckan men tänkte att det kanske inte var lönt...
Nu idag, när viktnedgången går trögt, mätte jag mig igen. Visst är det som ni säger - fokusera inte på vågen. -0,9 kändes sådär.., :(
Måttbandet visade -5 cm! Tjohoo, nu blev jag peppad igen! :)
Oj, vad många frågor jsg har idag känner jag! Hoppas att någon kan hjälpa mig med följande;
Jag har förstått att om man kör strikt LCHF så ska man hålla sig under 20 gram kolhydrater/dag.
Finns det någon sådan gräns för protein och fett?
Jag har en app i telefonen (såg jag nu) där jag kan hålla lite koll på maten.
Hittills idag ligger jag på;
Protein 34 g
Kolhydrater 6 g
Fett 60 g
( äggröra, bacon, te med kokosfett)
Ser det ok ut?
Jag har fått tillbaka inspirationen trots att vägen "bara" visade -0,9 kg efter första veckan. Att midjemåttet visade -5 cm gjorde susen, nu vill jsg fortsätta!!
Jag har precis ätit frukost, 2 stekta ägg med 4 skivor bacon. Men jsg är såå trött på det! Vill knappt se det igen. :) Känner att jsg måste byta frukost ett par dagar.
Räkmacka (tunn bit LCHF-bröd, bakat själv), ägg och räkor kanske funkar?
Har lite svårt för majonäs, men är en tsk bättre än inget?
Är chokladmousse den "bästa" LCHF-desserten?
Ska ha gäster till helgen och tänkte göra en efterrätt som jsg också kan äta lite av. OM jag vill, just nu känner jsg faktiskt inget direkt sug :)
Är det någon som vet hur länge smör håller efter bäst-före-datum? (i oöppnad förpackning)
Tuffar på med LCHF här.
Jag har en liten fråga. Har en väninna som också äter LCHF och vi hade en liten diskussion.
Hon menar att hon i bland under hela dagar (nån gång ibland) bara dricker te med kokosfett.
Ca 5 koppar om dagen med ca 2 msk fett i varje.
Hon trodde det var jättebra medan jsg inte riktigt håller med. Äta ska man väl? Hon vill " rasa" i vikt.
Inget jsg hänger upp mig på, bara nyfiken att höra andras åsikter. :)
Hej,
Det var länge sen jag var här. Började med LCHF nu 1/1 och allt med maten kändes bra. Blev dock inte överförtjust över mått/vikt - knappt rört sig alls.
Nu har jsg till viss del fått svar på varför, jsg är gravid :) Därför kändes nog magen lite extra svullen :)
Kommer till viss del fortsätta med LCHF, lite mer liberalt.
Nu var det jättelänge sedan jag skrev i tråden men hoppas på att få hänga med igen.
Är gravid så jag äter liberalt, vissa dagar mer strikt än andra. Dock inte för ngn vikt