• Hanniz

**Den stora feta LCHF-tråden**

Är det någon som har koll på LCHF och amning?

I september kommer bebisen och jsg vill gärna ta tag i mina gravidkilon, men självfallet inte förstöra ngt för bebisen.

Kan man köra en medel-variant av LCHF under amningen?

• Hanniz

Jag har en påse med kokosnötsmjöl i skafferiet, har någon tips på vad jag kan göra med det? Bröd?

Är inte superstrikt eftersom att jag är gravid så det kam vara recept på lite vad som :)

• Hanniz

Är det någon som har recept på en riktigt god bearnaisesås? Jag har ett jättebra recept som jag alltid använder mig av när jag vill ha varm sås men den funkar inte att värma om.

Skulle vilja ha ett recept på en sås som är lika god dagen efter man gjort den :)

• Hanniz

Provade att göra "pommes" idag på kålrabbi! Riktigt gott :)

4,4 gr kolhydrater, kan jag gott unna mig :)

• Hanniz

Här blir det ny kycklingfiléer samt en gratäng på vitkål, bacon, vitlök, grädde och pinjenötter. Och lite ost :) Luktar såå himla gott!

• Hanniz

Är det någon som har recept på en bra pajdeg? Tänkte göra en köttfärspaj imorgon och vill testa att göra den helt LCHF :)

• Hanniz

Någon lite kolhydrat är ingen fara, jag kör inte superstrikt nu då jag är gravid.

Ska se vad kag kan knåpa ihop :)

• Hanniz

Det blev paj idag - en köttfärsvariant - och herregud så gott! Kommer kunna bjuda vem som helst på denna utan att nämna att det är LCHF! Klockrent och jättegod!

Serverade sallad och en hemgjord vitlökssås med crème fraîche pch majonäs.

Degen är gjord av bland annat mandelmjöl, sesamfrön, smör och ost.

När lilla bebisen är ute (3 veckor kvar) ska jag absolut fortsätta med LCHF, så gott det är!

• Hanniz

Detta är mitt tredje barn och jag har inte ätit LCHF under någon graviditet tidigare, började efter att barn 2 kommit och gjorde detta några månader.

Under den här graviditeten har jag kört LCHF "light" enligt vad som passat för stunden. Vissa veckor har jag ätit mer strikt och vissa veckor har jag blandat in bröd, potatis osv beroende på hur jag mått.

Har även unnat mig socker nån gång.

Märker stor skillnad viktmässigt. Med de andra barnen när jag åt "allt jag var sugen på" gick jsg upp 18 samt 20 kg. Nu ligger jag på +5,5-6 kg - fantastiskt skönt!

Bebisen växer fint och jag mår super så kommer att fortsätta med min variant när jag ammar.

Vätska har funnits under sommaren men inte på samma sätt. :)

• Hanniz

Ja, nu är jag i vecka 37 och ligger på + 5,5-6 kg och det känns jättebra. Och då är jsg inte strikt utan unnar mig en "vanlig" macka, en kaka, ett glas cola osv nån gång ibland OM jag är sugen.

Äter inte "bara" för att jag är gravid och "ändå kommer gå upp i vikt..."

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**