Vilda Tiger skrev 2011-11-16 07:48:02 följande:
Åh, va jag uppskattar alla era kommentarer! Hade jag inte haft Jucea (hon hängde i tråden här förr och vi är vänner privat) och er i denna tråden hade jag säkert tappat sugen för länge sen. Jag är ju även "lovat" Anna Hallen, som skrivit LCHFböcker, att hålla ut minst ett halvår. Hon trodde som du, Organa, att min kropp är skadad av alla år av vlcd-kost. Jag har ätit mellan 1400 och 2200 kalorier, cirkus, sen jag började med LCHF för tre månader sen. Jag vete katten om jag VÅGAR äta mer än 2000 kalorier om dagen! Ser jag en 8a först i vikten igen, nu när jag har varit nere på 74 en gång, så pallar jag det inte.
Det är alltid svårt att sätta sig in in hur saker känns för andra men jag resonerar lite såhär när jag läser det du skriver: Du är uppenbarligen inte nöjd med din vikt och som du gör nu fungerar det inte, någon gång kommer ju något att fungera och om du då gått upp några kilon kommer det bara vara några få mer att gå ner vilket för mig inte är så stor skillnad från utgångsläget. Jag tänker bara att det inte kan skada. Skulle ha satt en tidsgräns, äta fler kalorier under först en vecka, sen väga sig, har det inte blivit någon chockhöjning fortsätta en till vecka och se vad som händer, och kanske efter det dra ner igen.
För du äter lite, jag är normalviktig och viktstabil och räknade idag bara för att testa och har ätit 2300 kcal. Jag tycker du är jätteduktig som kämpar på och vill absolut inte övertala dig till något du inte vill utan bara ge min syn på saken, och jag håller verkligen tummarna att det ska släppa snart.