• Ståhlman

**Den stora feta LCHF-tråden**

Har införskaffat mig kokosfett för att få fart på saker och ting. Hur mycket ska man ha i sitt kaffe? Jag dricker ca 2 koppar om dagen. Nu har jag gjort en delmålsplan med, 11 kilo känns inte lika långt borta längre Mitt stora mål är att jag ska gått ner 11 kilo till maj och det hoppas jag att klara av

• Ståhlman

EmmaU då ska jag inte ta i för mycket i början
    Dissan; det där är väldigt olika. Personligen så kan jag inte fuska någotför då går jag upp eller står still direkt. En del kan ju köra jätte strikt i veckan och "synda" på helgerna och ändå gå ner...

• Ståhlman

Dottan55; -0,9 här! Så glad för de då jag åt lite fel i helgen... Nu är det strikt fram till jul!

• Ståhlman

Lina Sofi; tack för receptet på din ägglatte! Jag har provat flera recept men detta va riktigt gott! Hur länge brukar du va mätt på den?

• Ståhlman

Adams Family: vad är det för kurser du går? Förstå mig rätt nu men "blir" du någonting? låter lite konstigt kanske hihi. Varför jag undrar är för att jag är så intresserad av det själv!

• Ståhlman

Adams Family; vad har du själv för plan att använda utbildninen till?

• Ståhlman

Jag har gjort frökex som är väääldigt goda... Vet ni om det är lite kolhydratsfälla med frön? De va sesamfrön och linfrön och solrosfrön. Jag har smör och ost på och äter ett kokt ägg o kaffe med kokosfett i.

• Ståhlman

Sötningsmedlet Canderel är det okey? Jag läser och läser på dess baksida men jag vet inte om det är bra eller dåligt...

• Ståhlman

Oj hejsan hoppsan då går det fet bort här hemma!

• Ståhlman

Behöver pepp eller nått... Kanske nån kan förklara varför det är så hör?!
    Jag har varit magsjuk och efter detta nu så har jag fått sådant fruktansvärt sug efter pizza, kebab med pitabröd, ostbågar och coca cola. Jag har inte gjort ett enda snedsteg och innan har jag aldrig längtar efter sånt men nu det vattnas i munnen när jag tänker på de! Vi har verkligen ostbågar hemma med...

• Ståhlman

Adams Family (eller om någon annan är insatt) har en fråga till dig Jag har läst om en del som äter LCHF har nån periodisk fasta. Vad innebär det? Hur lång tid är det mellan måltiderna då?

• Ståhlman

Carolinalovetobias: Jag känner igen mig... Jag har gått ner ca 25 kg med LCHF sedan 22 aug. Jag är slav under vågen o speglarna går jag omvägar för att jag ska se mig själv i dem... Jag har ställt undan vågen och tagit fram den igen. Detta börjar nästan ta lite i övertaget för mig, blir väldigt lätt insnöad på sånt här.
    Nu har jag dock kommit igång med hundträning och kurser o planering för detta + att jag ska hämta min nya valp på lördag! Så jag har mycket roligt att se fram emot Sedan har jag en kille som är tre och en snart 8 månaders flicka och ytterligare en hund så jag kommer nog inte hinna glo på mig själv så mycket!

• Ståhlman

Jag har varit så otroligt duktig och gått ner över 20 kilo sedan slutet på augusti och nu har jag bara 4 kilo kvar till mitt stora "drömviktmål" . Saken är den att nu har jag tappat sugen och tar in för mycket kolhydrater och choklad. Min motivation är helt borta... Hur fan ska jag få tillbaka den igen någon som har bra tips? Tacksam för svar... Behöver nytändning!

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**