Inlägg från: mamman i skogen |Visa alla inlägg
  • mamman i skogen

**Den stora feta LCHF-tråden**

Läste lite inatt medans jag jobbat i tråden som ngn länkade till där pappan övermatar sin dotter..www.familjeliv.se/Forum-4-288/m58360515.html  blev lite full i skratt nu diskuteras det huruvida man ska äta ägg eller inte efterssom detär sååååå mycket kolesterol men ngn hade det brillianta förslaget att gröpa ur glan och fylla upp med kaviar istället för gula...
    Pfffft jag säger då det byt ut gulan mot rent socker istället det gör gott .....

Jag hatar dina åsikter men jag är beredd att gå i döden för din rätt att utrycka dem/Voltaire.
  • mamman i skogen
    Linda1976 skrev 2011-04-13 09:34:00 följande:
    Den där tråden är trolltråd så det SKRIKER, stackars människor som köper den rakt av Men det är ganska underhållande.
    finns så mycket tokiga människor och trolltyg jag äter mina två tre ägg per dag och ler och trallar medans min kolesterol sjunker och de dubbla bilringarna runt magen snart har smultit som smör i solsken todleidoo todelidoooo låt trollen knapra formbröd med becel och sockerfri marmelad...

Btw för alla som inte ser resultat på vågen idag är det två veckor som jag kört på för fullt igen efter en period med uppehåll.. Det uppehållet kostade mig alla cm jag förlorat under min långa period med LCHF och några kilo tyngre. Nu har jag på två veckor kommit ner ganska bra precis tio cm i omfång i midjan medans vågen inte visar mer än några hekto skillnad så vågen ljuger kolla på cm istället annars kan man bli besviken..
    Strålande glad har prövat genom garderoben och kommer i så mycket kläder som är i stort sett oanvända som jag köpte förra våren och sommaren känns som en bonus som jag knappt vågade tro på... 
    Jag hatar dina åsikter men jag är beredd att gå i döden för din rätt att utrycka dem/Voltaire.
  • mamman i skogen
    Riskiflickan skrev 2011-04-14 13:42:13 följande:
    Southern Belle: hihi, om det vore så enkelt :) när köttet väl är för gammalt luktar det ju fruktansvärt. Köpte kött i affären en gång som inte gått ut, men höll på att spy av stanken när jag öppnade förpackningen *mår illa av blotta tanken* tydligen var det dax att slänga det trots datumet.
    Vacumpackat kött stinker när man öppnar det luktar förjävligt men lukten försvinner ganska snabbt och gör den inte det så är det inte "vacumet" som luktar då är det fel på köttet..
    Finns bakterier som klarar vac därför måste allt som är vacpackat ligga på en kärntemp under 3 grader för att inte få bakterietillväxt.
  • mamman i skogen

Käkade fredagslunch med en kompis och hennes bror idag...en entrecote lika stor som ett dasslock (orkade en tredjedel har blivit liten i maten) med bearnaisesås och frästa grönsaker..Fick lite stora ögon av mitt salladsknaprande och dagenslunch ala tallriksmodellen sällskap när jag smaskar på med rejält med bea Fettskrämda... ja lite tror jag de var hahah,  hovmästaren fattade dock snabbt vinken när jag bad honom skippa pommesen och beställde genast lite extra grönsaker till mig...

Fantastisk gott var det iallfall och jag tror jag börjar bli lite småtokigt haha har lust att skälla på alla lattemammor som sitter med sina barn på krogen och äter sallad..LCHF skada kanske vill att alla ska fatta att sallad och vitt bröd inte gör ngt för en  en tallrik med största innehållet vatten och så lite "förklätt socker" är ju precis vad det är, de är grundlurade Jaja  de kanske vaknar en dag och inser charmen med LCHF

• mamman i skogen
    Riskiflickan skrev 2011-04-14 17:51:57 följande:
    Adams family: jo, men detta var inte lukten av vakumpackat kött, det luktade många ggr värre....
    Då var det bara att slänga mao...fy fan för den lukten av dåligt kött..Fick för ngt år sedan en kartong med biff som vi sklulle ha till lunch på jobbet och när vi öppnade första vacpacket fick vi kväljningar tvärruttet och när vi kollade datumet så var det utgånget för två år sedan!!!! kräkvarning
  • mamman i skogen

Då har jag vart igång i tre veckor då och är minst sagt nöjd..mätte midjan igår 12cm minus två byxstorlekar och mår fantastisk...
    Våg har jag ingen så om jag tappat ngt i vikt får jag veta nästa gång jag springer på en.

Lite roligt ang minskning i mått är att jag har tappat där jag velat och över brösten har jag inte tappat en milimeter vilket annars brukar vara det första ställe det händer ngt...sökte lite på detta fenomen igår och det visade sig att jag inte är ensam om detta kostdoktorn hade ett inlägg om just bröstens vara eller försvinna...

Bara några cm kvar till målmått nu sen får jag inte tappa mer och hoppas kroppen tänker se till det själv...

• mamman i skogen
    Maddisen80 skrev 2011-04-20 17:23:59 följande:
    Jasså hur vet du det ? jag tycker att den är god iaf
    Lägger mig i vattenkycklingen ju mer vatten desto billigare man kan enkelt kolla på hur stor procent de sprutat in. När man ska steka en hel file tex och den innehåller mycket vatten så spelar det ingen roll om man så skulle kremera den så är den fortfarande som gele i mitten..
    Är vattenhalten lite lägre fungerar det som "mörare" och gör det enklare att steka och få bra resultat för en ovan kock..
    Jag köper oftast färsk kyckling eller frusna kycklingdelar för att slippa koksaltkyckling men om jag köper fruset så ligger min gräns på 80procent kött och det tycker jag funkar bra till grytor mm men får jag "gele" kyckling så får jag kväljningar och tanken går genast till rå fågel..
  • mamman i skogen
    Teskedsmamman skrev 2011-04-20 21:24:52 följande:
    Vi ska börja fixa önshus och dela höns med grannen, så vi planerar att försöka hålla 10 ägg om dagen, räcker både till oss och honom och då kan de inte bli mer närproducerade och inget vatten eller salt i de kycklingarna
    Så skaffar man nögra ankor med ;-D Myskankor är bra skit de äter mördarsniglar hur ekologiskt som helst  och så får man bra bakägg!
  • mamman i skogen
    Teskedsmamman skrev 2011-04-20 21:32:58 följande:
    Myskor har vi haft i 5 år Blir underbara sockerkakor på det.... Fast i vintras dog de sista 2 så nu väntar vi tills di har bra vinterförvaring till dem. Däremo klarade gåsen vintern utmärkt och henne får vi gigantiska ägg av
    Japp brorsan har myskisar, kejsarankor stentuffa med värsta frisyrerna och charmerande höns med fjäderklädda ben ser ut som de har utsvängda byxor ala 70 ..brukar snatta ägg emellanåt ankäggen är fantastiskt bra att baka på..
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**