• Tillde

**Den stora feta LCHF-tråden**

Martina, varför inte köra mer "safe" och inte ha sötningsmedel som hon kanske tycker smakar tillgjort? Är alldeles ny LCHF:are och godisråtta egentligen, gjorde chokladmousse som jag fick tips om här, SÅ gott och inget kuckelimuck i! Till och med min man som är skeptisk till ALLT och särskilt mörk choklad, tyckte att det var väldigt gott!

• Tillde

Martina: Är ingen van LCHF:are så joo det är nog naturligt och inget sötningsmedel... Potato potato

Kolla recepttråden, fick det av Loreena i torsdags men minns inte helt...?

• Tillde

Aaaaa jag har fått sug på kvällen efter att intr känt nåt på hela första veckan. Inte sockersug men vill ha "nåt" och är lite hungrig trots vad jag tror är bra mat under dagen Tog en bit 31%ig brieost, en bit gurka och doppade i kall vitlöksbearnaise. I normala fall hade jag sökt upp en doktor för att jag ens kommit på tanken att äta sådär men samtidigt så tänker jag att det kanske inte var så kasst för att vara nybörjarLCHF-mellis(kvällis)?? Tror suget kommer av att jag är så sjukt trött då vår halvåring strular kopiöst om nätterna och man kanske lyckas skrapa ihop max tre timmars sömn totalt... Tips och ideér? Har gått ner drygt två kilo och 6cm i midjan så lite rätt måste jag ju göra!

• Tillde

Jag och mannen turas om att sova i källaren med öronproppar men det sista så har han varit sjuk och vår halvåring smått tokig om nätterna! Treåringen går 15-timmars så imorgon tänkte jag krypa ner med lillen när det är dags att förmiddagssova, idag var jag iväg och lyckades därför inte hämta hem riktigt. Tror mannen mår lite bättre och kan hjälpa inatt, dock vill jag inte lägga allt på honom förrän han är helt bra! Tack för omtanken Vad menar du med "ät dig mätt"? Är fortfarande förvirrad emellanåt och det känns "fel" att äta fett (fast jag gör det verkligen och inget annat än nån ruta mörk choklad har kommit över mina läppar sen jag började!) Hur mycket kan man äta eg? Kör alltid från iphonen så att fylla i matdagbok varje dag känns långt borta, det var det jag ville slippa med Viktklubb!

• Tillde

1/2pkt bacon, 1,5ägg med grädde till äggröra, en avocado och två baljor kaffe ( måste för sömnbristens skull ) en med st.mjölk och en med grädde fick bli frulle idag! Uppe i ottan men har sovit riktigt gott trots lite bebisstrul och 0,5 ner på vågen så idag är jag STARK! God morgon mina vänner, må ni få en fin och ohungrig dag

• Tillde

Finns det nån som som tränar en del och kör normal LCHF (alltså inte superstrikt) här? Jag försöker träna så ofta jag kommer åt, brukar bli i snitt tre/fyra pass både styrka och fettförbränning. På bodypumpen och bodycombaten så kände jag mig laddad och "jämn" på nåt stt. Varken extra stark eller svag pga. hur jag ätit under dagen. Det kändes bara... stabilt liksom. Under passen så kände jag att det liksom kom och gick energi, en stund orkade jag hur mycket somhelst medan det en liten stund kändes som att kroppen var tömd på energi och en stund senare så var kroppen laddad igen.
    Idag sprang jag för första gången sen jag började med LCHF (och för första gången på några veckor) och jag kände mig då också jämn, stark och stabil men jag upplevde att när energin väl började ta slut så tog den slut, jag körde det sista på vilja men saknade lite den där "kicken" man kan få när man lyckats med maten med kolhydrater under en dag och det finns mer kvar att ge.
    Finns det någon som har tips för hur man ska ladda inför ett träningspass för att inte känna sig som en bil som har halvtaskigt med bensin och kör med ömsom full fart och ömsom bara hackar och hostar? Tycker att fördelarna överväger med LCHF kände mig som sagt lätt och stabil och inte sådär "skvalpig" och en dag när man INTE lyckats med kolhydratmat och tryckt i sig en banan i panik innan passet som håller de första tio minutrarna är betydligt sämre än som det var nu.

Som vanligt en roman, har lite svårt att hålla mig kort som ni kanske märkt, ber om ursäkt för det!  

• Tillde

Snyggt jobbat Sininen!!!

Ingen som tränar och har lite tips (frågor högre upp)?

• Tillde
    Mina småtroll skrev 2012-01-11 09:19:43 följande:
    Jag tränar! Vad hade du för frågor? Scrollade tillbaka men hittade inte  
    Dock är jag ju ingen expert på träning, inte alls. Tränar "vanligt" för att jag tycker det är kul o för att boosta viktnedgången.
    Vad tränar du? Jag kör lite jogging, samt några pass på gymmet, skivstång, dans m.m
    Orkar inte skriva allt igen så jag kopierar inlägget med frågor och funderingar!

Finns det nån som som tränar en del och kör normal LCHF (alltså inte superstrikt) här? Jag försöker träna så ofta jag kommer åt, brukar bli i snitt tre/fyra pass både styrka och fettförbränning. På bodypumpen och bodycombaten så kände jag mig laddad och "jämn" på nåt stt. Varken extra stark eller svag pga. hur jag ätit under dagen. Det kändes bara... stabilt liksom. Under passen så kände jag att det liksom kom och gick energi, en stund orkade jag hur mycket somhelst medan det en liten stund kändes som att kroppen var tömd på energi och en stund senare så var kroppen laddad igen.

Idag sprang jag för första gången sen jag började med LCHF (och för första gången på några veckor) och jag kände mig då också jämn, stark och stabil men jag upplevde att när energin väl började ta slut så tog den slut, jag körde det sista på vilja men saknade lite den där "kicken" man kan få när man lyckats med maten med kolhydrater under en dag och det finns mer kvar att ge. Finns det någon som har tips för hur man ska ladda inför ett träningspass för att inte känna sig som en bil som har halvtaskigt med bensin och kör med ömsom full fart och ömsom bara hackar och hostar? Tycker att fördelarna överväger med LCHF kände mig som sagt lätt och stabil och inte sådär "skvalpig" och en dag när man INTE lyckats med kolhydratmat och tryckt i sig en banan i panik innan passet som håller de första tio minutrarna är betydligt sämre än som det var nu.

Som vanligt en roman, har lite svårt att hålla mig kort som ni kanske märkt, ber om ursäkt för det!   
  • Tillde
    sara1981 skrev 2012-01-11 13:23:42 följande:
    Angående träningen.
    Jag har ju nyss startat om med lchf, men kan ju ge lite input om hur det har funkat för mig nu och även tidigare på lchf.
    Jag har lite samma upplevelser, nu när jag tränar upplever jag att orken kommer och går under passet. Tidigare har det dock funkat hur bra som helst och jag hoppas att den orken kommer tillbaks när kroppen hunnit ställa om ordentligt. Det skönaste är, som du också skriver att man känner sig mindre tung och sladdrig, vilket i sig ju ger extra energi!

Visst är det så, en kick att känna sig lättare Är ju bara inne på andra veckan så kanske att det stabiliserar sig när jag kommit en längre bit på väg!
  • Tillde
    Allrona skrev 2012-01-11 16:42:04 följande:
    Någon frågade om träning och LCHF. Kolla den här länken, den här veckan skriver en personlig tränare och LCHF och träning www.kostradgivarna.se/

Tack! Fast jag undrar ändå lite om HUR jag ska äta lite mer konkret, både innan och efter. Det hr med procent säger mig inte så mkt, är så ny på det här...
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**