Mina småtroll skrev 2012-01-11 09:19:43 följande:
Jag tränar! Vad hade du för frågor? Scrollade tillbaka men hittade inte
Dock är jag ju ingen expert på träning, inte alls. Tränar "vanligt" för att jag tycker det är kul o för att boosta viktnedgången.
Vad tränar du? Jag kör lite jogging, samt några pass på gymmet, skivstång, dans m.m
Orkar inte skriva allt igen så jag kopierar inlägget med frågor och funderingar!
Finns det nån som som tränar en del och kör normal LCHF (alltså inte superstrikt) här? Jag försöker träna så ofta jag kommer åt, brukar bli i snitt tre/fyra pass både styrka och fettförbränning. På bodypumpen och bodycombaten så kände jag mig laddad och "jämn" på nåt stt. Varken extra stark eller svag pga. hur jag ätit under dagen. Det kändes bara... stabilt liksom. Under passen så kände jag att det liksom kom och gick energi, en stund orkade jag hur mycket somhelst medan det en liten stund kändes som att kroppen var tömd på energi och en stund senare så var kroppen laddad igen.
Idag sprang jag för första gången sen jag började med LCHF (och för första gången på några veckor) och jag kände mig då också jämn, stark och stabil men jag upplevde att när energin väl började ta slut så tog den slut, jag körde det sista på vilja men saknade lite den där "kicken" man kan få när man lyckats med maten med kolhydrater under en dag och det finns mer kvar att ge. Finns det någon som har tips för hur man ska ladda inför ett träningspass för att inte känna sig som en bil som har halvtaskigt med bensin och kör med ömsom full fart och ömsom bara hackar och hostar? Tycker att fördelarna överväger med LCHF kände mig som sagt lätt och stabil och inte sådär "skvalpig" och en dag när man INTE lyckats med kolhydratmat och tryckt i sig en banan i panik innan passet som håller de första tio minutrarna är betydligt sämre än som det var nu.
Som vanligt en roman, har lite svårt att hålla mig kort som ni kanske märkt, ber om ursäkt för det!