• Tillde

**Den stora feta LCHF-tråden**

Ja jag har läst den men inte på samma sätt som jag gjorde nu! Tack Loreena, jag måste hitta sätt att stressa ner! Inte för att jag äter mer av det för där är jag stenhård, utan för kortisolhalten överlag! Sömnbristen är det tyvärr vår minste huligan som bestämmer över men mannen och jag gör iallafall så gott vi kan för att dela den så rättvist det går

• Tillde

Alltså jordnötsbrödet som finns på LCHF.se/recept, hurpass dåligt är det sett ur LCHF-synvinkel? Det är ägg, fiberhusk, bakpulver, 2dl riven ost och två dl jordnötter. Blir ca. 8mackor. Kom just hem efter ett träningspass och har ätit lite fisksoppa och tog en sådan till med bregott, brie och kalkon och det känns på nåt sätt "för gott" för att vara bra!? Hmm... Får nog ge mig på den där dagboken ändå men allt räknas ju i gram, drygt att väga allt, glömmer hela tiden och får höfta i efterhand

• Tillde

Japp Loreena det är rätt! Vi har en mixer, vet inte riktigt vad det kallas men man kan göra smoothie och liknande i den också! Sorry om det blir svårt att se svaren, kan inte citera inläggen jag svarar på från iphonen och använder i princip aldrig datorn...

• Tillde

Kom just hem från Coop med Katrins bok 169:-, 30 spänn billigare än i bokaffären! Har ibland tyckt att hon varit lite väl men igår tyckte jag att hon var bra, skitsvårt program att få nåt vettigt sagt och det ska bli KUL att läsa hennes bok! Hon är ju faktiskt grymt rolig (när det inte går på tok över gränsen!)

• Tillde

Från perfekt mage första två veckorna till hård mage, nära nog stopp. Finns det nåt (utan kolhydrater såklart) som man kan äta? Hur är det med linfrön?

Sen så är jag rätt påverkad när jag tränar! Tar bomstoppslut och kan inte köra lite till på "jävlaranamma" som jag gjort förut utan kroppen lyder inte, energin tar verkligen totalslut, hjärtat bankar och jag blir varm på ett annat mer intensivt sätt än tidigare Har hört att det kan vara övergående, hålla på typ första månaden!? Hoppas innerligt att det stämmer för jag vill inte äta lite mer kolhydrater just nu när det står rätt still viktmässigt och jag har ca. 13kg kvar....

• Tillde

Här är en som är varmare än nånsin, när jag tränar känns det som att ansiktet kokar typ! Har det med höjd ämnesomsättning att göra så bjussar jag på det! Hoppas

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**