**Den stora feta LCHF-tråden**
Jag har lite kanel i bönorna när jag brygger. Nån tsk per kopp. Jättegott!
Jag har lite kanel i bönorna när jag brygger. Nån tsk per kopp. Jättegott!
Hoppsan! Blev visst ett glas vitt och en öl! Gott! Och har inte dåligt samvete
unnar mig hellre det än godis
är ändå bara på 34 gr kh idag och 1500 kalorier. Och så har jag ju jobbat och då förbränner jag massor! Blir sällan hungrig nu för tiden men försöker äta ordentligt 3 ggr per dag en då. Hur ska man göra? Bar äta när man är hungrig?
Ja massa kolhydrater.. men gott! I morgon är det " hårda" tag igen. Jag har en bekant som gick ner 17 kg på 4 månader genom att äta lchf vardagar och helger äta som vanligt och han festade rätt rejält... Det hade min kropp aldrig klarat!
Jag ser också detta som nått jag kommer att äta livet ut. Därför tänker jag unna mig när jag känner att jag vill. Mitt sötsug verkar är under kontroll för tillfället. På tal om annan... Hur länge håller bountyn i kylen? Äter max en om dagen och mannen gillade inte dom...
Men minus 1,6 kg är väll jättebra!
Jag bakar eget lavkarbobröd! Busenkelt o h billigt! Knappt 2 kh på 2 skivor. Jag har ju börjat träna lite grann, afro, spinning och lite styrka i grupp. Det känns verkligen på viktnedgången! Är så motiverad!
Jag använder inte bakepro vet inte ens va det är
Isbit: Har inte sett det i ett enda recept! Men än så länge har jag bara bakat lavkarbobröd efter ett norskt recept.
Jodå, så fort jag sitter vid datorn ska jag lägga ut receptet jag använder
Lavkarbobröd
4 ägg
1 burk cream fraich
3 msk solrosolja
1 tsk bakpulver
60 gr kruskakli
40 gr linfrö
50 gr sesamfrö
25 gr mandelmjöl (som jag själv lagt till i receptet då jag hade svårt att få det att hålla ihop.)
Blanda ägg, olja och fraich i en bunke.
Kruskakli, sesamför, linfrö, mandelmjöl och bakpulver i en annan. Blanda ihop båda och häll i en brödform med bakplåtspapper.
175 grader i ca 50-55 minuter.
Det ända bröd jag provat baka än så länge, men det är så gott
Näringsinnehåll per 100 gram
De senaste dagarna har jag mått lite sisådär.. Huvudvärk och trött! Har fått massor av vita fläckar på naglarna och vad jag förstår så kan det va magnesium och eller zinkbrist. Och det kan ju förklara mitt mående lite grann. Kanske äter jag lite för lite också i förhållande till hur mycket jag rör på mig. Men jag känner ju sällan hunger längre och äter för att leva!
Hoppas jag känner mig piggare snart!
Denna veckan ska jag tränna 3 ggr, idag blir det spinning och styrka med stång, i morgon blir det zumba för första gången Och på torsdag blir det afro! Har verkligen fastnat för det! Jag är skit kass men det är jätteroligt!
Idag har ja kört lchf i 5 veckor.... Det har blivit 6,2 kg minus!!!
Tror jag fått magnesium brist.. vita fläckar i naglana, domingar och ledvärk så idag ska jag köpa tillskott och se om det hjälper!
Vaknat med en fruktasvärd huvudvärk idag så nu blir det en ipren och sen kör vi igång med husröj inför långhelgen.. Jag jobbar iof på tors och fre men resten av familjen är ju hemma och myser
Jag lyckas hålla ätandet på en bra nivå, ändå har jag ökat 1,2 kg på 1 dygn gissar det är vätska pga värmen men såååå trist Måste sluta väga mig varje dag!! Jag har inget direkt sug efter nåt. Och mår bra av dieten... Pepp och nya tag till er som har en svaka!
Tycker också det vatt en del fusk i tråden! Men som nån skrev så gör man ju ett val. Jag har gjort valet att dricka vin några gånger. Men ändå lyckats ligga hyfsat med både kolhydrater och kalorier. Gick inte ur ketos iaf.
Annars har jag inte unnat/fuskat med nått sen den 11/4 vilket är stort för mig. Har nog aldrig hänt, med VV och liknande är det lättare att klämma in onyttigheter tycker jag. Jag väger/mäter ALLT jag äter och har gett mig själv en maxgräns på 1500 kcal/dag och 20 gram KH. Men Landar oftast på 12-1300 kcal och 15 KH
Och att jag lyckats hålla igång med träningen och faktiskt tycker att det är kul är ju ett stort +! Tränade 2 timmar igår först zumba och sen kick n box! Kick n box är ju vannsiningt kul! Ikväll blir det afrodans!
Det här med cola zero... Jag har börjat dricka det, vet att det inte är direkt lchf men det är så gott och smakar mycket godare nu än innan! Det verkar inte påverka mitt sötsug eller viktnedgång än så länge i alla fall.
Börjar dock tröttna på frukosten.. Har nog blivit lite mycket ägg Men ägg med majonnäs och en babybell håller mig mätt länge!
Tips på frukost med lite KH? Jag vill äta så lite KH som möjligt till frukost så jag kan få mer grönsaker och så till middag och lunch.
Jag väljer att ignorera blodgruppsteorin! Jag är A men tror ändå lchf är för mig! Annars hade jag inte mått så bra!
Ja, den falska potatisalladen har jag gjort 2 ggr nu och den är ju supergod!
I lördags va det cruising i stan och det blev några öl Gick ur ketos så klart. Höll maten som vanligt och det har faktiskt inte varigt några problem att komma tillbaka, va i ketos i gårkväll igen.
Helt klart värt det! Kommer inte att vara rädd för att äta/ dricka nåt extra om jag känner för det
Vi åt taco igår. Jag gör egen krydda efter ett recept jag hitta på nätet. Och skippar bröd så det blir typ tacosallad. Supergott! Närmar mig minus tio kg nu! Bara 0,7 kvar! Jag började den 11/4 Känns som jag kommer att klara mitt första delmål med -15 kg till den 9/8
Åtta veckor idag och 9,6 kg minus! Tänkte göra en rabarberpaj idag. Nån sim har nåt gott recept?
Kruskakli finns bland mjöl i bakut affär
Halloj!
Hängde lite här när jag började med LCHF i april. Har gått ganska så bra. Min startvikt va 92,3 och nu är jag nere på 78,2. Men! Har stått still i vikt i nån månad, nåt kg upp och nått ner! Har gjort endel val i sommar som frångår LCHF så kanske är det det.. Sen har jag nog inte riktigt samma gnista och motivation som i början! Ska försöka hänga lite här så kanske jag kommer på banan igen
Min dag brukar se ut ungefär så här:
Frukost: 4 skivor bacon & 2 ägg eller 2-3 lchf mackor med ost eller kokt ägg. Kaffe med lite mjölk eller grädde.
Lunch: Ex räksallad med CF och Majo eller överbliven middag.
Middag: Ex tacosallad, lax med sparris och varma tomater, och sås/smör/CF.
Mellanmål(om jag är hungrig): Kaffe med grädde, lchf bounty.
Brukar landa på ca 1300 kcal, 25 gr KH, 80 gr protein och 100-110 gr fett ( ibland mer protein)
Jag vet inte om jag inbillar mig men tycker att jag minskar snabbare i vikt om jag ätit en till två bountybollar om dagen.
Några tips eller så till mig för att komma igång igen? Fakir känns inte alls lockande jag tror jag skulle må skit!