• Ismael

**Den stora feta LCHF-tråden**

Carolinalovetobias: jag hade så de första tre nätterna, som feberfrossa och illamående. Tänkte att det hängde ihop med att kroppen tömde sig på kolhydrater kanske?

• Ismael

Yeeees!!!! Första delmålet uppnått! Hade som mål att nå 70,0 innan 1/6. Det betyder att samtliga gravidkilon är borta innan lillkillen är tre månader. Idag hände det!

Är såååå glad! Nu kör jag på med fem till, kläderna är fortfarande alldeles för trånga.

Härligt! Idag ska jag fira men är inte ett dugg sugen på att fira med något sött eller onyttigt som jag annars brukar. Jag ska fira genom att glädjas och vara stolt och nöjd med mig själv.

• Ismael

Jag kunde må illa lite till o från de första två veckorna. Särskilt nattetid och om jag ätit lite för mycket.

• Ismael

Ni som är snasksugna o funderar på att synda - gör det inte! Inte värt det!

Jag var så stolt och nöjd för vågen visade imorse med råge under första delmålet och ner 0,7 bara sedan igår.

Har all skitmat i en igentejpad låda men nu ska vi få besök o de kommer inte äta lchf o vi kommer också äta lite kh o socker. Bara för att möjligheten fanns föll jag till föga o rörde ihop lite chokladbollar. Rekommenderas INTE!!! Blä! Sött, smörigt och kändes inte bra varken före eller efter.

Eftersom jag också trillade dit så fort möjligheten fanns betyder det ju också att jag är långt ifrån att ha en normal relation till bakning och sötsaker. Hoppas jag får riktig jäkla magknip och får våndas inatt så jag aldrig gör om det.

Nej tacka vet jag en salamirulle med philadelphia när suget faller på. Hoppa skitmaten tjejer!

• Ismael

Usch fy och blä vilken urspårning jag haft. Hade gäster i helgen och klarade det bra trots att jag redan innan bestämt mig för att tillåta mig några små snedsteg för att sedan hitta in igen nu till veckan.

Gick bra under helgen men sedan satte hjärnspökena igång om att passa på nu när jag ändå var ur ketos.

Vi skulle ju köra på för fullt från och med igår, istället har jag frossat både igår och idag. Blä! Dumma dumma dumma jag. Önskar att jag åtminstone mådde illa efter detta kh-frosseri...

Nej fy tusan. Ut med skiten ur kroppen nu och fullt ös framåt!

• Ismael

Jag ammar och har kört lchf i 4 veckor nu. Var lite orolig då jag startade men märker ingen skillnad i mående varken hos mig eller bebisen. Vi mår bra, han blir mätt och ingen skillnad i mer eller mindre mjölk så jag är inte orolig längre.

• Ismael

Har ätit lite kh ikväll och oj vad jag svettas! Hettar i hela ansiktet, känns som det vore 30 grader här inne. Puh!

• Ismael

När jag startade med lchf för ca 5 veckor sedan hade jag satt som delmål att idag, 1/6 vara under 70 kg. Idag står vågen på 68,3!!! Jippie! Jag nådde mitt delmål och det med 1,7 kg marginal.

Jag har aldrig lyckats med ett viktmål tidigare, det känns så jäkla härligt. Har gått ner 6,2 kg på dessa veckor.

Nästa mål är att komma under 65 till midsommar. Efter det kommer jag inte köra lika hårt men planen är att inte gå över 65 under sommaren utan hitta ett sätt att äta som funkar och inte öka i vikt.

Vill inte pressa min kropp för hårt eftersom jag ammar.

I augusti ska jag göra en utvärdering och se om det känns rimligt att köra på med ytterligare fem kilo. Vid 60 skulle jag nog känna mig riktigt smal. Tror min trivselvikt ligger någonstans mellan 60 och 65.

För första gången känns det som mina målsättningar är rimliga och som jag hittat en väg att uppnå dem.

• Ismael

Nu lägger jag om min kost lite och provar att lägga till ca en dl kolhydrater ris/pasta/potatis till åtminstone ett mål mat om dagen och tillsätter en frukt per dag. Får se om vikten rusar i höjden.

Jag helammar och vill inte pressa min kropp alltför mycket under den tiden.

Jag har kört lchf i 6 veckor och tappat 6,4 kg, det är jag supernöjd med. Jag skulle vilja gå ner ytterligare 5 kg men jag är redan nu under inskrivningsvikten och lillen är 3,5 mån så det känns ändå bra. Jag är stolt över mig själv.

Målet nu är att ligga kvar viktmässigt där jag nu befinner mig. Eftersom jag ökar upp kh lite ska jag nu istället under denna period fokusera mer på träningen.

Känns rimligare att till hösten kämpa bort ytterligare kilon då lillen kanske äter lite annan mat också.

Är rädd att vågen ska galoppera uppåt om jag äter mer kh, blir till att hålla stenkoll. Jag vill inte uppåt...

Nu tänker jag iaf vara stolt över mig själv och nöjd över de kilon jag fått bort o hitta ett balanserat sätt att leva.

• Ismael

Trodde jag skulle kunna klara att äta lite liberalare och nu under sommaren bara ha som mål att ligga stilla i vikt.

Men se nej, det klarade jag inte! Har ballat ur helt med sötsaker senaste dagarna. Förut ville jag ju inte trilla ur ketos och kunde avstå men nu sa den lilla djävulen inuti att det inte spelade någon roll om jag åt en eller fyra bullar eftersom jag inte är i förbränning.

Direkt ett kilo upp, svullen mage och gasig. Vaknade nu på natten, varm, ont i magen och illamående.

Nej fy fan! Det är inte värt det. Jag vill må bra, känna mig stark, fräsch och pigg. Ska fan inte äta sån där skit och framförallt inte i de mängderna. Får skylla mig själv!

• Ismael

Har släppt stressen att gå ner och tyvärr inte tränat heller. Är medveten om vad jag stoppar i mig men har i omgångar slarvat rejäääält.

Kör eg inte lchf nu utan försöker snarare hitta ett hållbart sätt för mig att äta resten av livet. Märker att små urspårningar och kolhydratintag till en viss gräns inte direkt påverkar mig men bröd till frukost, pizza/paj, pasta och till ex en bulle på det så mår jag päck, känner mig slö, blir gasig och får sjukt svullen mage. Tänk om jag fattat detta tidigare i livet...

Men trots att jag äter en del kolhydrater, socker och onyttigheter fortsätter vågen att ticka nedåt. Väger mindre än jag gjort på länge.

2 hekto kvar, sedan ligger mitt BMI inom gränsen för normalvikt! Jippie! Så den här veckan borde jag kunna vara där och sedan blir resten av sommarens mål enkelt; att hålla mig kvar under gränsen.

• Ismael

Jag trodde det skulle vara svårt under sommaren med vad man ska äta men jag tycker inte det är några större problem.

Ofta blir det ju grillat och då äter jag kött, någon god sås och ofta lite fetaost. Finns det potatis till tar jag kanske några klyftor, annars tex en avocado. Jag unnar mig ett glas rött och äter vi snacks innan maten blir det ofta lite goda uppskurna korvar istället för chips som tidigare.

Jag har varit ganska glassugen men då jag köpt kulglass har den känts för söt och inte alls så god som jag trott den skulle vara. Nej jag har istället vispat ihop en äggula, mycket kakao, lite lite vaniljsocker (håller mig som sagt inte inom lchf längre utan jobbar med ett långsiktigt hållbart sätt för mig att äta) och lite grädde. Har vispat hårt, hällt upp i en skål och in i frysen en stund så det hunnit frysa i kanterna. För mig känns det som en blandning mellan glass och kall mustig chokladmousse! Mums! (Blir säkert ännu bättre och lyxigare med smält mörk choklad istället för kakao men det har jag inte haft hemma och det här har känts både billigare och enklare)

Så att klara sommaren verkar inte bli så svårt ändå!

• Ismael

Jag ammar och har lchf-at. Jag körde inte vrålstrikt men försökte hålla mig runt 20 g kolhydrater per dag. Början och avvänjningen var tuff, kände mig hungrig trött och matt men vågen gick snabbt nedåt.

Bestämde mig efter några veckor att tillföra lite mer kolhydrater i form av lite mer yoghurt, potatis och egenbakat grovt bröd.

Äter nu ganska fritt men det har fått mig att tänka på vad jag stoppar i mig, jag väljer mer med omsorg och har blivit lite sockeravgiftad vilket känns skönt.

Jag tycker inte det var några problem att helamma och köra lchf men för mig kändes det lite sundare att istället hitta balansen och äta lite blandat.

Min lille är 5 månader och jag har gått ner 23 kg sedan jag vägde som mest. Har fått bort 10 kg sedan mitten av maj då jag började med lchf och 5 av dem är under min inskrivningsvikt så det känns grymt bra! (Nu har jag ca 5 kvar, sedan är jag nöjd.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**