Inlägg från: byggd av bomull |Visa alla inlägg
  • byggd av bomull

**Den stora feta LCHF-tråden**

Nu har jag kört en vecka Minus 1,2 kg!

Mycket vätska säkert, men.. Jag tycker att det känns väldigt bra med tanke på att jag inte åt så mycket kolhydrater innan heller. Inte ätit ris/pasta/potatis mer än ett fåtal gånger under våren, och det enda brödet har varit finn crisp och fredagsmackan på jobbet. Känner mig jättepepp och mår toppen!!

Jag läser alltid på ordentligt när jag gör något sånt här, jag har ju bland annat följt denna tråden i flera månader och läst massor av bloggar och forum. Det som jag fortfarande inte riktigt känner mig säker på är om jag ska behöva hålla koll på kalorierna eller inte. Jag har hållt mig under 20 g KH per dag så sär är det ju lugnt, men jag tycker att kalorierna springer iväg så. Många hävdar ju att man måste hålla koll på kalorierna även om man äter LCHF, medan många menar att det enbart är KH man behöver räkna. Jag VILL ju slippa räkna, hur gör ni?       

• byggd av bomull
    Boost skrev 2012-06-11 10:29:36 följande:
    Grattis till ett bra resultat!

Jag ser ingen anledning till att räkna om man går ner i vikt.
    Däremot är det klokt att räkna OM man står still i vikt eller i fåtal fall går upp i vikt av kosten. Då är det klokt att räkna och se över vad man stoppar i sig.
    Men som sagt, går man ner i vikt så ser jag ingen anledning till att räkna.

Tack så mycket :)

Är det verkligen möjligt att det kan vara så här himla bra!!?? Jag trodde att det skulle vara svårare, men jag har liksom inte varit sugen på något sött ens. Jag bara är mätt och nöjd! 

• byggd av bomull
    skånetös78 skrev 2012-06-12 10:00:57 följande:
    Åh mitt midsommarmål blev nått imorse! Äntligen -15kg!! Det är en fantastisk känsla! Nu rasar det verkligen på neråt av någon anledning!
    Vad skoj!! Hur länge har du hållt på?
    3småttingar skrev 2012-06-12 10:44:34 följande:
    Blir det jättedumt med normalsaltat smör till chokladmuffins? Tänkte inte alls på att det skulle vara osaltat smör :(
    Jag använder normalsaltat smör till allt jag gör, ALLTID Och har gjort enda sedan jag flyttade hemifrån. Har aldrig blivit det minsta konstigt.

Förresten hörni! På fredag ska jag på studentskiva och det ska ju blir kul såklart Jag vet att det kommer finnas både lax och grillat kött, och brieost m.m. som jag kan äta. Hade tänkt att baka LCHF bountys som det skrevs mycket om här i tråden för ett tag sedan, så kah jag också få något gott till kaffet efter maten. Men vilket är det ultimata receptet??  Ni som testat kanske har gjort några egna ädringar som blivit bra?   

• byggd av bomull

Boost skrev 2012-06-13 07:24:28 följande:

Det där har jag också hört.
    Men det är ju så himla individuellt med vikten och hur alla bär upp den.
    Jag är 171 och jag började min viktresa nedåt på 66 kg. Jag är väldigt slank i grunden så den vikten gjorde att jag såg rund ut.

Idag väger jag 55 och det känns helt perfekt, ser naturligt ut och inte för smal som det kan låta. 
    TomMon skrev 2012-06-13 08:18:15 följande:
    Reborneve: jag är också i mål, 60 kg till 173 cm, jag trivs äntligen! Gick ner 5 kg totalt.

Jag känner igen det där att motivationen tryter nu när sommaren kommer och Beach-12 är uppnådd! :) Dessutom ska vi på semester i nästa v, och det är ju inte potatis och bröd jag längtar efter direkt, nej Swensen's och Dunkin' Donuts, suck... Så lite fusk blir det nog, men inte i samma kaliber som vanligt.
    Vad roligt att se några till som är i min längd, och dessutom tagit sig i mål Jag startade ju för en och en halv vecka sedan på 66,6 kg till mina 173 cm. Mitt mål är 60 kg, har varit nere på 54 kg tidigare men då var jag inte alls frisk. Jag vet att jag mådde väldigt bra när jag vägde 60 kg

Både igår och idag visade vågen 64,5 så jag har alltså tappat 2 kilo! Väääldigt nöjd och nästan lite orolig att det är någon som luras med mig
  • byggd av bomull

Nu har jag kört två veckor LCHF och mår toppen! 

Både studentmottagning i fredags och födelsedagsmiddag i lördags gick utmärkt. Enda snedsteget var jordnötter i lite för generösa mängder på fredagen, och det resulterade nog i lite ökad vätska i kroppen de följande dagarna. Hoppas att det rinner av under veckan och det misstaget gör jag inte om Hade med mig LCHF bountys till studentmottagningen då de andra åt tårta. På lördagen tog jag fem jordgubbar med osockrad vispgrädde när de andra åt tårta. Är inte det minsta frestad av andras godsaker ännu, för jag är ju så mätt och nöjd     

• byggd av bomull

Hej på er gruppen

Nu kör jag igen, sedan i måndags. Allt ballade ur när jag inledde semestern med en vecka i Turkiet, där vi hade fast meny, dvs vi fick den mat vi fick och så var det med det. I den 40 gradiga värmen blev det också måååååånga kalla öl. Too bad men nu har jag iallafall haft en riktigt bra semester och lagt på mig ca 4 kilo på köpet.. Haha vafan då!

Tillbaka till ordningen och jobbet, så skönt att få rutiner och återgå till LCHF som fick mig att må så bra i försomras.   

• byggd av bomull

Jag har också matagboken, men jag får inga KH för mina ägg iallafall. Ägg är ju liksom LCHF-idealiskt livsmedel!

• byggd av bomull
    Kritik skrev 2012-08-01 11:56:52 följande:
    Var hittar man denna matdagbok? Är den gratis?

Ja det finns en gratisversion och sedan ett plusmedlemskap som har lite fler funktioner. För att registrera sin mat och hålla koll på kalorier och kolhydrater så räcker det med gratisvarianten

www.matdagboken.se
  • byggd av bomull
    Mme skrev 2012-10-23 09:59:13 följande:

Tack! Då har jag ju redan testat det utan att veta vad det heter. Te med kokosfett i har jag druckit, jag har dock inte provat smör i kaffet. Det låter äckligt!

Man ska mixa det med stavmixer, då blir det som en latte i färg och konstistens. Lägger man bara i smöret utan att mixa så blir det ju inte så gott nä
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**