Inlägg från: byggd av bomull |Visa alla inlägg
  • byggd av bomull

**Den stora feta LCHF-tråden**

Jag har hållt LCHF än så länge under alla tre (!!) julbord jag varit bjuden på via jobbet. Men det blir ju ändå rätt mycket mat och framförallt väldigt mycket alkohol Så vikten står helt still, eventuellt något kilo upp. Jag pendlar väldigt mycket i vikt från dag till dag så det brukar ta någon vecka innan jag ser den genomgående vikttrenden. Men det känns ändå okej, december är väl inde den månad då jag känner för att banta stenhårt direkt

• byggd av bomull
    Vira skrev 2012-12-20 19:43:27 följande:
    Millifjor: Så här brukar jag göra coleslaw: Riv/strimla vitkålen fint (i mitt recept står det ca6-7 dl), lite finhackad rödlök, blanda i  1 dl creme fraiche, 1/2 dl majonnäs, 2 tsk dijonsenap, peppar. Det står att man ska ha i salt också, men det brukar jag hoppa över. Jag brukar få ta mer av creme fraichen, vill ha den krämig :)
    Läste i vår lokala dagstidning idag om en coleslaw gjord på rödkål, så jag tänkte prova det till jul. 

Så gör jag också min coleslaw ungefär! Viktigt med dijonsenapen Jag brukar också ha i lite vinvinsvinäger för lite syrlighet, och färskmalen svartpeppar. Ibland oregano!
  • byggd av bomull

Jag går heller inte upp i vikt av vin, inte ett hekto! Så det kan säkert stämma pilah, speciellt om du fått gå på toa ;)

• byggd av bomull

Hej tråden Nu har jag haft julledighet och sedan en resa till Egypten, men är tillbaka i verkligheten sedan i tisdags. Jag har läst ikapp alla sidor, det tog sitt lilla tag Men jag ser att det är fler än jag sonm frossade KH under ledigheten. För mig blev det ju tre veckor och det satte sina spår!! FEM kilo!!

Startade om rejält och har kört fakir sen i tisdags. 2,2 kilo vätska redan borta, så nu koppas jag att det rullar på!

• byggd av bomull

Tack stjierna Vi var i Hurghada! Ett jättehärligt hotell med egen vattenpark, lillgrabben älskade det! Det var ju all inslusive med massa barer och typ 10 restauranger så jag får erkänna att det slunkit ner typ.. Ja MASSOR av öl vid poolen och allt möjligt på bufféerna, inte en LCHF-tanke i världen tyvärr haha 

• byggd av bomull
    stjierna skrev 2013-01-18 14:38:43 följande:
    Byggd av bomull: där har jag också varit, all inclusive ;) fast då hade jag inte ändrat kosthållning o vägde 104.9 kg.. ;) skönt o komma hem till normala matvanor igen? ;)
    SUPERSKÖNT faktiskt. Jag har känt mig så plufsig och väldigt oattraktiv i min bikini
    Ninis skrev 2013-01-18 14:57:57 följande:
    Välkommen hem till kylan! Kunde du inte tagit med lite sol och värme hem till oss?
    Tack Jo det borde jag ju gjort förstås Jag har sett att du har klarat julledigheten med bravur iallafall, du är så redig Ninis!

• byggd av bomull

Förresten så tog det bara två dagar så visade ketostix den allra mörklilaste (konstigt ord ) färgen. Så min kropp verkar ändå ha hajat väldigt snabbt vad som gäller nu Men så har jag ju chockat mig med följande meny:

Tisdag: Frukost: 2 kokta ägg med majo Middag: Hamburgare med bea
    Onsdag: Frukost: 2 stekta ägg med majo. Middag: lax med hollandaise
    Torsdag: Frukost: 2 kokta ägg med lax/majoröra Middag: Entrecote med kryddsmör

Haha, inte en grönsak. Känns skumt men effektivt! Ikväll blir det dock gurkstavar, mmm   

• byggd av bomull

Inget fusk i helgen här, förutom rödvin i fredags då, hehe Har gått upp ett halvkilo men det verkar funka så när jag går från mejerifritt tillbaka till vanlig LCHF. Först -2,2, sedan upp 0,6. Så ändå, totalen av min chock-återstartsvecka blev ändå -1,6 kg.

Denna veckan som kommer blir helt vanlig LCHF, inget krångel. Får se vad det ger Nästa vecka när min bil är lagad, ska jag åter till gymmet efter ett lite pinsamt långt vinteruppehåll.

Har ni läst om fitnessfighten? Jag och min sambo ska köra en egen LCHF-variant av detta i februari!    

• byggd av bomull
    millifjor skrev 2013-01-21 10:22:15 följande:
    Byggd av bomull : vad åt du under veckan? Tar gärna emot tips då jag tänker utesluta mejerier ett tag jag med.

Jag åt ägg, stekta eller kokta, med majonnäs varje dag till lunch. Jag äter oftast samma till lunch för det är så enkelt.

Till middag åt jag 

Tisdag: Köttfärsbiffar med bea
    Onsdag: Lax med hollandaise
    Torsdag: Stekt entrecote med kryddsmör
    Fredag: Plockmat. Räkor med aioli, stekta korvslantar med hög kötthalt, stekt halloumi

(Halloumi är ju mejeriprodukt men innehåller endast 2,5 g KH så det slank med, det var ju trots allt fredag haha)          
  • byggd av bomull
    LillfisenE skrev 2013-01-21 10:56:01 följande:
    Duktigt på skridskorna där!

Jag e så sur på mig själv just nu så ja ska trotsa halkan och de 7 minus vi har o jogga sen när mannen kommer hem från jobb.

Kör på bara! Och vätskan efter helgens fusk försvinner nog snart ska du se :))
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**