**Den stora feta LCHF-tråden**
Och en underbar kropp har du också!! nästanickeexisterandeputmagen (långt ord där) kan du lätt träna och äta bort :D
Hopp, då vart det måndag igen!
Nya tag alltså, det betyder att slänga 1dl grädde och 1dl cf så man inte frestas för tror inte det håller sig till helgen. Eller så tar jag 0,5dl i teet på kvällen det blir itne mkt ju.
"frukost" blev iaf lite fläskfilé, ägg och beasås ^^
Sen ska min kompis komma över och jag ska hjälpa henne baka och fixa lite LCHF-matlådor. Hon har tappat 5 kg på en vecka och är jätte taggad nu. Blir nog nån gryta och lite sesambröd och knäckebröd :D
Hoppas jag klarar att itne smaka för mkt, knäckebröd är ju så förbaskat gott!!
Själv har jag stått still i 2-3 månader nu och vet inte vad jag ska göra. Hoppas det går över snart, vill äntligen komma under 90!
En rolig sak som hände härmondan:
Skulle till MAX med kompisen och käka deras LC-burgare. tror du inte han i kassan frågade om jag ville ha pommes till? xD Nä sa jag, jag ska ha sallad, vad tror du itne händer, han lägger pommes på brickan ändå så jag skrek NEJ jag ska ha sallad...eller...skrek och skrek men aa...
Var lite kul ändå haha :P tyckte jag iaf x)
Gaaaah jag blir så förbannad på alla fanatiska LCHFare!! >.<
"LCHF handlar om att äta ekologiskt och man får inte använda sockersubsitut, annars äter man itne LCHF"
Det heter ju för fan LowCarb-HighFat och inte LowCarb-HighFat-OnlyEco-NoSweeteners.
förbaskade bullshit. Nästan allt innehåller ju E-nummer. Såser, korv. bacon, majonäs, ostar, skinka, listan kan göras oändlig.
Blir så förbannad när jag får höra "ja vill du stoppa i dig en massa helfabrikat så gör det, men då kanske du borde välja en annan diet för det är itne vad LCHF går ut på" bara för att jag dricker cola 1-2 gånger i månaden och köper färdig bea-sås.
Jag menar, vem fan vill basera sin mat på grönsaker, grädde, smör och kött? Inte orkar jag stå och göra egen majo och bea. Det blir alldeles för dyrt för mig, om man även dessutom MÅSTE välja ekologisk!
Bullshit...blir så trött på det...inte undra på att folk tycker vi är en sekt när vissa idioter kommer med sånt skitsnack!
Förlåt, ville bara bli av med lite ånga.
Denebola: Nä, hänger knappt där, det är på Kostdoktorn jag stöter på många extremister :(
Jucea: Ja självklart ska man välja så rent som möjligt, och jag gissar väl att 80% (då menar han som kommenterar "men om du nu äter allt som halvfabrikat, vart kommer dina E-nummer ifrån då?" eh? o.O) av det jag äter är rent och det tycker JAG är bra för tidigare vart det precis tvärtom när min kost bestod at nudlar och färdiga pulversåser och ibland nån torr kyckling typ.
Det jag tycker är tråkigt att dom jämt ska hacka på mig (och andra) när jag kommer och säger att det är svårt att undvika tillsatser, eller även när jag säger något bra om kolhydrater (för jag tycker inte kolhydrater är farliga, och det har vi alltid ätit, sålänge dom är naturliga) då är dom på en som vargar.
Visst kan jag basera min kost på grönsaker, smör och kött och göra en och samma sås av spadet men hur kul är det? Visst, nu när jag äter lite grönsaker bara förösker jag iaf köpa ekologiskt då Men med 2kg kött i veckan under min fakir/UFO period då har jag inte råd med eko-kött och jag tycker inte jag ska behöva ta skit för det. (när jag ändå inte får csn)
Ja, det handlar mycket om att äta rent, men det är nog fortfarande inte det det går ut på. Det går ut på att äta lite kolhydratrer. Precis som SLV går ut på att äta mycket kolhydrater och inte att äta fullkorn bara för dom skriver att man BÖR välja fullkorn. LCHF, man BÖR välja eko.
Blir bara så ledsen att dom alltid ska vara på folk som visar respekt för andras kost och som inte tror kolhydrater dödar och som väljer att dricka cola en gång i månaden :(