• yena89

**Den stora feta LCHF-tråden**

helene306 skrev 2011-04-07 16:13:54 följande:
    Nej det har jag inte. Jag har ont vid ägglossning men inte alls vid mens. Skumt eftersom jag har kopparspiral. Men men. Tampong använder jag inte heller men är du svullen tänker jag mer på att dina slemhinnor är irriterade. En tampong irriterar ordentligt. Använd binda istället så underlivet får vila.  Själv kör jag med menskopp, en underbar uppfinning för kvinnan och den kan jag varmt rekommendera
    Jag använder bara tampong när jag ska iväg. Hemma har jag binda. Men skulle ta ut den innan natten och den hade inte sugit sig full, kanske det som gjorde att slemhinnan skadades eller något. Jag får vänta och se. När jag känner runt området där livmodern är känns det hårt. tror inte det brukar kännas så.
    Jo, menskopp har jag hört talas om, och ska väl införskaffa den när pengarna kommer in i kassan och jag känner jag har råd :)
  • yena89
    Denebola skrev 2011-04-07 16:27:59 följande:
    Tror hon menade att "cp" inte bör användas felaktigt.
    Jaha, int hade väl jag en  negativ klang i det. Men men..
    helene306 skrev 2011-04-07 16:30:07 följande:
    Var tampongen torr när du tog ut den kan det ha irriterat slemhinnan och gjort att det svullnar. När du känner runt området där livmodern är, menar du att du känner utanpå magen då?
    Jaa det var den, sen tror jag jag hade den för långt in med för det gjorde ont att sitta, är ganska "kort" och rätt liten av mig därnere så den där torra tampongen kan ju gjort sitt när jag drog ut den. Ja där under navel, inte över.
  • yena89
    Denebola skrev 2011-04-07 16:32:38 följande:
    Du tjänar in den rätt fort Men visst, man behöver ha likvida medel också för att kunna göra en investering. Om du brukar handla/planerar att handla på bodystore.com så har de femmecup för 249:-
    Jo det är ju tien jätte dyrt men just nu har jag inga pengar och min mamma betalar allting så vill helst inte göra av med mer än det som behövs :) Tror jag klarar mig några månader till utan den :)
  • yena89
    Maddisen80 skrev 2011-04-07 16:38:59 följande:
    Hej visst får man lov att dricka mineralvatten nångång ibland  med smak eller är de bättre att smaksätta vattnet själv ?
    Loka och ramlösa går bra men inte Bonaqua grejen för dom har saft i.
  • yena89
    Denebola skrev 2011-04-07 16:35:38 följande:
    Jag tycker inte att "min kropp är jättecp just nu" låter särskilt postivit. Men vi kan lämna det, vi behöver inte börja bråka
    Ne tror inte nån vill bråka med mig när jag har mens x)
    Får väl be om ursäkt då, tänkte ju aldrig nåt negativt händer bara att jag säger så ibland utan att tänka.
  • yena89
    Sinne skrev 2011-04-07 16:45:07 följande:
    Jaså det är det dom har i. Har druckit det en gång och tyckte det var vdervärdigt äckligt :D
    Jaa det smakar inte äkta nånstans :P
    helene306 skrev 2011-04-07 16:47:58 följande:
    yena89 skrev 2011-04-07 16:33:19 följande:
    Jaa det var den, sen tror jag jag hade den för långt in med för det gjorde ont att sitta, är ganska "kort" och rätt liten av mig därnere så den där torra tampongen kan ju gjort sitt när jag drog ut den. Ja där under navel, inte över.
     Livmodern är ju en enda stor muskel och har du mensvärk är det som kramper i den så det är inte så konstigt om det känns hårt. Känner jag på min mage är jag också hård under allt sladder Fast jag har ju inte ont men när jag har haft mensvärk innan, som när jag var ung och hade kraftiga, HEMSKA menssmärtor, då var min mage stenhård.
    Jo det är mest att jag typ aldrig haft mensvärk och kramper under hela mensen :P Men då fick kroppen för sig att testa nåt nytt då och jävlas lite antar jag ^^ Vet bara att den dagen jag fick det, igår morse, då hade jag smärtor jag aldrig haft innan :P Vart tvungen att ta 2 värktabletter, när det inte hjälpte stoppade jag i mig sömntabletter så jag däckade på sängen, men jag slapp ju smärtan iaf x)
  • yena89
    helene306 skrev 2011-04-07 17:06:38 följande:
    Aj aj. Ja, kroppen är en konstig sak emellanåt och får för sig både det ena och det andra. Förhoppningsvis har den bara fått ett spel nu och att du är värkfri nästa gång. Skönt att få sova en stund
    Jag brukar ta en Voltaren när jag hade känningar 2009. Det funkade bra och när jag var och kollade så spiralen satt där den skulle så sa läkaren att Voltaren är bra mot värk, de ger bla det till nysnittade mammor.
    Jo tror jag med, eller hoppas för jag tar nästan aldrig tabletter förutom när det verkligen gör jätte ont. Är värken kvar efter mensen får jag nog kolla upp det :) Tack för råden ^^
  • yena89
    Kaya skrev 2011-04-07 17:01:24 följande:
    Idag har jag fixat

1. LCHF-jordnötsmuffins (eget recept, hittade bara på och de blev OK, fuktiga och mumsiga, men lär inte gå hem hos barnen för de blev inte så söta som icke-LCHF-are verkar vilja ha sitt fikabröd...)
    2. Fibrexbröd (första gången, det blev helt OK som variation istället för det vanliga sesambrödet, god smak av pumpafrön också)
    3. Bounty (gjorde "bollar" istället för avlånga och de blev SÅÅÅ snygga och SÅÅÅ goda! Tänk att man kan GÖRA så gott och tjusigt LCHF-godis själv!?)
    4. ...och vanligt surdegsbröd till alla andra (snyft).

Plus jobbat en massa och nu storstädar jag... mamma o pappa kommer ikväll!!! Livet är underbart - men en liten smula hektiskt...

K
    Hahah mina bounty misslyckades denna gång för jag fick för mig jag skulle ha i mera kokosmjölk så det blev för mjukt så det var bara att ha lite smält choklad över och äta med sked xD
  • yena89

En lite rolig sak, katten min löper så hon går runt och mmrrraawwrr'ar hela tiden xD två "tjejer" som har ont, vad kan man  säga, bästa vänner blöder samtidigt haha ;)

• yena89
    Mamma till Noelle och William skrev 2011-04-07 17:46:57 följande:
    Bröd är ju något jag har svårt att leva utan. Vilket är ert bästa recept på LCHF-bröd?
    Bounty skriver många om, recept?
    Ska googla också, men här verkar folk gärna ställa upp :)
    sesambröd :) antingen tjockt, tunnt  eller som knäckebröd :)

mest brödliknande varianten, känns som ett grovt bröd :)
    underbart med bregott, ägg och majonäs på *dregel*
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**