• Linda5

**Den stora feta LCHF-tråden**

Nästa inlägg vill jag ha.

• Linda5

Äkta pesto är. Basilika, olivolja, parmesa, pinjenötter, vitlök. Jag hade ätit det utan problem. Använder ju så liten mängd att det inte spelar någon större roll.

• Linda5
    rödnos skrev 2013-02-26 09:30:42 följande:
    äter man 130-140g protein om dagen PLUS den större andelen fett som man ska för att det ska vara LCHF så lär man bli stenmätt!?!? så mycket klarar man ju inte att äta ju?

Jag kan äta det. Du har nog inte vägt jätte mycket under lång tid. Jag har ätit mig tjock på för mycket mat inte onyttigt.
  • Linda5
    rödnos skrev 2013-02-27 10:08:10 följande:
    Hur gammal är andra barnet?

Lite småsugen på en tredje redan efter 4 veckor här. Haha!

Kanske lika bra att få tvåan och trean tätt tänker jag...

Vi har 6 år emellan o jag begriper inte hur jag skulle hunnit med att vara aktiv med bägge om det hade varit tätare. Jag vill inte tänka på småbarnsåren som något man ska få överstökat.
  • Linda5
    standby skrev 2013-02-27 18:47:18 följande:
    Ninis - jag gjorde så, skar sig ändå :(

Rödnos - då har du nog slängt i en hel del smör om den stelnar :D

Ngn som brukar göra majonäs själv och har ett bra, enkelt, recept?

1msk vinäger

1msk senap

3äggulor

Salt o peppar

Tillsätt olja i stråle tills lagom konsistens.
  • Linda5

Vill ha massor av svar/erfarenheter från er ang alkohol!!
    Har druckit lite vin till helgen men inte funderat så mycket på det.
    Nu i helgen var vi bortbjudna och då vart det välkomstdrink, vin till förätt, vin till huvurätt och lite bubbel efter det.
    Jag kännde mig inte yr, ingen (frågade seriöst dan efter) märkte att jag var onykter MEN jag fick minnesluckor. Har det med kolhydraterna att göra eller att man tappat så mycket i vikt?

• Linda5
    Ninis skrev 2013-03-18 11:52:38 följande:
    Linda5,
    Jag blir inte dålig av alkoholen när jag dricker, men blir lättare berusad. Och framför allt känner jag av alkoholen mer dagen efter. Om jag dricker ett glas rött så känner jag av det dagen efter.

Jag kan säga att gårdagen var tung. Har alldrig mått dåligt dagen efter innan ( trots 40 år fyllda). Det otäckaste var nog att jag inte kännde det. Brukar känna när det börjar snurra o slutar helt dricka då samtidigt som jag dricker vatten. Men i lördags märkte jag inget förrän i går morse när jag vaknade.
  • Linda5

Jag har mens hela tiden (uppehåll 2-3dgr sen kommer den 4-5dgr igen) men tror det är pga spiralen som sattes in ungefär samtidigt som jag började med LCHF.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**