• Spana

**Den stora feta LCHF-tråden**

Är det någon som kan förklara för mig varför man går upp i vikt så snabbt när man fuskar med Lchf? Tänker på när man äter "vanlig" kost. Inte har jag gått upp ett halvt kilo om jag ätit godis en helg.

• Spana
    Martina 76 skrev 2012-09-09 19:13:05 följande:
    Kolhydrater binder vätska. Mao är mycket av din uppgång vätskevikt och du tappar den nästan lika fort igen om du "sköter" dig.

ahaaa.. men tack snälla för svaret! Det låter ju vettigt.

Tack snälla! 
  • Spana

Känner mig så svullen om magen. Har ätit bra, men kanske är det lchf brödet?? 
    Hur "bra" är de egentligen?

Har nog ätit lite för många denna vecka kanske..

Har varit och köpt på mig lchf pasta som jag hittade i en ica maxi butik! Är så glad att jag hittade dem! 
    Nu kan man  variera maten ännu mer! Skrattande       

• Spana

tack alla ni för svaren i morse. :) Är lite seg att kika in här..

Jag åt brödet för att jag inte hade så mycket annat hemma just då. Men brukar inte äta så mycket i vanliga fall.

Men idag sa kollegorna att jag magrat av lite igen. :) Då blir man lycklig!

Så som nån skrev så minskar man kanske ändå trots att magen känns jäst ibland :)     

• Spana

god morgon gott folk!!

Hittade ett recept på chokladbollar igår. Verkade enkelt att göra och lät så gott.   Jag gillar inte att baka och så, men nu börjar jag ledsna på att inte hitta bra alternativ till mörk choklad att mumsa på till helgen. Återkommer med betyg på bollarna Skrattande

Tänkte att då kanske jag låter bli ungarnas godis denna helg Glad

Jag får rätt långsamma resultat tycker jag. Iaf på vågen. Kanske borde börja mäta mig. Eftersom jag alltid har typ leggings eller annat med resår på, så märks det inte så mycket i kläder att det händer saker.

Det är från kollegor jag hör det...

Ha en bra dag alla! 

• Spana

Nu har jag en pasta och korvgratäng i ugnen som väntar! 

Pastan är lchf, och ketchupen som är i har stevia istället för socker.

Känns underbart att äta "vanlig" mat utan att fuska överdrivet mycket..     

• Spana
    häjhäj skrev 2012-09-16 19:34:45 följande:

Ah, tack! Det var länge sen jag var förbi ketchup hyllan så hade ingen aning om den!

såg den idag först. Vet inte hur länge den funnits. Men glad blev jag!

Den ligger på 8gr kh/100 gr tror jag. Inte strikt, men bättre än originalet på 22gr!  
  • Spana
    Ninis skrev 2012-09-16 20:18:07 följande:
    Här kör vi oxå Felix ketchup sötad med stevia. Ingen av mina livsmedelsaffärer lokalt hade den. Bad Ica ta hem den och inom 3 dygn stod den på ketchuphyllan! Det kallar jag bra service!

det var bra jobbat! Har bett "min" butik ta in lchf bröd som de haft tidigare, men nej.. :/

Men de har ketchupen, glassen och frökexen så man får väl vara nöjd med det :) 
  • Spana
    jagvetefan skrev 2012-09-17 07:18:54 följande:
    Spana: vad är det för glass och frökex? Ketchupen hittade jag i vår affär oxå! :)

Hej! Sent svar.. Men min lilla Ica butik har lchf-glass..
    Av märket: Alvestaglass

Frökex är små lchf kex som man kan ha till ostar. Men jag tycker de smakar apa :) haha..    
  • Spana

Är inte så kinkig på glass, så jag tycker att den smakar helt ok!! Har bara testat vanilj. Som jag haft mörk choklad på.MMmmm...

Ketchupen tycker jag smakar ungefär som vanlig! 

Brödet gillar jag också!

Frökexen är de jag inte gillar! 

Kan också rekommendera lchf-pastan som finns iaf finns på ica maxi där jag bor. Gott!!           

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**