• Spana

**Den stora feta LCHF-tråden**

Gladskit skrev 2012-07-12 09:33:04 följande:
    Aldrig köpt faktiskt, 11g är över min ok-att-äta-nivå.
    Jag bakar själv istället. Nu senast har det blivit mycket av det som kallas "frallor" i en av LCHF-bilagorna som kom i våras. Men även pones och sesamfrö-bröd.
    Det enda bröd jag äter ibland som är köpt i butik är finncrisp.

jag är ju så in i helskotta lat och tycker det är jättetrist att baka sånt. Då är jag hellre utan :/ Kanske kan be mamma ;)
  • Spana
    Boost skrev 2012-07-12 09:39:24 följande:

Ah men dåså, då är det ju bara att äta på :)
    Tycker det är perfekt att ta med sig när man ska iväg, svårt att finna bra mat på språng.

okej, ja känns lite dumt när vi ska mumsa äggmackor på rastplatsen.. och jag får bara äta det stekta ägget Obestämd
    Så jag tar nog med en limpa till Öland. O rödmärker. Nåde den som rör mitt bröd!! hehe 
  • Spana
    huldaskarin skrev 2012-07-12 09:45:36 följande:
    Spana, lägg ditt bröd i en burk och sätt största hänglåset på och ha nyckeln i behån!! 

Hahaha!! Bra tips! Eftersom vi bor med en annan familj lär inte mannen gräva runt där ;)
  • Spana
    Glass skrev 2012-07-12 09:55:20 följande:
    Jag äter det så ofta jag känner för det, vilket innebär typ 2 mackor, 4 dagar i veckan eller så. 

Jag tycker att det är kanonbra och himla praktiskt.  

bra att höra! Längar efter en smörgås...
  • Spana
    Glass skrev 2012-07-12 09:56:52 följande:
    Köp flera limpor och låt alla äta av det

Fanns bara två limpor kvar i butiken :( Dessutom är resten av gänget såna som helst äter vitt bröd. Som tur e...
  • Spana

Ähh... Skiter i att sista vägningen skedde på en annan våg. Den visade iaf 79.9kg!!!!!!!!

Känns så in i helskotta härligt!!! Skrattande 

Att komma under 80-sträcket (om än bara ett hekto ifrån)  känns stort! 

Nu har jag gått ner   5,7 kg sen jag började i maj.  Solig

Tänk om jag inte hade hittat hit till denna tråd... Tack för att ni finns!  

• Spana

Hej!!

Har varit på semester en vecka och jag har verkligen lagt ner det där med lchf. Har ätit båda chips, godis, potatis av olika slag och bröd... :(

Men på måndag startar jag upp igen!    

• Spana

Hej!

Jag är lite deppig..

Gick ner sex kg till semestern. Jättelycklig över att komma under 80-sträcket!

Men, jag började fuska. Lite, sen mer och mer... Delade mat och hushåll med en annan familj en vecka, då kände jag mig bökig som skulle ha annan kost, så jag åt det de andra åt. Sen blev det kvällschips osv..

Nyss hemkommen från Italien där frukosten bestod av kakor, lunchen pizza och middagen pasta :/

Har inte vågat ställa mig på vågen men gissar på att alla kilon är tillbaka om inte fler..

Men nu ska jag försöka komma igen. Min mage var konstant svullen och bubblig av alla snabba kolhydrater i Italien. 

Svårt att starta om igen bara när det är semester och långa tv-kvällar. Obestämd                 

• Spana

har köpt kokosmjöl.

Men vad sjutton ska jag använda den till?

Har ingen mandelmjöl hemma. 

Nån som kan tipsa om nåt??     

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**