• standby

**Den stora feta LCHF-tråden**

Biofiood kostar typ 49:- på Bodystore samt på mitt ICA maxi.

• standby

Lovesmammi - går det att hoppa kokosnötsmjölet eller blir det fel då? Jag har endast mandelmjöl hemma.

• standby

*sparkar ollebulle i baken* :)
    Kom igen, detta är ju bra leverne, det vet du! Sätt upp gränser för lite, kontrollerat "fusk" så kanske du lättare kan hålla dig till lchf?

• standby
    Såphia skrev 2012-09-17 19:53:57 följande:
    Är steviaketchupen nått att ha? God? Alvestaglassen? Low carb brödet? Känns som en massa fusk men det kanske det inte är?

Alvestaglassen med chokladsmak är den enda jag har testat och den var en besvikelse tycker jag.

Low carb-brödet, det med 2,7 mg kh/skiva, är det jag provat. Jättegott tycker jag.  Kör det som helgfrukost.
  • standby

När jag kom hem låg boken "LCHF till fest" i brevlådan. Vunnit på en tävling i DN.
    Trevligt. (har vunnit på tre olika tävlingar på bara ett par, tre veckor, lär ju aldrig vinna mer i mitt liv )

• standby

huldaskarin - grattis!

Jag kör MBT varje morgon men äter frukost som vanligt också... Knalle är dumt, det blir ju bara mer och jag har klarat mig utan tidigare.
    Hoppas den gör sitt för förbränningen iaf. Gick ner 1,1 i början m MBT men nu är jag nog ca 0,4 upp igen av dessa 1,1.

• standby

Det enda negativa effekterna jag haft av lchf är att jag kan ha trög mage ibland (skulle säkert bli bättre om jag drack mer vatten, vilket jag gör mkt lite) och att jag känt av magnesiumbrist i form av muskelkramper typ sendrag samt krypningar under fötterna. Försvann när jag började m magnesiumtillskott.

Fördelarna för mig är huvudvärk betydligt mer sällan än tidigare, min rätt besvärande ledvärk i fotlederna är borta och så har jag gått ner 14 kg också :)

Har bra blodfetter, nyligen kollat.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**