• tiiitti

**Den stora feta LCHF-tråden**

En del äter lchf pannkakor till frukost. Är de bra, eller de passar bara dom på jämnvikt?

• tiiitti

Hoppet: tack. 3kh är ju inte farligt mkt. Men den är väll känsligheten mot mejeri som spelar in där.

• tiiitti

Kan man äta turkisk yoghurt till frukost om inte landar på mer än 15 kh per dag. Eller är mejerier no no vid viktnedgång hur lite kh det än blir över en dag?

• tiiitti
    Boost skrev 2012-05-09 09:40:45 följande:

Hittade lite siffror :)

Turkisk 5.1g / 100g
    Grekisk 5.8g  / 100g
    Rysk 4.0g / 100g

Ska ge mig ut och leta efter rysk idag då!  

På min turkiska yoghurt står det 3,5g/100g
  • tiiitti

Hur länge har man omställningsbesvären igentligen? för jag har haft konstant huvudvärk i en vecka, och varit super yr och lite illamående. Är det verkligen pga av lchf eller borde det va något annat?

• tiiitti

tänkte göra pannkakor eller plättar imorn till frukost. Finns hundra olika recept, vilket rek. ni?
    kokospannkakor? med mandelmjöl? fiberhusk? 

• tiiitti
    Faile skrev 2012-05-09 17:29:31 följande:

När jag började var det ca 1 vecka av helveteshuvudvärk. Numera får jag huvudvärk 1-2 dagar efter fusk.

Prova att dricka mer och kanske lägga till lite salt.   

Oj då! trodde inte man kunde ha det sålänge. troddejag fått bihåleinflammation. huvudvärken sitter framme vid tinningen- Har er också gjort det?
  • tiiitti
    Allrona skrev 2012-05-09 20:33:44 följande:
    Jag gjorde imorse på 1 ägg, 1 dl grädde, 0,5 dl mandelmjöl, lite mindre än 0,5 msk fiberhusk och lite salt. De blev kanongoda

Ok tack! ska prova detta imorn då? vet du hur mycket kh i den satsen?
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**