• tiiitti

**Den stora feta LCHF-tråden**

ner 0,5 sen i måndags. skönt att vara på banan igen.

Har du gått ner nått stjierna sen du börja med det "nya" lchf (med  blodgruppstänket)

Vill du tipsa om en bra matdag?    

• tiiitti
    stjierna skrev 2012-05-31 12:32:55 följande:
    Tiiitti: -1,5 kg visade vågen i morse (började förra fredagen). :)
    En matdag för mig är frukost: 2 pumpafrömackor med bregott, tonfiskröra och hollandaisesås, kaffe m kokosfett. Mellanmål (pedagogiskt mellanmål för att sonen ska äta ;)) typ 1/2 avokado eller 2 msk tonfiskröra eller två ost/skinkrullar. Kvällsmat: fisk/kött med sås/kryddsmör och grönsaker - igår blev det torsk i ugnen m smörsås, sparris och broccolimos :)

Oj det var ju bra viktnedgång. du har verkligen kommit på vad som passar dig. härligt!

Räknar du forftfarande, eller du äter de som är godkänt och låter de andra va?

jag försöker dra ner på fettet och äter med grönsaker. (får se om de passar mig bättre)    
  • tiiitti
    banantelefon skrev 2012-06-03 21:51:26 följande:
    Jag har också jätteont i benen, speciellt under kvällar och nätter.
    Har fått börja ta värktabletter innan sängdags för att få sova ordentligt :/
    Jag har dock trott att det beror på all träning och att kroppen är överansträngd. Kan man få denna värk pga lchf-dieten? 

Ja de brukar bero på att man har brist på något, som man kan få av lchf. kommer tyvärr inte ihåg vad det va..
  • tiiitti
    Boost skrev 2012-06-03 21:52:05 följande:

Menar du lchf klubben som hon har?

ja precis.. tänkte jag skulle kolla om där finns något roligt att beställa hem
  • tiiitti

mensdsdax å varit supersugen hela dan, så jag gjorde precis ett gäng lchf chokladbollar. inte lika goda som riktiga men helt ok.

• tiiitti

jag har med mens och konstant sugen. har precis tryckt i mig 100g 86% choklad. mår illa nu..
    och ledsen över att jag ätit så många KH.. blääää 

• tiiitti

Stjierna: Jag har dratt ner mycket på fettet, och lagt till mer kolhydrater (godkända KH såklart) och nu har jag börjat tappa igen. blir lättare å roligare att följa nu med, när man får äta mer grönsaker å sallad. innan när jag åt mycket fett kunde jag inte äta så mycket grönsaker (för KH springer iväg rätt fort på en dag)

Jag blev äcklad av allt fett med (kokosfett,majonäs å smör) jag äter fortfarande lite av det, men inte en en tsk i kaffet eller en stor klick. utan bara lite att steka i och så.

För mig funkar de iaf..     

• tiiitti

Tänkte göra ett bröd idag som jag kan ha i helgen.

Vilket är de godaste/bästa lchf brödet? n  gon som har något bra recept att dela med sig av? ;)

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**