• Faile

**Den stora feta LCHF-tråden**

Usch, igår vågade jag inte titta på vågen alls efter helgens synder. Men imorse tänkte jag att det kanske skulle vara lite ok, kände själv att jag förlorat lite vätska osv.
    Men nog fasen visar vågen +1,5!

Tur jag inte vägde mig igår för då hade jag väl fått en chock. Aja, blir strikt nu med ca 10 gram om dagen för att snabbt komma i fas igen

Sluta jiddra, börja trolla!
  • Faile
    jeng skrev 2011-04-05 17:33:33 följande:
    Ja, nudlarna i sig är ju rätt nära noll på allt! Men man behöver ju lite smaksättning av dom,dvs nån sås som dom kan koka runt i och dra åt sig..... Får fundera vidare
    Kokosmjölk?
  • Faile

Gud det här är verkligen hemskt!

Är inne på andra strikta dagen efter mitt helgfusk och det är så jäkla jobbigt att jag dör snart. Mår skitdåligt. trött seg och orkeslös. Dessutom är jag grymt sugen på kolhydrater, allt som har med kollisar att göra. Skulle kunna trycka in 8 skogaholmsmackor på raken känns det som

Istället har jag tryckt i mig två ägg med bea och några ( mörka )  chokladbitar, allt för att hålla mig borta från skräpet. Men jag minns inte att det var så här himla jobbigt när jag började för 2 månader sen?!

• Faile
    jeng skrev 2011-04-05 20:27:16 följande:
    Helt OT, men du är inte pollenallergiker?
    Jag är verkligen helt off sen en vecka tillbaka. Influensakänningar nästan. Jag har ju också haft ett mkt större sug sista veckan, så jag har börjat fundera på om det kan ha haft nåt med vartannat att göra...

Och om det är så att du har fuskat, då får du inte bara nya omställningsbesvär, utan du får en kolhydratbkasmälla som sällan är att leka med!! Den behöver inte komma dagen efter, utan kan komma direkt eller efter ett par dagar! Häng i så släpper det säkert snart. 
    Jo jag är faktiskt allergisk mot pollen. Har inte ens tänkt att det kanske påverkar än, för det känns så kallt ute. Men nu när du säger det så, ja det gör ju säkert inte saken bättre.

Maken var snäll och gjorde en omelett åt mig nu också haha. Kommer visserligen komma upp över mina tänkta 10 gram idag men det får jag ta, bara för att orka stå emot suget.
    Var dessutom så hungrig imorse att jag mådde illa. Visste inte om jag skulle äta eller kräkas

Men men, jag har lärt mig läxan i alla fall 
  • Faile
    jeng skrev 2011-04-05 20:41:12 följande:
    Var bor du? För här har Hassel och Al varit i full gång i 1.5 vecka ungefär!! Kolla pollenprognos på nätet (jag brukar googla) så vet du läget.
    Tycker också att det har varit rätt så kallt, och regnigt dessutom, men det hjälper tydligen inte!

Här är det värsta att min 2.5-åring blivit allergisk nu med Vi har fått flera olika mediciner nu, men det känns ju inte så kul att börja hälla i honom både det ena och det andra så här tidigt. Jag och maken fick våra allergier rejält först runt 19 års ålder... 
    Vi bor på Åland och här har det ju faktiskt börjat blomma lite. Var även hemma hos släkten i sthlm under helgen där det var rätt varmt ( dåligt väder förvisso ), så det är inte alls omöjligt.

Får se hur det blir med våra barn ( 2 och 3,5 år ) , de visar inga tecken än tack och lov men både jag och maken är allergiska så risken är ju rätt stor. Får hålla tummarna.

Nu är jag iaf proppmätt efter två kokta ägg med bea och en stor omelett med massa ost i, så nu kan jag inte proppa i mig nåt onyttigt även om jag skulle vilja
    Denebola skrev 2011-04-05 20:55:48 följande:
    Jag tog KETCHUP på mina falukorvsbitar nyss Förvånad Men den gick ut igår så det var lite "sista chansen". Och bara några småkluttar Drömmer Plus att det var den med mindre socker.

*lägger mig på stupstocken - do your business*
    Jag brukar faktiskt ha på några få droppar sockerfri ketchup och amerikansk dressing på våra burgare hemma. Dressingen är ju inte direkt vad man skulle kalla naturlig gissar jag, men några få droppar må väl vara hänt någon gång. Och kollismässigt är ju det helt ok, så vad fasen.
  • Faile

Hej tjejer!
    Äntligen känner jag mig i fas igen, men att det skulle ta tre dagar och komma i form igen efter en kollishelg trodde jag faktiskt inte. Blir inget mer fusk här inte, var absolut inte värt det.

Angående mens så skrev jag nog nåt om det tidigare i tråden. Har själv fått mer problem med både pms och mensvärkar, samt kraftigare blödningar. Inte jättemycket värre, men ändå markant, sedan jag började med lchf.
    Har ju dock bara hållt på 9 veckor så det kanske stabiliserar sig så småningom.

• Faile
    yena89 skrev 2011-04-06 12:07:44 följande:
    kul att äggandet är över. Jisses vad var det som hände igår va? hahahaha

Nä, på tal om mens. Min mens har blivit bättre och mer regelbunden iaf.
    Men imorse vaknade jag med världens smärtor. Trodde jag skulle dö. Kändes som att nån knådade sönder livmodern min. Har misstänkt ett tag att jag var gravid pga lite symptom (illamående och ömma bröst) och vart lite rädd att det skulle vara ett missfall men nu när jag kan tänka klart vart det inte alls samma smärta som sist då jag hade missfall så det var nog bara extrem mensvärk och symptomen var ren slump tror jag :)
    Tacka gud för Ipren vettja
    Fy vad jobbigt. Har själv missfall bakom mig och det är ju inte kul oavsett hur man nu tänker om framtiden
    Vet att man ibland kan ha som "cystor" som spricker och det kan göra jätteont. Är tydligen väldigt vanligt och i 9 fall av 10 är man alltså inte ens medveten om att man har detta. Ofarligt ska det också vara, så kan ju varit nåt sånt om det var så ont.
  • Faile
    Mandel skrev 2011-04-07 08:00:12 följande:
    Jag käkade mycket banan och potatis, salt och har två pojkar...
    Samma här och två pojkar.
    Skulle ju vara trevligt med en tjej också, kanske får övertala maken att testa lchf-avlande då
  • Faile
    Mamma till Noelle och William skrev 2011-04-07 14:04:27 följande:
    Tack!
    Bäst att avstå helt, tyckte det lät lite konstigt att kunna hålla på och baka, med sukrin... onödigt.
    Lägger en klick vispad grädde i kaffet istället så blir jag dessutom nästan mätt
    Eller grädde med bär?
    Vad har ni för fikatips? (snart kalas nämligen, därför undrar jag...)
    Det här tyckte jag såg väldigt fint och gott ut,

http://birgittahoglundsmat.wordpress.com/2011/04/06/glutenfri-mjuk-mandelkaka-som-lchf-bakelse/

Nu är det visserligen björksocker i ( vet inte ens vad det är ) men det kan man ju om man vill byta ut mot just sukrin, eller skippa helt.
    Tycker överlag att hennes receptblogg är väldigt bra. Lite liberala ibland men det kan man ju justera som man vill själv.
  • Faile
    Ziggystardust skrev 2011-04-07 14:25:23 följande:
    Ojdå! Precis när ni diskuterar sötningsmedel har jag bakat (med sukrin bla.)Drömmer. Kanske någon ändå är intresserad av en kryddkaka som är så nära vanlig sockerkaka jag kan tänka mig?

Jag har för mig att det diskuterades här i tråden för någon dag sedan att alla får göra som de vill med sin mathållning och väljer själva sina kolhydrater. Jag gillar att experimentera och då framför allt med bakning, det innebär inte att jag alltid har fikabröd i magen Flört! Om jag ska gå ner i vikt kan jag inte äta så mycket godsaker, även om de är "godkända". Hoppas ni förstår hur jag menar!
    Ser ju jättegott ut! En fråga bara, varför har du blandat både sukrin och canderel? Kan man inte ta bara sukrin, eller är det nån smak från just canderel du ville ha?

Jag äter så himla strikt jämt jämt, så någon helg då och då gör jag godsaker som bounty eller ischoklad och då med sukrin i.
    Jag har aldrig varit sockerberoende så som vissa är, så jag har inget direkt problem med sug efter och då tycker jag att jag kan unna mig sötningsmedel någon gång
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**