• tiiitti

**Den stora feta LCHF-tråden**

HokusPokus skrev 2012-05-09 20:45:43 följande:
    Ingen som har tips på en bra app till iphone, jag vill kunna räkna ut hur mycket kollisar jag kommer upp i om dagarna...

någon skrev häromdan något om någon app som hette shape-up.
    vet ej om den är bra.. 
  • tiiitti

Har letat som en idiot efter bounty-receptet någon la in för ett tag sen, men hittar inte det :/ någon som kan det?

• tiiitti
    sininen skrev 2012-05-09 21:33:15 följande:
    Jag brukar göra mina med fiberhusk. För en tar jag 1 msk husk, 1 msk creme fraiche, 1 ägg och så lite grädde + krydda (vaniljpulver eller kanel... eller båda.) och så steker jag det med massa smör så den får frasiga kanter. Jag brukar äta bara vispad grädde till så det blir inte så mycket kolisar.

Okey tack.

nej hoppas nog med bären, för där springer kh iväg..  
  • tiiitti

blev inte pannkakor till frukost. tyckte de kändes som de skulle bli för mkt kolhydrater till en å samma måltid.

blev ägg som vanligt, å 1dl turkisk yoghurt. 

• tiiitti

Om man äter en lchf kaka(utöver vanlig mat, inte istället för), och kolhydraterna inte blir mer än 13 den dagen- Är det ok då? kan man fortfrande rasa i vikt eller fördärvar man allt den dan?

• tiiitti

Idag hade jag gått upp 0,5 sen i tisdags :( blä- tråkigt när det blir så, utan att man fuskat.

Jag åt max 5kh innan. och nu äter jag mellan 10-15 kh. kan det vara orsaken till viktuppgången? inte ska jag väll behöva ligga på max 5 alltid? 

• tiiitti
    Ellaria skrev 2012-05-11 11:38:44 följande:
    Brukar ta pizza och lägga på extra grejer och sen äta fyllningen. Blir sjukt mätt.

Är allt på pizza godkänt förutom degen?
  • tiiitti

Jag är såååå godissugen idag. aahh jobbigt.

Någon som vet något gott man kan slänga ihop om man inte har mörk choklad hemma. (har kakao)  

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**