• tiiitti

**Den stora feta LCHF-tråden**

Något jag tycker är skitsvårt. är att veta hur mycket kolhydrater man faktiskt får i sig.
    Är det tex 2kh/100g, men man äter ju sällan 100g av de flesta varor. så det är ju faktist mindre man får i sig.
    jag kan aldrig räkna ut vad det igentligen är. så hur lite jag än tagit, så räkna jag det på att jag tagit hundra gram. så igentligen har jag ju ätit mycket midre.
    det gör ju att jag kommer upp i max kh rätt fort på en dag.

hur gör ni?     

• tiiitti
    tilj75 skrev 2012-05-06 21:26:12 följande:
    Måste du räkna då? Jag äter allt som har mindre än 5% kolhydrater, räknar ingenting, äter när jag är sugen. Och går ner =)

Ja jag måste tyvärr räkna,
    innan när jag inte räknade gick jag upp i vikt istället.. 
  • tiiitti
    tilj75 skrev 2012-05-06 21:53:11 följande:
    oj, jaha, hoppas du inte tog illa upp. Kan du använda en våg? Blir ju lite krångligt men ganska snart en vana? Efter ett tag så lär man sig ju att se hur mycket saker väger om man använder våg i början.

nej jag tog inte illa upp. tycker bara de är tråkigt jag måste va så hård.
    I början tyckte jag lchf verkade vara en skit bra grej. äta under 5kh/100g och massa god mat. super!!
    Men nu måste jag både räkna,väga och skippa alla mejerier. så för mig är det inte så jätterolig kost. men men får låta de va en tråkig och jobbig diet så länge jag har kg att gå ner, så hoppas jag på att jag kan införa mer kh och mejeri sen när jag nått mitt mål  
  • tiiitti
    tilj75 skrev 2012-05-06 21:26:12 följande:
    Måste du räkna då? Jag äter allt som har mindre än 5% kolhydrater, räknar ingenting, äter när jag är sugen. Och går ner =)

Hur ser en typisk matdag ut för dig då?
    Hur mycket har du lyckats gå ner utan att räkna? Mest nyfiken!! :) 
  • tiiitti
    Ellaria skrev 2012-05-07 13:05:25 följande:
    Jag har aldrig räknat och gått ner 18 kg sen nyår.

Hur brukar du då äta under en dag?
  • tiiitti

Min dag: frukost: 2ägg med lite smör, en vit lchf bröd med ost. Kaffe.

Lunch: 5 köttbullar på blandfärs 1msk bea.

Mellis: 2 babybell ostar

Middag: blir nog fler köttbullar som blev över sen lunchen. Vet ej om jag bara ska ha bea till, eller om jag ska koka lite broccoli med.

Någon som vet kollisarna i broccoli?

• tiiitti

jag har börjat få krypningar å kramp i vaderna. läste att de kan hjälpa med lite mandlar. är det mycket kolhydrater med en näve mandlar?

• tiiitti

vid viktnergång ska man ju helst utesluta mejeri. är de främst turkisk yoghurt å grädde då? eller creme fraich med? tycker inte de är mycket man kan laga utan varken grädde eller CF. blir mest kött å bea, kätt å bra och kött å bea

• tiiitti

Är så trött på att bara äta ägg till frukost. Undra om man kan byta ut till turkisk yoghurt ibland, om man inte äta några andra mejerier under dan sen.

Vad äter ni till frukost?

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**