Jag köper ketostix, köpte mina på nätet typ "Nails&beauty" eller nåt tror jag den butiken hette? Men de finns på massa ställen. alla mina apotek har det bara som beställningsvara.
Kaya,
Sockerärtor är 6/100, så tveksamt godkänt alltså 
tiiitti skrev 2011-03-11 16:40:23 följande:
Jucea!! När jag ändå har dig på "tråden" måste jag få fråga dig. (om du vill svara)
Varför gick du över från GI till LCHF? eller kör du fortfarande lite GI?
Jag försöker kolla och jämföra för att se om de ena eller andra skulle passa mig bäst-
LCHF pratades det ju inte ens om när jag blir GI:are, för drygt 10 år sen! Atkins fanns väl, men det var väldigt ifrågasatt oga dödfall osv... Det var ju i vilket fall inte direkt stort i Sverige.
Jag har alltid ätit strikt GI, gamla fas 1. Det är väldigt likt lchf, så för mig är övergången väldigt enkel! Anledningen till att jag valde lchf var att jag behövde dra in ytterligare på kolhydraterna, och då behövde jag ju ersätta med mer fett, så det blev lchf automatiskt.
Just nu äter jag mer en strikt GI-variant, nån mix mellan gamla fas 1 och den nya rivstarten. Den ändringen fick jag ju göra pga gallproblem för ca 1.5 månad sen.
Jag har hållt på i snart 3 veckor nu och fortfarande inte fått nån riktig klarhet i om det funkar för viktnedgången eller inte. Jag brukar behöva vara väldigt strikt för att gå ner i vikt, men har mest ätit GI för att hålla vikten tidigare. Har väldigt lätt att gå upp!!! Så förhoppningsvis funkar min mer liberala variant nu, annars måste jag dra in igen....Och börja räkna....
Fråga gärna mer om du vill veta skillnader och likheter mellan lchf och GI.