**Den stora feta LCHF-tråden**
Ikväll tänkte jag göra bounty, om jag orkar. Annars får det bli imorgon har köpt hem grejor i alla fall till att göra det
Kan vara skönt att ha nått hemma som är ok att äta när suget smyger sej på
Ikväll tänkte jag göra bounty, om jag orkar. Annars får det bli imorgon har köpt hem grejor i alla fall till att göra det
Kan vara skönt att ha nått hemma som är ok att äta när suget smyger sej på
Gladskit: jag har inte gjort de förut eftersom jag inte velat ha söta saker hemma som är ok, men jag har börjat få mer och mer sug så tycker det är lika bra att fixa nått som är ok att äta då så man inte fuskar på annat
Det där kilot envisas med att vara kvar. Störigt.
Jag har problem med att göra nr 2, kan det påverka när det gäller vikten tro? Eftersom man inte tömmer ut då (bara spånar).
Nu gör jag bounty, har gjort kokossmeten och den var ju farligt god
Undrar vad jag gör för fel som får upp i vikt. Äter som jag gjort hela tiden, men funderar på om jag kanske äter för mycket till middag.
Till frukost brukar jag äta omelett på två ägg, grädde och ost, eller en burk makrill med en och en halv tesked majonäs. Sen mellanmål eller lunch. Är där över mat sen dagen innan äter jag det, ibland har jag ätit en burk makrill och ibland bara en ölkorv eller babybell ostar (tex när jag jobbat) och sen middag på kvällen.
Har ätit på detta sättet hela tiden, men nu går jag upp i vikt. Känns som jag måste dra ner på mängden, speciellt på middagen.
spökplumpen: har ingen våg men får väl investera i det.
Boost: det är ju inga jättemängder av varken grädden, osten eller majonäsen (äter inte majonäsen när jag äter det andra) men det går säkert att dra ner. Håller mej mätt många timmar på omeletten och gör att jag äter mindre sen.
Lunch äter jag inte varje dag, men när jag gör det så är mängden kanske en-en och en halv dl. Middagen blir kanske lite mer och mer grönsaker till. Jättesvårt att säga mängder eftersom jag inte väger det, men senaste dagarna har jag nog ätit mer till middag.
Jag äter nog ganska vanlig mat men byter ut kolhydraterna. Äter inte en massa extra fett till maten utan har vi sås till tar jag det, annars äter jag som de andra.
Igår åt vi baconlibdade biffar och jag hade grönsaker till och lite sås. Var dock en för stor portion kände jag i efterhand.
Jag tror det är mängden. Har varit mer hungrig senaste tiden av nån anledning. Så jag tror det är att jag måste dra ner på maten helt enkelt och dricka mer vatten.
Boost: jag har ökat ett halvt kilo till ungefär, men så åt jag ju den mega portionen igår till middag så det står väl i kroppen än.
Jag äter på mindre tallrik nu än innan jag började just för att även om jag då tar om så äter jag ändå mindre eftersom jag oftast tog om även innan. Försöker oxå fylla upp lite mer med grönsaker.
Eftersom det gått så bra av sej själv så har jag ju bara kört på. Nu får jag nog börja tänka efter mer och kämpa lite
Men har märkt oxå att jag har svårt för att sköta magen. Kan gå en vecka emellan. Eller har i alla fall gjort det nu (släppte imorse efter vägningen), kan det göra att man går upp i vikt?
Har känt mej så uppsvullen.
Ja jag hade en riktigt bra start utan att direkt anstränga mej. Men jag får se över hur jag äter.
Har ju börjar jobb nu, kanske det som påverkar oxå? I alla fall hungern. Visst, inget fysiskt ansträngande men ser ett samband med ökad hunger och jobbet.
Sen att man inte gjort nr 2 på hela veckan typ gör väl inte saken bättre heller. Och slarvat med träningen. Inte tränat en ända gång sen jag började jobba. Fy fy.
Pikkumyy: vet inte om kokosfett är så gott i en omelett, men alternativet finns ju att antingen strunta i grädden eller osten. Eller båda. Och kaffe dricker jag inte
Det är liksom mest i omeletten jag äter grädde. Ja och om jag gör pannkakor det händer dock inte så ofta. Men det går ju att byta ut till vatten.
Pikkumyy: använder så lite att steka i ändå, men kan ju vara värt att testa
Zafir: får kolla efter det när jag handlar nästa gång