P28 skrev 2011-03-12 09:26:14 följande:
Jag har bantat med kalorier förr, och använde då Hälsovakten. Den var gratis då men kostar en rejäl slant nu tyvärr. Den är överlägsen alla andra matberäknare jag har provat.
Jag ska nog börja lägga in på matdagboken jag också! Väger du allt du äter, Jucea?
Nej jag väger inte. Vi kör självscanning så oftast står det ju på paketet vad det väger. Jag kollar på paketet och delar upp. tex väger en gurka 400 och jag tar halva så blir det ju 200. Mer noga än så är jag inte, oftast, om det inte är kolhydratrika grejer, eller livsmedel som jag är osäker på!
jag fyller själv in i ett excelark. eftersom jag kan de flesta näringsävrdena utantill så orkar jag inte med allt klickande på matdagboken

dessutom är mitt excelark kopplat till vägningen och såna saker då, men... Ja, har inte anv'nt det på ett bra tag nu, och ser inte heller helt fram emot att använda det igen... Det är ju skönt om man slipper föra dagbok, men i början så tycker jag man ska göra det, tills man lär sig. Nu ska jag göra det för att kontrollera så att jag ligger så som jag tror att jag ligger!