Differ skrev 2011-04-03 20:03:49 följande:
Nu behöver jag lite hjälp känner jag - jag började med LCHF igår (tillsammans med min syster) och fram tills igår har meningen med livet för mig stavats kex (eller ja, snarare kex och bröd) och jag känner att jag behöver lite pepp från er som har gjort det här ett tag...
Vad är fördelarna utöver viktminskning?? Snälla berätta gärna om er ny strålande ny, ert nya extremt pigga jag och allt annat positivt som detta har fört med sig - jag behöver höra det!
Och kom också gärna med tips om vad ni tagit till för att minska suget efter just kex och sånt,
och säg helt inte Finn crisp eller dylikt för jag kommer inte kunna ha ngt som över huvud taget liknar bröd hemma för då äter jag upp hela paketet - jag vet inte om det framgått men jag ääälskar verkligen kex och bröd så det kommer bli väldigt svårt för mig det här...
Tack på förhand och vad duktiga ni verkar vara hela högen!!
Välkommen i gänget!
Jag åt just en underbar kvällsmat - mitt favoritrooiboste samt en hel trave jättegoda krispiga KEX med olika goda ostar - LCHF-kex som består enbart av ägg, ost och sesamfrön = helt "tillåtet"!!!
Tidigare idag åt jag mackor av ett jättegott LCHF-valnötsbröd...
... så livet som bröd-och-kex-älskare (jag här också till den kategorin) är INTE slut vara för att man kör LCHF!!!
För mig har hemligheten varit att hitta alternativ till mina favoritsaker som kex, bröd, glass och choklad eftersom jag inte vill vara utan allt som jag älskar - det skulle inte vara värt det. Och det finns faktiskt goda LCHF-alternativ till nästan allting, utom kanske frukt. Men om man är riktigt sugen på frukt kan man äta lite hallon.
Jag har inte minskat i vikt ÄN men jag är bättre i magen och tycker att jag är piggare och har en mer hälsosam aptit och hunger/mättnad.
Lycka till!
K