**Den stora feta LCHF-tråden**
Inte länge till våffeldagen . Någon som vet någon bra LCHFsmet man kan göra våfflor på?

Inte länge till våffeldagen . Någon som vet någon bra LCHFsmet man kan göra våfflor på?
Dagens ljuvligt goda lunch:
Zucchini, blomkål och vitlök fräst i massa rapsolja och kokosfett, kryddat med sambal m.m.
En fryst laxportion, tinad och panerad med äggvita + kokosflingor + lite fiberhusk + kryddor och stekt tillsammans med grönsakerna mot slutet av stektiden
Efter: te med grädde och 3 st ischoklad
GOTT!
Min förhoppning är att LCHF kan fungera som en enkel långsiktig lösning för mig som har kämpat så länge med "nyttig" mat men ändå inte riktigt mått bra, kanske pga att jag har varit känslig för kolhydrater (efter jojobantning, experimenterande med vegetarisk low-fat-diet i många år i ungdomen osv).
Kanske hjälper LCHF mig att bli av med några oönskade kilon, om inte känner jag redan hälsoeffekterna så det är ganska OK ändå.
För mig är hela poängen att kunna äta sig mätt, att inte behöva svälta sig och vara småhungrig hela tiden, att må bra i magen och hela kroppen och att tycka att det man ser i spegeln är OK: Därför är kalorier, antal kilo på vågen och energiprocent helt ointressant för mig. Men jag har inga som helst problem med att skumma förbi inlägg som handlar om kilon, gram, centimeter, kalorier eller E% (det skrivs så mycket så man får ändå skumma för att hinna läsa ikapp allt! ).
K
PS. Idag efter ett hårt och skönt combatpass lagade jag världens godaste LCHF-middag.
VÅFFLOR - såklart! (vispade äggvitor hårt och blandade ner hela ägg, grädde, lite fiberhusk, smält smör, stekte i nya våffeljärnet med smör = världens godaste lätta fina våfflor) med följande topping:
Rökt lax, avocado, löjrom, creme fraiche, röd lök, sallad
HEMMAGJORD GLASS: mascarpone, grädde, äggulor, sukrin, vaniljpulver, citronessens = JÄTTEGOTT!
Och så en stund senare till kvällens rooibos-te (ny supergod sort!), 25 gram svindyr finchoklad.
Brukade klämma 50 gram billig mörk choklad nästan varje kväll förut... men nu blir det 10-25 gram FIN mörk choklad nån enstaka gång ibland bara.
Life is good!
K