Inlägg från: ollebulle86 |Visa alla inlägg
  • ollebulle86

**Den stora feta LCHF-tråden**

Bounty klara de blev rätt goda.
    Sambons syster kör oxå lchf så tänkte bjuda på de imorgon (om de finns kvar ).
    Gud vad mäktiga de är bara! Men goda blev de

• ollebulle86

Idag ska jag testa att göra pasta. De andra ska ha spagetti och köttfärssås och jag vill oxå ha ju

• ollebulle86

Spana: det verkar enkelt att göra. Gör efter detta:
    Lchf pasta

4 ägg
    1,25 dl (125 g) färskost som philadelphiaost
    1/2 dl fiberhusk

Sätt ugnen på 150 grader, vispa äggen poröst, tillsätt färskost och fiberhusk och vispa ihop.
    Bred ut smeten tunt på en bakplåtspappersklädd plåt. Lägg ett bakpapper över och börja kavla ut till papperskanterna. Låt papprena vara kvar under gräddningen. Kan med fördel läggas över på två plåtar så blir degen ännu tunnare! (Tack Hanna för tips!) Man kan även bara fördela så tunt man kan med en slickepott.
    Grädda i ca 10 minuter. Låt svalna och ta sedan bort översta pappret och skär sedan tunna strimlor av degen! Jag använde pizzaskärare! (Eller rulla ihop och klipp!)
    Den är sedan klar att användas! Du kan även frysa eller förvara i kylskåp i några dagar och sedan bara värma.

• ollebulle86

Gjorde den på en plåt så blev lite tjock, men absolut godkänner gör den på två plåtar nästa gång, alternativt halv sats.

• ollebulle86

LokesMammi:
    Glass

Recept
    3 dl vispgrädde
    2,5 msk rent vanlijpulver eller 2-3 vaniljstångar
    3 äggulor
    1,5-3 tsk björksocker (beroende på hur söt du vill ha den)
    300 gr färskost
    3 äggvitor

Gör så här: Vispa grädden samt vaniljpulvret i en bunke. Vsipa sedan äggulorna, björksockret (ta lite socker i taget, smaka sedan av, innan du tillsätter mer) och färskosten i en andra. Ta sedan fram en tredje skål och vispa äggvitorna till ett fast skum. Bland försiktigt ner skålen med äggulorna

• ollebulle86

Om man har mycket blödningar/tätare mens pga piller, går man upp i vikt då oxå?
    Har nämligen börjat blöda IGEN!

• ollebulle86

Sigrid: man kan inte gilla allt jag tyckte den bar ett ok substitut, men jag kan lika gärna ha kokt broccoli till eller liknande för jag saknar inte pastan direkt.

• ollebulle86

Åhh jäkla massa sug igen. Störigt. Och har inget alls att äta så direkt, varken tillåtet eller icke tillåtet. Tur är väl det.

Känns ändå bra att jag klarat fyra veckor utan att ta avsteg från lchf. Visst, nån bit mörk choklad har jag tagit till helgen, men det känns ok

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**