Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

**Den stora feta LCHF-tråden**

NollÅtta skrev 2012-08-22 13:52:18 följande:
    Just det, om ni ska köpa magnesium så gör inte samma miss som mig och köp apotekets. Det är minst 3 sötningsmedel i som görs om till socker i kroppen. Va fan! De har man knaprat i sig utan att kolla ordenligt på vad de innehåller.....*slarvmaja* Oskyldig

Köp magnesium-citrat, det är det bästa.
    Men va tusan. Det är ju den jag har köpt! (har inte öppnat den än) *suck*
    11/1-11 kom världens bästa bebis till oss <3
  • LokesMammi
    LinneaEleonora skrev 2012-08-22 19:34:45 följande:
    Vad gör ni om ni blir sugen på något att äta på kvällen? Äter ni något då? Jag blir ofta sugen och är samtidigt trött och då orkar man inte göra något avancerat. Vill få bort suget men vet inte hur. 
    86% choklad, en ruta. Eller ölkorv! =)
  • LokesMammi

Är också sugen på kvällen. Har alltid varit det. Brukar äta glass eller popcorn. Är van o äta ngt framför datan o tvn när sonen somnat! Är en vana som är svår o sluta med. Suget blir bara starkare o starkare så tillslut ger jag efter o tar en ruta choklad eller en ölkorv. Känns inte så "fel"! =)

• LokesMammi
    PikkuMyy skrev 2012-08-24 11:16:43 följande:
    För mig funkar lchf som en diet...inget jag kommer köra "for life"...är jag den enda som känner så? Fast när jag är "klar" kommer jag aldrig att återgå till att äta som förut, men nog kommer jag äta potatis och till och med nån kanelbulle då och då Skäms Men om jag inte faller tillbaka till gamla ovanor så blir det mycket mindre kh än förr o mer fett.... (=lchf liberal...?)
    Jag kommer o göra samma sak! Inte vara lika strikt, men ändå inte äta KH hemma. Men kommer inte o säga nej när vi är borta nånstans...... =)
  • LokesMammi

Hade en fläskfilé i ugnen i morse! (den blev klar kl 7, "fördelen" med ett barn som tycker det är morgon kl 4!!!!!)
    Så ugnssteksfläskfilé, grönsallad, pizzasallad, tzatziki o till de andra lite potatis.

• LokesMammi

Så lycklig! Vågen visade imorse att jag nu nått min målvikt! Så jävla lycklig!  Nu väger jag ung lika mkt som jag gjorde när jag träffade sambon för 6år sen!
    Nu är jag smal o fin! Äntligen! Har bara lös hud kvar på magen efter sonen, men det skiter jag i! hehe =)

• LokesMammi

Tack alla! Känns så skönt! Började med lchf 9april! Har gått ner runt 20kg! Är så sjukt nöjd!
    Nu säger mamma o sambon åt mig att jag inte får gå ner mer o att jag ska sluta med lchf!
    Hallå?!?! Nixpix! Tänker införa mera KH men inte fullt ut! Då kommer jag må piss o gå upp i vikt igen! =)
    Kanske köra på GI eller som vanligt fast mera KHsar! =)

• LokesMammi
    spökplumpen skrev 2012-08-26 19:34:51 följande:

Jättegrattis till dig, starkt jobbat! . Hur mycket väger du nu och hur lång är du?
    Tack! Jag är 157.7cm kort o väger nu 55kg! Ganska lagom vikt! Går jag ner mera så gör det inget, men inget jag strävar efter! =)
    Yosa skrev 2012-08-26 20:18:35 följande:

Oh grattis! Härligt att höra från nån som lyckats så bra! Har du tränat mycket också eller är det "bara" tack vare kosten?

Enda träningen jag utövar just nu är cykling till o från jobbet, promenader/cykling på jobbet och promenader hemma med barnvagn när jag får lust o möjlighet! =)
  • LokesMammi
    ollebulle86 skrev 2012-08-27 06:55:50 följande:
    Funderar på att köra fakir en vecka till fom imorgon. Men min mage gillar inte all ägg. Och det blir väl svårt att köra fakir utan?
    Jag har kört fakir utan ägg!
  • LokesMammi
    Yosa skrev 2012-08-29 17:30:03 följande:
    Äter ni vanlig falukorv? Typ stekt falukorv i skivor? Läste på en vi hade i frysen och den var på 23% fett och endast 4 % kolhydrater. Är det okey som omväxling? Vilken % kolhydrater brukar ni försöka ligga under? De gröna bönorna jag köpte innehöll 4% kolhydrater är det för mycket?
    Jag har börjat med falukorv med hög kötthalt!
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**