Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

**Den stora feta LCHF-tråden**

Räknar inte heller av vad jag äter. det var det jag tyckte var så skönt med lchf, slippa räkna kcal. har använt matdagboken, men tycker är så svårt o fylla i hur mkt av allt man äter. vad allt väger o hur många dl.

11/1-11 kom världens bästa bebis till oss <3
  • LokesMammi
    ollebulle86 skrev 2012-08-02 19:42:20 följande:
    Ellaria: jag har varit inne i tråden och läst men orkar inte ge mej in i det.
    ibland är det lika bra o inte säga ett skit! har haft sånna diskussioner med kollegor att jag blivit sur på dom.
    har nu börjat på ett nytt jobb o tänker vänta tills jag berättar det. hehe.
    vi har tydligen förmiddagsfika o dom sa att jag kan ta med mig smörgås o äta. jag äter inte smörgås sa jag då, nehe, frukt då? jag äter inte frukt. inte det heller? vad äter du då?? inget sa jag då. hehe
    ska ta med mig fröknäcke imorgon.
  • LokesMammi

Ja, precis. "det är bara fett o kött, kroppen behöver variation" är ngt jag ofta får höra.
    vaddå variation? jag varierar, jag äter fläsk, nöt o fågel, precis som du, o bara fett? ne inte varje dag jag har sås till maten....
    blir så trött!!!!
    säger man sen att jag gått ner 20kg på 3mån så höjjer som på ögonbrynen! då är det huxflux bra......

• LokesMammi
    ollebulle86 skrev 2012-08-02 22:09:18 följande:
    Variation? Har nog aldrig ätit mer varierat än nu. Och visst äter man fett, men inga större mängder.
    Jag äter hellre lite mer fett och drar ner på socker och kolhydrater som bara gör mej mer hungrig och fet.
    ja, precis! så sa jag med.  jag har under alla dessa år undvikit fett så mkt jag kunnat o det gör jag inte nu. jag gör sås "som man ska göra" dvs på grädde eller cf o inte på vatten som jag annars alltid gör. vad är det som är massa fett då? blir så sur! o när de säger varierat så menar dom att kroppen behöver ha kolhydrater för o må bra, man blir trög om man inte äter kolhydrater, hjärnan behöver kh.
    jag har slutat diskuterat o det är skönt att jag inte jobbar med dom tjejerna längre. därför tänker jag inte säga att jag äter enl lchf på nya jobbet.

mår du bra? har jag fått som fråga. mår du bättre? är en annan fråga.
    svaret är JA!!! jag mår så jävla bra. gått ner i vikt o orkar mera o har energi!!!!
  • LokesMammi

Jag äter inte grönsaker. Tycker sånt är "mindre gott"! =) Klarar inte av det. Får kväljningar av bara lukten när man kokar. Så jag måste ta ngt tillskott, men inte börjat gjort det ännu.......

• LokesMammi

Min son är bara 1½år så han får inge godis eller glass eller sånt. Hans jämnåriga äter kakor o godis o sånt. Men inte sonen. Sen har han allergier som sätter stopp också.
    Men han är såååå nöjd med vatten, majskrokar, morotssticks, riskakor........ Gav honom piggelin på en jäääääätte varm sommar dag o han fick kväljningar. hehe. Visserligen var det första gången o han tycker inget är gott första gången.
    Han går o lägger sig så tidigt på kvällarna, så fredags o lördagsmys har vi inte ännu.
    Är inte fredagsmys ganska nytt förresten? =)
    Men han får potatis, pasta o ris o sen får han rån. Han väger för lite så jag vill inte "reducera hans kost". HAn tål inte mjölk bl.a. så han får i sig för lite fett så han ska äta allt han tål!

• LokesMammi

Tror min kropp inte vill gå ner i vikt mera! Jag vill ner 2kg till.
    För två veckor sen vägde jag 57.0kg, förra veckan 57.7 o idag 57.6........... Blä! Magmåttet står också stilla....

• LokesMammi
    Martina 76 skrev 2012-08-03 18:16:47 följande:
    Men käka råa grönsaker då! Tomater, gurka etc är ju gott och fräscht!
    Ja, det gör jag! (ibland=))
  • LokesMammi
    Martina 76 skrev 2012-08-03 18:23:13 följande:
    En riktig lättviktare ju!!! Hur lång är du?
    Ja, jag är nöjd över att väga under 60kg. Minns inte när jag gjorde det sist! =)
    Jag är pytteliten. 157.7cm kort!
  • LokesMammi
    Martina 76 skrev 2012-08-03 18:25:09 följande:
    Jag är en amason!!! 175 cm lång och nästan 70 kg! Haha!
    Perfekt längd o vikt! =)
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**