• yena89

**Den stora feta LCHF-tråden**

helene306 skrev 2011-04-06 14:39:57 följande:
    Nallebjörnis: Grattis till att var ai mål!

Mens: Jag har kopparspiral och blöder mer men inte så det stör mig. Ingen mensvärk alls men vid ägglossning då jädrar kan det kännas i äggstockar och mage! Som andra skrivit, lchf är ju en hormoniellt styrd kost så ge det lite tid.

Gravid: Lchf och skaffa barn/graviditet funkar utmärkt om man inet är illamående enligt min erfarenhet Sen tycker jag inet man ska köra strikt utan man kan gott hålla sig på upp till 50 g kolhydarter/dag.

Jag har mens nu, vågen visar +2 kg och jag känner mig därefter. Pluffsig, svullen, beredd att skita i allt för att vräka i mig det kroppen vill ha. Varför ska det bli så här? *surar*
    Jag har också mens nu och vill gå och äta kinamat Gråter
  • yena89

YES! Stod emot suget och köpte istället en kycklingsallad med massa dressing (den smakar itne minsta söt så den är nog helt godkänt) och kompisen tog hamburgare utan bröd med sallad och vitlöksdressing!
    Men däremot köpte jag en ny mobil, Sony Ericsson Xperia Arc ;)

En fråga om THE Kladdkaka, är den godast varm eller kall?

• yena89

Kladdkakan blev inte god :(
    För jag glömde att ha i nötmjölet och fiberhusken xD
    Nä, tur dom hade erbjudande på chokladen och vi köpte två :P nästa gång ska den bli kladdig x)

• yena89

OOOHHHH så arg jag är!! var på ICA igår och såg att dom hade alvesta glassen, men bara alla sockerproppade varianter, inte en enda sockerfri!! Den är ny, det vet jag för den har inte funnits innan. Ska skicka ett mail till till dom och fråga om dom itne kan skicka med några sockerfria när dom nu ändå leverar dit.

• yena89
    Bordeaux skrev 2011-04-07 11:52:35 följande:
    Enklare kanske att göra egen
    Nja, men ibland vill man ju bara ta fram glass och mummsa i sig ;) Samt att jag tyckte den var väldigt god och den blir snålare i kolhydrater än om jag gör egen :P
    Får väl nöja mig med mina frusna hallon mixad med grädde :P haha
  • yena89
    jeng skrev 2011-04-07 12:15:10 följande:
    Ja det var illa... Klaga på ican också! Dom väljer kanske själva vad dom tar in.
    Juste det tänkte jag inte på :D
    Bordeaux skrev 2011-04-07 12:14:22 följande:
    Jag brukar göra ganska mycket och äta ganska lite. När glassen är riktigt, dvs innehåller riktiga saker och inte så mycket luft som alla gbglass. Så räcker det med bara lite för mig. En halv liter svindyr häägendasz kan räcka en månad om jhag äter lite varjehelg direkt ur paketet så klart
    Nu är jag glasssugen, vilken glass är bra att äta om jag får för mig att köpa en på stan och äta i solen?
    Enda "glassen" jag tycker jag lyckats med bra är att jag gör cheesecake, och utan botten blir det ju som glass :P
    Undra om man ska investera i en glassmaskin till sommaren  Drömmer
  • yena89
    Annanym skrev 2011-04-07 12:22:49 följande:
    På "mitt" ICA har de den sockerfria på ett helt annat ställe, tillsammans med andra "specialglassar" så om du inte specifikt har frågat efter den kanske det kan löna sig att göra det?
    aa får flirta in mig hos alla snygg akillar där och be om att dom ska ta in sockefria glassen haha.
    För jag kollade alla hyllor med glass och inte ens i laktosfria/diet kylen fanns den.
  • yena89
    Mandel skrev 2011-04-07 12:43:46 följande:
    Samma på maxi jag var på...
    Det konstiga är ju ändå att jag har skrivit ett mail innan och han svarade att dom för tillfärllet inte levererar till Sundsvall. Men tydligen blev det ändring. Nä, jag ska kämpa för att få dit sockerfria glassen!! >.<
  • yena89

Allså min kropp är jätte cp just nu...har haft mensvärk i en vecka nu, brukar bara ha det första dagen. Och igår gjorde det ont att sätta i tampongen, kändes som att det var igensvullet. Jag hatar verklien att gå till läkare men blir det itne bättre får jag göra det endå. Rädd att det är nån infektion...
    Nån som upplevt sånt ?

• yena89
    mamman i skogen skrev 2011-04-07 16:08:17 följande:
    Inte självupplevt men jag kan ju fråga min son som har en cpskada ;-D han är ganska spastisk och har svårt att styra sina muskler mest för jämnan ..

sorry men jag kunde inte låta bli...
    Sorry, men fattade itne dedär...
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**