• yena89

**Den stora feta LCHF-tråden**

Bordeaux skrev 2011-04-11 19:01:36 följande:
    Denebola
    Det vet jag, det är bara :S jag haft problem med. Nä det var inte sant jag tycker yeanas smileysar med x "ögon" ser förstoppade ut
    HAHAHAHAHAHA!! xD kan säga att jag är allt annat än förstoppad iaf ;) hahaha
  • yena89
    Faile skrev 2011-04-11 19:40:44 följande:
    Nu har jag tappat matlusten igen. Blir lite lätt hungrig men nästan mer illamående så jag har lite svårt att äta ordentligt.

Idag har det då blivit äggsmör till både frukost och lunch, och middagen är varma mackor ( lembas med makrill och ost ).
    Visserligen är allt detta gott, men känns som för lite mat?!
    äggsmör? :o vad är det? :o eller menade du äggmjök? :o
  • yena89
    jeng skrev 2011-04-11 19:58:24 följande:
    Jaha, nu sitter jag och äter grillchips.
    Jag har halsbränna så att jag får upp kräks i munnen, så så jävla livat är livet just nu, och jag är så förbannat trött på att behöva må piss så ofta!!
    Men Jucea dåå :( <3 *styrkekraaaaam* {#emotions_dlg.flower}
  • yena89
    Clotilda skrev 2011-04-11 22:03:49 följande:

Hej. Jag är från och med idag ny LCHF:are. Eller, jag ger det ett försök i alla fall. Har varit och handlat och har några frågor som ni säkert kan svara på.

Finns sukrin att köpa i affär eller måste jag beställa?

Finns det något slags knäcke eller nåt jag kan äta en skiva av på morgonen, UTAN att behöva baka själv?

Har för mig att jag läste att bulgur och/eller quinoa går bra att äta, men det innehåller ju väldigt mycket kolhydrater så då bör det ju gå bra med dinkelpasta och råris också? Om inte, varför?

Bär i alla former går bra förstår jag, men varför inte frukt? Eller frågan är väl snarare - om jag inte får äta frukt, varför får jag äta bär?

Tycker du ska läsa på lite mera på www.kostdoktorn.se, han har en nybörjarsida.

Bär innehåller mycket mindre kolhydrater än vad frukt gör, men man ska ändå äta det i begränsade mängder, det blir lätt för mkt :)

Knäcke är enkelt att göra själv om du vill få lågt med kolhydrater. Annars kan man äta en finncrisp om dagen men inte så bra om man är strikt. Annar har René voltaire några frökex, men dom är inte heller nåt man bör frossa i.
    Så rekommenderar dig att göra en stor sats LCHF-knäcke så har du massa :)

Sukrin kan man bara beställa men jucea säger att dom har kommit fram till att den visst kan påverka blodsockret så man bör vara försiktigt.

Nej, dinkelpasta och råris får du INTE äta. Vill du äta det bör du äta GI istället.

Jag tycker verkligen du bör läsa på, LCHF kräver kunskap :)
  • yena89
    Linda1976 skrev 2011-04-12 09:57:21 följande:
    Skit också: 

ok: Stephan www.google.se/images?hl=sv&source=hp&biw=1218...=

Ulf: www.google.se/images?hl=sv&source=hp&biw=1218...=

Det är KUSLIGT!!! 
    IIIHHH!!! Och jag som vart på hans möten :o tänk om dom är samma och jag undermedvetet hjärntvä'ttades med nyckelhåls-predikor istället?? :o
    Faile skrev 2011-04-12 10:05:32 följande:
    Eller hur?!
    Lustigt också med en person ( inga nick nämnda ) här på fl som söker upp lchf-trådar ( inte denna än som tur är ) och klagar på de fanatiska lchf:arna, kallar oss sektmedlemmar osv. Man kan ju undra vem som är fanatisk där egentligen.

Men hon kan nog inte rå för det om hon står under Uffes/Steffes inflytande. De kan vara luriga de däringa sektledarna
    Jag vet vem du pratar om Drömmer Henne har du och jag haft roliga diskussioner med. Det gick mest ut på att hon vet allt och vi vet ingenting och att ALLA människor mår bra av kolhydrater -.-
  • yena89

Nä nu var jag tvungen att kolla på facebook bara för att vara säker. Drömde att vi hade skapat en facebook-grupp, tror "stora feta LCHF-gruppen" (hahah!) hette den men var osäker på om det var en dröm för det kändes så äkta men när jag kollade fanns den visst inte haha xD
    Men hade vart lite kul med en sån grupp^^

• yena89
    missypissy skrev 2011-04-12 10:51:21 följande:
    Fast nu skrev jag ju inte klar, suck.

Någon som har några andra tips till mig? Jag ligger på max 20 gram carbs (utom i fredags då), och i E% ligger jag i genomsnitt på ungefär 83/15/2. Varför står jag still?
    Jag ligger också lågt, allt melllan 0-10g om dagen men står endå still och har gjort det i 3 månader :(
    Men måste erkänna att jag fuskat lite så jag ska inte klaga xD
    Nu blire strikt igen men i maj ska jag och kompisen ha våran vin-kväll NO MATTER WHAT!! >,<
  • yena89
    missypissy skrev 2011-04-12 11:18:32 följande:
    Haha, jag drömde också om vår tråd i natt! Vi hade nån slags träff och det visade sig att jag kände flera av er sedan innan. Någon (minns inte vem men kanske Linda) hade varit min fiende i alla år, men nu insåg vi att vi faktiskt gillade varandra. Haha, knäppa drömmar!
    HAhahahaha xD Berserk-Linda ja haha ;)
    Nej nu vill jag nästan skapa gruppen. fatta bara namnet...stora FETA LCHF-gruppen hahahahahah xD
  • yena89

Alltså nu skapade jag en grupp, men vet inte om jag gjorde rätt xD sök på "stora feta LCHF-gruppen" och kolla om ni får upp nåt

• yena89

Säg till om ni kan hitta gruppen....för jag vet inte om det är jag som måste lägga till. Jag gjorde den hemlig så alla bordeju kunna se den, men bara medlemmar kan se innehållet.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**