mamman i skogen skrev 2011-09-17 05:14:36 följande:
Här går allt som på räls underbart höstväder jobbar på med att "stänga" trädgården sliter och släpar med att hugga ved och plocka äpplen, plommon och rafsa ihop sista blåbären. Strålande vardagsmotion och har helt skippat träningen den får komma igång igen när höststormarna rasar...
Har plockat kantareller i massor både trattisar och gula både finns i överflöd och det blir strålande till vinterns soppor och såser...
Nästa vecka börjar det med lite roligheter, har bokat in mig på utbildning till kostrådgivare LCHF efter snart två år med LCHF blir det ett roligt steg och jag hoppas det blir en givande utbildning som ger ngt.
Åh jag önskar att jag också hade ork till att ge mig ut i skogen igen. Vi har ätit upp all svamp... Och hur vår tomt ser ut orkar jag inte ens tänka på. Men det går inte att göra så mycket annat än att vila när man är sjuk. Både jag och sambon är nämligen i det närmaste däckade av feber, hosta, snor etc. Skönt att dottern har hunnit bli frisk, men å andra sidan är det svårt att orka med hennes tempo när man själv inte orkar göra så mycket annat än att ligga under täcket...
Åh vad kul det låter med utbildningen

Hoppas att den är bra nu, så att du får valuta för pengarna.