kanske en till skrev 2012-06-06 17:07:07 följande:
Tycker att ni är så fantastiskt duktiga i den här tråden. Själv har jag ätit lchf i snart 3 år till och från, vet vad som är ok att äta osv. Tyvärr lyckas jag dock inte ändra mitt ätbeteende. Faller lätt dit och äter fel och gör mycket. Äter i smyg.. Råkar jag få i mig lite kolhydrater en dag så fortsätter jag frossa (och då menar jag frossa) resten av dagen och sedan blir det lätt ett dåligt mönster son fortsätter i flera dagar.
Jag försöker tiden jaga det söta, baka lchf-vänliga kakor och godisar och sedan trycker jag i mig alldeles för mycket. Att jag mår illa hindrar mig inte.
Usch blir så trött på mig själv, och ledsen... Någon som känner igen sig och/eller har några råd till mig?
Jag känner definitivt igen mig!!
Nu närr det inte är kilona jag jobbar med längre så är det sötsuget jag försöker kämpa med. Jag har ätit LCHF huvudsakligen i snart ett år. När jag följer kosten till punkt och pricka så fungerar allt utmärkt. Men sedan kommer det vissa saker då jag unnar mig kolhydrater i olika former, vissa gånger gå det jättebra i små mängder men vissa gånger så nöjer jag mig inte med lite kolhydrater utan börjar jaga efter mer.
Dessutom får jag ett väldigt sug under mensens dagar.
Har tyvärr inget råd att ge dig. Själv så fortsätter jag att jobba mot den dagen då jag kan unna mig saker utan att känna behov efter mer.