• Boost

Broccoli är jättebra, äter det flera gånger i veckan!
    Kan det ha varit nåt i såsen som gjorde de söta? Förstår inte varför de skulle smaka sött annars :)

• Boost
    skånetös78 skrev 2012-06-12 10:00:57 följande:
    Åh mitt midsommarmål blev nått imorse! Äntligen -15kg!! Det är en fantastisk känsla! Nu rasar det verkligen på neråt av någon anledning!

Hääärligt! GRATTIS!!!
    Med god marginal dessutom :) 
  • Boost

Hade glömt bort hur gott det är med stekta champinjoner, och minimalt med kolhydrater i!
    Det blev dagens lunch tillsammans med en köttbit och vitlökssmör. Mumma! 

• Boost

Låter som ett mycket bra och hälsosamt tempo skånetös! Duktiga du!

• Boost

Känner som dig EEE, kommer bli svårt i sommar. Åt inte denna kost förra sommarn, men känner redan nu att det kommer bli svårt.
    Inte lätt att hitta lämplig mat på alla platser. Sen värmen på det också när man vill ha nåt svalkande i sig snabbt.

• Boost
    EEE skrev 2012-06-12 22:25:01 följande:
    Aah, då är jag inte ensam iaf. ObestämdLunchställen här omring har enbart sallad som jag kan äta och för mig är inte en kall sallad ett riktigt mål. Vill gärna äta varm mat och något mer rejält.

Funderar över fredagens restaurangbesök, vad ska man välja liksom? Kanske bara äta vad som erbjuds på menyn och göra ett avsteg?!
    Sån är jag också, en sallad är inte tillräcklig mat för mat, dessutom tycker jag det är väldigt trist att bara äta det :)

Men jag rekommenderar att inte beställa in en vanlig tallrik med mat, och sedan bara plocka bort. Har testat det och det slutar alltid med att jag äter upp kolhydraterna också. Be om mer sallad och sås och att de plockar bort kolhydraterna istället, brukar fungera jättebra. 
  • Boost
    LokesMammi skrev 2012-06-12 22:30:45 följande:
    Jag har hört att det ska vara runt din längd. Så runt 64kg ska du välja +-några kilo. Jag är 157cm kort så jag vill väga 55 helst. Vägde 52 för några år sen o då trodde mina vänner att jag hade anorexia.

Det där har jag också hört.
    Men det är ju så himla individuellt med vikten och hur alla bär upp den.
    Jag är 171 och jag började min viktresa nedåt på 66 kg. Jag är väldigt slank i grunden så den vikten gjorde att jag såg rund ut.
    Idag väger jag 55 och det känns helt perfekt, ser naturligt ut och inte för smal som det kan låta. 
  • Boost
    RebornEve skrev 2012-06-12 22:26:35 följande:
    Av ren nyfikenhet , hur många här har nått sin målvikt eller har nått en vikt som ni faktiskt är nöjda med?
    Jag är i mål och är väldigt nöjd.
    Har lagt till lite mer kolhydrater ibland utan att vikten påverkas.
    Men jag måste fortsätta att äta enligt detta för att faktiskt stå stilla på vågen. Dessutom måste jag hålla mig ifrån kolhydraterna för det mesta för att inte börja sockerfrossa som det lätt blir annars.   
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**