Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

**Den stora feta LCHF-tråden**

Märks att smaklökarna ändrats (som nån nämnde tidigare)
    JAg älskar Cornichons (felix). Kan äta en hel burk utan problem o dricka upp vätskan. Såååå gott! Idag äter jag det igen, inte ätit det på hela lchf perioden! Men åh va det inte smakar lika gott som innan. Besviken jag blev! Smakar vääääääldigt mkt senap! Gillar inte senap. Det var inge gott! :(
    Ska testa ättiksgurka imorgon som jag också älskar (tidigare iaf)...........

11/1-11 kom världens bästa bebis till oss <3
  • LokesMammi

Max har väl lchf vänlig mat har jag läst nånstans!  Jag gillar inte hamburgare längre. Har tidigare varit helt sånt på  Burger King! Åt där varje gång man var i stockholm. Men nu, blä! =)

Blev nästan osams med svärmor idag!
    Pratade om min vikt o hon tycker att jag inte ska ner mera. Inga planer på det, inför lite mera kh. Men jag nämnde för henne att jag blir nästan illamående av all KH som folk stoppar i sig! "men sluta nu, ska du utveckla anorexia nu???" var hennes respons! Har inget med det o göra sa jag, tycker bara att det är så mkt KH i alt o folk vräker i sig! Om man ist tar mindre kh o mer protein o sås på tallriken = mkt bättre!
    Min son äter mkt KH men han behöver sånt. Han är så mager o underviktig! Var på bvc idag o han har gått ner i vikt nu på en månad! Usch!

• LokesMammi
    jagvetefan skrev 2012-08-30 23:46:21 följande:
    Har problem med magen... Tre dagar med LCHF nu och jag har inte kunnat göra nr2 ännu... Börjar känna mig förstoppad... Tips någon?! Det mottages tacksamt!!
    Ganska vanligt! Linfrö olja är bra. Fett smörjer tarmarna! =)
  • LokesMammi
    jagvetefan skrev 2012-09-01 10:37:14 följande:
    Det märks att huden blir fetare när man äter LCHF... Vilket är jättebra för mig för jag har väldigt torr hud i vanliga fall! :) men blev ändå paff idag när jag skulle smörja in kroppen efter dusch- det gick verkligen inte att smörja in! Ungefär som att jag hade en skyddande hinna! Så den vita hudkrämen fanns kvar oavsett hur mycket jag smörjde! Skumt! Men bra som sagt! :)
    Så är det inte för mig! Har iaf snustorr hud! :(
    Men det kanske beror på vad man har för bakgrund också! =)
  • LokesMammi
    Humlemamma skrev 2012-09-01 23:51:50 följande:
    De va som tusan, jag trodde de flesta gick ner massor i vikt v de i början, men är väl solskenshistorier då.
    JAg är en av få som lyckas gå ner bra kort tid! Har gått ner mer än 20kg på 4månader. Men alla lyckas inte!
    JAg fortsätter med lchf kost för jag mår så bra av det! =)
  • LokesMammi
    Ninis skrev 2012-09-02 19:43:01 följande:

Wow, det är helt otroligt! Det tog mig 1 år och 4 månader att gå ner 16 kg. Tänk vad olika det kan vara.
    Ja, det är det verkligen! =)
    Men det är inte bra o gå ner för mkt för fort! Har lite hud på magen som inte hängde med! =)
  • LokesMammi
    RebornEve skrev 2012-09-02 20:18:14 följande:
    Lokesmammi: att huden inte hängde med beror nog inte bara på att du gick ner fort.
    Hur bra huden drar sig tillbaka beror även på hudkvalitet, hur länge man varit överviktig och även hur gammal man är.
    För ett par år sedan gick jag ner 27 kg på 4 månader och huden hängde med kanonbra!

Nu har jag gått ner 30 kg på ca 6 månader och fick hänghud. Men jag har fixat magen redan, gjorde en bukplastik för ca 4 månader sedan :)
    Aha. Ok!
    Har inte varit överviktig, bara mullig! Sen fick jag en bebis för snart 20mån sen jag jag skyller på! =) hehe
  • LokesMammi
    Martina 76 skrev 2012-09-02 20:43:44 följande:
    Det är många som får hänghud efter att ha fött barn. Inte mycket att göra åt.
    Ne, jag vet! Ska "spara" huden till nästa unge sen ska jag ta tag i det! =)
  • LokesMammi
    Martina 76 skrev 2012-09-02 21:09:34 följande:
    Den som spar han har!
    Stämmer bra det! =) hehe
  • LokesMammi
    spökplumpen skrev 2012-09-02 21:18:03 följande:
    Jag har också hud som inte hängt med. Ju mer vikt jag har tappat desto mer gravid ser jag ut, har tom fått frågan av en okänd människa. Mina magmuskler är delade, huden hänger som värst vid snittet, tuttarna ser ut som en sjöbotten (när det har blåst) när jag böjer mig framåt....och jag känner mig dösnygg! Jag är inte den jag ser när jag tittar ner eller den jag ser i spegeln. Jag är den som jag ser framför mig i huvudet och jag är skitsnygg! Jag väger 57 kilo, är vältränad, är hälsan själv, stark, lycklig och har allt jag kan önska mig. Brukar säga till mig själv att jag är en "perfect ten" och har en kropp som kvinnor avundas och män trånar efter.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**