Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

**Den stora feta LCHF-tråden**

Jag började ett nytt jobb 1augusti., Har inte sagt till dom att jag äter kolhydratreducerad kost. När vi kommer in på vikt säger jag att jag gått ner 20kg. Dom frågar inte hur! =) Sade det till sjuksköterskan idag på jobbet för jag ville kolla mitt blodtryck. Hon har själv försökt med lchf utan o lyckas. Hon försökte i en månad bara! :/
    Mina gamla kollegor avfärdade min mat! "vad äter du" "KH MÅSTE kroppen ha" "hjärnan funkar inte utan kh" "man kan dö av hjärtinfarkt utan kh" bla bla bla!!!!
    När man säger att jag äter precis samma sak som du, bara utan potatis, pasta o ris. Jag äter kött, sås o sallad! Då blir det ett "aha" frpn vissa!

11/1-11 kom världens bästa bebis till oss <3
  • LokesMammi
    MissNora skrev 2012-09-17 19:58:31 följande:
    Jag tycker att Alvestaglassen är riktigt riktigt god!

Speciellt lakritsen och vaniljen.
    Vilken av alvesta glassen är det som är "ok"? Har tittar på alla som finns i affären o det står inte mindre/utan socker el sånt på,,,,,,,
  • LokesMammi
    NollÅtta skrev 2012-09-17 22:26:17 följande:
    Alvesta-glassen som heter chokladbomb är god tycker jag. Alla från Alvesta är dock inte lchf, så kolla på burken att det står "lchf" på.
    Saltlakrits är jag väldigt sugen på, får kolla efter den!
    Lägger in en bild så får du se. Det står "lchf" på.

Den har jag inte sett i min ica! :(
    Chokladbomben gillar jag också. Jag är svag för choklad i alla dess former! =)
  • LokesMammi
    Ninis skrev 2012-09-18 14:38:02 följande:
    Menar du att du bara käkar turkisk yoghurt till frukost??? Det är nog alldeles för lite. Jag skulle nog lägga till 2 ägg (kokta/stekta/äggröra) och sen ha i lite hackade hasselnötter och en näve hallon i yoghurten. Så åt jag min frukost varje dag hela år 2011.
    Åt jag också förut. Bara yoghurt med hallon i!
    Nu äter jag bara några skivor bacon, om jag äter nån frukost alls!
  • LokesMammi

Jag klarar inte av o äta hamburgare längre. Blir äcklad av det faktiskt! :/ Jag var förut svag för Burger King! Deras hamburgare o strips är godast! Men nu när sambon vill ha BK så beställer jag vanligt o äter kött o grönsaker o stripsen! =) Brödet kastar jag o drickan dricker sambon upp! =)

• LokesMammi

Nu ligger jag 2kg under min målvikt, trots mera KH!
    Kanske ska börja med yoghurt på morgonen igen!
    Igår åt jag ingen frukost.  Varken åt el drack förrän kl var ung 14. Vilket inte är likt mig, men jag hann inte! Har en vild 20månaders.
    Idag stektej ag på några skivor bacon o drack te till frukost. Det värsta är att sambon gett sonen bacon så nu MÅSTE han ha det när jag äter det. Annars blir det liv i luckan totalt.

• LokesMammi

Ibörjan av lchf så var jag otroligt törstig o drack mängder med vatten. En kompis som är ssk sa att jag har diabetes. Sa att jag inte har det utan törst o kissnödig började när jag började med lchf. Är ju för att man tappar vatten i början. Är inte lika törstig nu längre o kan glömma bort o dricka vatten! Är en vattenmänniska annars! =)
    Men jag har börjat dricka mera te sen lchf.  Klarar mig inte utan mitt te, men så mkt te som jag dricker nu brukar jag inte dricka! =)

• LokesMammi

Just ja. Innan lchf drack jag te med honung. Inte nu längre! =) Men dricker inte de vanliga frukt teerna jag drack innan. De är inte goda utan honung! =)

• LokesMammi
    RebornEve skrev 2012-09-21 08:58:46 följande:
    Sprang spåret förut och åkte förbi affärn på vägen till min bror. Såg då celcius och bestämde mig för att prova en eftersom jag inte testat den förut.
    Fy fasiken vad äcklig den var, kommer definitivt aldrig köpa någon sån igen :)
    Dom är inte jättegoda, men dom går o dricka. Nu efter man har druckit några styckna så är dom godare! =)
    Men man känner att dom inte innehåller socker! =)
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**