Inlägg från: Maddisen80 |Visa alla inlägg
  • Maddisen80

**Den stora feta LCHF-tråden**

Kaya skrev 2011-05-02 13:13:52 följande:
    Nej gör inte det. Ät rätt istället och rör på dig!!!
    jo men var på överviktsenheten hos en läkare hon ville att jag ska göra en för jag kan inte gå ner själv har provat allt och är så sockerberoende
  • Maddisen80
    yena89 skrev 2011-05-02 13:27:42 följande:
    Klart läkaren vill att du ska göra det. Dom tjänar ju på det.
    Tycker du ska läsa på lite mera. Förlåt om det låter elakt men du verkar inte särkilt påläst om LCHF med tanke på att du frågar om man får äta fläskkotletter med beasås.
    Tycker även du ska fuska mindre. Och börja räkna kolhydrater för av vad jag läst av dina intag verkar det som att du får i dig för mkt kolhydrater.

Vad du än gör, operera dig itne., du kommer ALDRIG mer kunna äta normalt. du måste leva på pulverdrycker i flera veckor efteråt. samt innan OP då man själv måste gå ner lite i vikt för att visa att man kan, men då med svältkurer.

Men visst, vill du leva med näringsbrist, illamående. kramper, kräkningar, vattenförgiftning, ocg att ebart äta en broccolibukett och en sked tonfisk till lunch så gör det.
    Jo men jag har provat xtravaganza,lchfkost, gi ,tallriksmodellen
  • Maddisen80
    jeng skrev 2011-05-02 13:38:37 följande:
    Du blir inte kvitt ditt sockerberoende genom att göra en GBP!!! Det är istället för såna som är beroende som en GBP är den största fällan! Antingen brukar det resultera i att man äter fel och mår skit (för man kan inte låta bli) eller så går man ner, men sedan upp igen allt eftersom magsäcken lyckas töja sig. Eller så byter man sitt sockerberoende mot något annat - alkohol är till exempel väldigt vanligt! Jag säger inte att det går så här i alla fall, men det är verkligen bra lösning!

hur mycket väger du? Hur äter du nu på LCHF, och hur länge har du försökt gå ner i vikt med lchf? 
    Jag har försökt flera år med lchf kosten  och äter 5 småa måltider om dagen.
  • Maddisen80
    Lovey skrev 2011-05-02 13:51:21 följande:
    Testa att äta till du blir mätt istället för flera små portioner.

Jag äter mig mätt på morgonen och håller mig sen mätt till kvällen, när kvällen kommer är jag inte direkt hungrig, mest sugen och äter då middag.

Mina måltider brukar landa runt 700 kcal men så äter jag bara två såna per dag. Går jag upp tidigt drar jag däremot ner så att jag kan äta tre måltider. Så istället för tre ägg på morgonen tar jag 5 och delar omeletten i två delar så att jag även har till lunch. Sen står jag mig bra till kvällen när jag äter miiddag. 

Jag äter mycket ägg..........
    Förvånade? Kyss 
    Jag får inte äta så mycket ägg pågrund av gallsmärta och min ibs sen har jag urinläckage pågrund av min övervikt. överviktsenheten + ssk har sagt att jag ska äta 5 småa måltider fast jag får bara i mig 2-3
  • Maddisen80
    jeng skrev 2011-05-02 14:00:21 följande:
    Och då följer du ju inte deras råd, så då kan du inte säga att det inte fungerar.... Tyvärr! Hur tror du det blir sen när du ska äta varannan timma, och du får sitta i 45 minuter med maten trots att det vara är nån dl i mängd? Du kommer sitta och äta heeeela tiden... Trots att du inte känner minsta hunger... Jag vill verkligen försöka hjälpa dig att slippa ifrån det ödet!
    jag följer visst deras råd men jag tar mediciner med som man går upp i vikt av ,jag tränar och står i de på överviktsenheten vet att jag har kämpat
  • Maddisen80
    Lovey skrev 2011-05-02 14:01:34 följande:
    Men det finns kanske annat än ägg med lågt kh. Kött av olika slag? Korv? Ost? Turkisk Yoghurt?
    Du kanske kan äta ägg (kanske två ägg istället för tre och ett paket bacon?) till frukost och nästa måltid något annat.

En bra frukost på morgonen håller en mätt länge. Nu talar jag iofs bara från min erfarenhet och det funkar säkert inte för alla. :)

Innan när jag åt mackor till frukost blev jag hungrig nästan direkt. 
    ost och yoghurt kan jag inte äta jag tål inte mjölkprotein,gluten sen har jag gallsmärtor
  • Maddisen80
    yena89 skrev 2011-05-02 14:03:57 följande:
    Dom säger så för dom lärt sig det. men med LCHF behöver du inte göra det så du får nog kanske i dig för mkt kalorier.
    börja väga och skriva upp allt du äter så ser du att du "äter fel".
    Anton Chigurh skrev 2011-05-02 13:58:41 följande:
    Jaa, ska man måla fan på väggen skall man göra det ordentligt...............
    ok?
    jo men jag har inte råd med våg än ,jag är urfattig
  • Maddisen80
    Kaya skrev 2011-05-02 14:38:38 följande:
    Jag tycker verkligen att dina inlägg visar att du har kämpat och kämpat. Men jag tror inte att en operation är lösningen för NÅGON. Däremot kanske du kan få hjälp med dina allergier osv, och kanske även hjälp med ekonomin på något vis, så du kan få bra resultat utan att behöva kämpa så hårt och utan att behöva göra något så drastiskt som en operation. LYCKA TILL!

K
    Jo jag ska ju försöka gå ner ändå men jag känner att jag orka snart inte kämpa mer
  • Maddisen80
    jeng skrev 2011-05-02 14:10:38 följande:
    ja jag menar absolut inte att du inte har kämpat! Menb om dom säger att du ska äta 5 mål mat, och du bara äter 2-3 mål mat, då har du ju inte följt riktlinjerna. Jag menar inte att jag tycker att du ska äta 5 mål mat, men kanske det är samma sak med LCHF.
    Du vet att du är sockerberoende, men samtidigt så fuskar du ibland, och på så vis underhåller du sockerberoendet, och sabbar idén med LCHF. Då tror jag inte att LCHF är rätt för dig i längden! 

Vad är det för mediciner du äter?
    Maddisen80 skrev 2011-05-02 14:03:31 följande:
    ost och yoghurt kan jag inte äta jag tål inte mjölkprotein,gluten sen har jag gallsmärtor
    Är du allergisk mot både gluten och mjölkprotein menar du?
    Eller menar du att du får gallsmärtor av gluten?
    jag äter mirtazapin,ketogan,tramadol,papaverin,zolpidet,propovan,cymbalta,theralen,omeprazol
  • Maddisen80
    jeng skrev 2011-05-02 14:03:43 följande:
    Jag har ju förresten också IBS och är känslig mot äggen, så vi verkar behöva äta ungefär liknande mat! Jag har lagt till lite mer kolhydrater, men det gäller att hitta de sorter man tål! Och äggen använder jag sparsamt bara när jag bakar bröd tex, äter inte ägg rena i kosten! 
    Jasså så du har ibs med, vad äter du på en dag då ? jag tål inte broccoli,blomkål,ärtor,bönor,lök,vitlök,vitkål
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**