Inlägg från: Maddisen80 |Visa alla inlägg
  • Maddisen80

**Den stora feta LCHF-tråden**

yena89 skrev 2011-05-02 14:06:55 följande:
    Du kan ju inte följa deras råd om du äter LCHF? Äter du mediciner måste man ju tänkte på det med. då är det ju svårare att tappa vikten.
    precis
  • Maddisen80
    Lovey skrev 2011-05-02 14:13:54 följande:
    Okej, men det finns kanske annat fett och kh fattigt
    Du som vet vad du kan äta har ju lättare för att leta upp sånt.

men jag mår dåligt av nästan all mat får kramper
  • Maddisen80
    Clanica skrev 2011-05-02 14:30:48 följande:

maddisen 80: Jag tycker du ska göra det som känns bäst för dig. Men läs på ordentligt om magsäcksoperation innan du tar beslutet.

Jag tror inte det är någo quick fix det heller. Du måste ju lägga om kosten även då för att kunna behålla vikten efteråt..

Läs, läs , läs innan du tar något beslut. Och gör det som känns bäst för dig

Jag hoppas du får må bra och lyckas med vad du än beslutar dig för!

Hej tackså mycket för ditt stöd, jo jag har läst mycket om magsäckop och sett på tvn om magsäckoperationer och pratat med människor på familjeliv
  • Maddisen80
    Teskedsmamman skrev 2011-05-02 15:31:40 följande:
    Maddisen80: Jag har en kompis som är överlycklig över sin operation, men så tvingades hon gå ner x-antal % av sin kroppsvikt innan hon blev opererad.
    En annan opererades, gick ner 40-50 kg, men idag, några år senare väger han lika mycket igen. sockerberoende botas inte med operation utan kan leda till att du väger lika mycket igen om några år.

Vad jag tänkte på när jag läste är om du verkligen äter både GI och LCHF rätt så bryter du ditt behov av kolhydrater, believe me, jag har också varit otroligt sockerberoende. Sedan är det så att LCHF och GI (alla andra dieter också) inte är något som man kan ta till när man vill gå ner i vikt och behålla, man måste göra en omvälvande ändring i sitt matintag om man vill behålla sin vikt.

Man måste inse att dagarna, där man äter godis, chips osv är över, går man tillbaka dit efter lyckad viktnedgång så har man gjort ogjort arbete och uppoffringar. Man måste välja godis/chips/kolhydrater eller bibehållen vikt.

När man har nått sin vikt och hållit den nåt år så kan man kanske börja med små fuskdagar med långa mellanrum, men såfort man märker att man trillar tillbaka i sockerberoendet så måste man bryta även dessa.

Att försöka är en sak, och ger oftast inget resultat, att gå in för en sak är en annan och man får oftast goda resultat.
    Hej jag vet att man kan gå upp igen men jag väger 117 kg är 1,67 cm lång ,137 cm i midjan. jag har inte fuskat på en vecka och jag har stått och stampat på min vikt i över 4 månader
  • Maddisen80
    jeng skrev 2011-05-02 20:13:27 följande:
    Hej. Har läst ikapp på min nzya fina iPadda Maddissen. Mitt erbjudande kvarstår. Maila mig gärna om du vill ha rejäl coachning o hjälp med att hitta eventuella feli hur du har ätit! Återkommer när jag har datorn för jag hatar virtuella skrivbord....
    Hej jag har msn maddisen24@hotmail.com eller ska jag inboxa dig.
  • Maddisen80
    Teskedsmamman skrev 2011-05-02 22:35:47 följande:
    Gjorde te-latte på ett te som heter Studio 54, blir nog mer sådant och mindre Chai i framtiden
    Vart  köper man sånt te då ?
  • Maddisen80
    mamman i skogen skrev 2011-05-03 06:20:52 följande:
    Gomorron alla glada duktiga..idag bär det iväg med sonen til sjukhuset det brukar alltid bli obligatorisk vägning och mätning då för honom och efterssom han inte sitter själv så innebär det att jag får hoppa upp på vågen med honom..ska bli spännande har inte vägt mig på väldigt länge så har ingen aning omi kilo hur mycket min nystart LCHF har gjort..sist jag stod på vågen var också med sonen och då visade den en bra bit över 70 kilo (74 tror jag) nu betyder inte vågen så mycket utan jag mäter och där har det hänt massor men kul om den visar under 70 iallfall..
    Grattis till minskade centimetrar de är ju de bästa, jag har gått ner 20 cm i midjan sammanlagt men står still i vikt.
  • Maddisen80
    Lovey skrev 2011-05-02 16:26:38 följande:
    Men, vad äter du? 
    Frukost Makrill i tomatsås 2 kokta äg
    Middag  kycklingfile och beasås och gröna bönor
    Kvällsmat bär och lite soyagrädde
  • Maddisen80
    helene306 skrev 2011-05-02 16:49:07 följande:
    Jag har frågat innan och frågar igen: hur ser din dag ut? Hur äter du? Skriv upp det här och få råd. Tänk på att det kan ta TID med lchf, 6 månader - 1 år innan det händer något. Och fuskar man som du har gjort då plockar kroppen på sig vätska och tarmen fylls och du går inte ner. Jag stod still i 3 månader innan vågen hoppade ner 1 kg. Sen stod jag still igen innan vågen rörde sig ner.

Du äter en hel del mediciner. Nu har jag absolut inet med det att göra men varför äter du allt detta? Föredrar du att svara privat med någon av oss så vet du att det bara är att skicka.

Jag tycker verkligen du ska tänka till angående operation. Det kanske är en enkel lösning för dig nu och din läkare uppmuntrar men fråga dig själv ärligt: vill du äta så där lite mat resten av ditt liv? Är du beredd att ta eventuella komplikationer? För många är operationen bra och ett lyft till ett nytt liv men är du inte beredd att ta tag i ditt liv och din vikt nu, vad är det som gör det sen? Allt sitter i hjärnan, den opererar du inte. Tänk att inte kunna äta buffé någon mer gång. Nä fy, det skulle jag absolut inte klara.

Jag har fått uppfattningen att du innerst inne är en väldigt osäker person. Stämmer det? Du frågar om råd här (iofs inget fel) men nu har din läkare rått dig till operation och du överväger att lyda, du fick inte köpa kycklingfilé för din sambo för att han ansåg att det var dyrt. Ingen här vill dig illa, vi vill dig väl! Som jucea skrev innan, det är lätt att operera sig men hjärnspökena till din övervikt blir du inte av med under operationen.

Ta dig en ordentlig funderare innan du tackar ja till operation!

Kaya: jucea m.fl. har benat ut detta med motion väldigt bra så jag lägger mig inte i Och du härjar inte, det är bra med diskussioner. Fortsätt du Har man funderingar kan man få svar och klarhet i sånt som man inte visste innan!
    Frukost Makrill i tomatsås märket saeby utan tillsatser och 2 kokta ägg
    Middag 2 st kycklingfile med beasås och gröna bönor
    kvällsmål bär och soyagrädde

Jag äter medicin mot svår ånges och panikångestt och depression och äter omeprazol för magkatarr de får jag ha livet ut, sover dåligt på nätterna därför äter jag sömntablett och jag har buksmärtor ofta och även smärta i ben sen tar jag papaverin mot gallsmärta. Sen tar jag hormonspruta var 3e månad.

Jag får ingen stöd av min sambo de är därför jag har gett upp han säger att jag bli tjockare om jag äter lchf  men jag sa de är en bra diet.
  • Maddisen80
    Enensammamma skrev 2011-05-03 16:18:29 följande:
    En vecka med LCHF och jag har inte bajsat på en vecka. Normalt? Hur bra är det liksom?

går ner i vikt gör jag iaf men orkar inte träna. Är lite yr och helt matt.
    Jag är oxå förstoppad ofta ,lägg 1 msk linfrö i blöt i ett glas vatten över natten de hjälper mig iaf oftast annars kan man be läkaren skriva ut movicol eller lactulus
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**