Inlägg från: Maddisen80 |Visa alla inlägg
  • Maddisen80

**Den stora feta LCHF-tråden**

Mandel skrev 2011-05-05 14:18:25 följande:
    Helt ärligt så är det något fel på din sambo, inte dieten.
    Om de 23cm inte är bevis nog för att det fungerar så är han en väldigt konstig inställning. Vad kräver han för bevis?
    Ska han alltid ha rätt och kan nu inte erkänna att han har haft fel?
    Hej han vill att de ska visas på vågen med och inte bara cmrar.
  • Maddisen80
    Teskedsmamman skrev 2011-05-05 14:41:32 följande:
    Vi sänkte våra matkostnader med 2000 kr i månaden genom att veckohandla... era problem med maten är inte dina problem med olika sorters mat, det är hans ovilja till att storhandla.
    Maddisen80 skrev 2011-05-05 11:01:33 följande:
    Hej min sambo tycker att 60 kr kilo kyckling är för dyrt men de tycker inte jag , vi har ganska mycket lån med ,jag får ut 6500 kr de är inte så himla mycket att jubla för ,men när vi handla blir de 300 kr varannan dag.
    Jag storhandlar till en familj (2 vuxna 4 barn) med gluten/laktos, 1 gång i veckan, det brukar landa på 1200-1500 kr... om ni handlar till 2 pers 4 ggr i veckan landar det på 1200.... till er två skulle ni lätt kunna handla för under 1000-lappen i veckan, ni köper storpack och fryser in t ex...

Det finns mycket ni hade kunnat göra med matekonomin bara han hade släpat sitt lata arsle till affären 1 gång i veckan.
    Hej jo han tycker att de  är jobbigt att ta bussen och handla
  • Maddisen80
    LoveMyFamily skrev 2011-05-05 12:51:05 följande:
    Jag förstår att det inte går att fuska på LCHF, men det är nog inte bara Maddisen som har fuskat här inne..

Idag mätte jag mig och det var några cm här och var som minskat =)
    Även på vågen men den vet jag inte om jag kan lita på.
    Grattis till dina minus centimetrar :)
  • Maddisen80

Hej jag ska ens inte dricka lightläsk eftersom jag får lätt sug och hunger så imorgon när jag ska äta mat med en kompis ska jag ta sallad.

• Maddisen80
    Asereht skrev 2011-05-05 17:50:14 följande:
    Maddisen - Hur är det med sambons fysik då? Är han normalviktig?
    hej ja han har gått ner i vikt trots att han äter pizza ibland + kolhydrater
  • Maddisen80
    yena89 skrev 2011-05-05 16:54:52 följande:
    Är han dum eller? Det är ju inte vikten som gör dig smal, det är centimetrarna?
    Hej jo jag tycker med att de är centimetrarna som är viktigast
  • Maddisen80
    helene306 skrev 2011-05-05 17:32:08 följande:
    Vågen är inte det ultimata. Det är många som tappar mycket i cm men inte ett gram på vågen. Du är bevisligen en av dom och att tappa cm är många gånger bättre än att stirra sig blind på vad vågen visar. Som yena skriver ovan, vikten är bara siffror, det är tappade cm som visar att du gått ner!

Herregud, din sambo behöver verkligen läsa på! Han kan ju absolut ingenting och ändå har han mage att skälla på dig när han inte vet ett skit.
     Hej tackså mycket för ert stöd de är tack vare er jag orka kämpa
  • Maddisen80
    helene306 skrev 2011-05-05 19:36:58 följande:
    Och det är vad DU tycker som är absolut viktigast i allt! INTE vad din sambo anser eller tycker. Vad DU tycker!
    Bonanza skrev 2011-05-05 18:38:35 följande:
    Jag vill ha tips på lchf-godis!

Och tror ni inte jag lät bli att köpa choklad trots att jag var i affären och trots att jag med mitt monstersug gick förbi chokladhyllan flera gånger?

Blev ännu mer snabbmat till kvällsmat för att försöka döva suget efter choklad. Dvs hemmagjorda kycklingnuggets med lite såser till. Nu är jag trött på friterat och tur är väl det!
    Helt klart Bounty säger jag! Om det inte vore för den mörka chokladen som ger en viss "beskhet" så är det nästintill en vanlig sockerproppad Bounty. Själva ingrojset är hur smarrigt som helst. Funderar på att göra Bounty i morgon och ha med på koutsläpp
    Vad gott bounty låter tror ni att jag kan äta det med eller ska jag undvika choklad helt ?
  • Maddisen80
    Kaya skrev 2011-05-05 19:52:38 följande:
    Jag tror absolut att du kan äta det! Det blir väldigt små mängder choklad eftersom det mesta av varje bit är "kokosfyllning"!

men du kanske inte kan göra som jag och tro att man får äta godis nästan varje dag bara för att det är LCHF-godis... det gick jag inte ner i vikt av!

K
    Jag tänkte en dag  i veckan tillexempel lördag :=)

Nä nu ska jag snart se på du är vad du äter :)
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**