Tonysflicka skrev 2012-04-06 11:19:26 följande:
Hej alla... Jag har nyligen börjat med denna kosten.. Det var min sambo som drog igång detta pga mitt sockerbehov.. Har jättesvårt att låt bli om man ex är i butiken att köpa en vaniljmunk eller en cola light ahh detta är skitjobbigt..
Tips nån? Vad gör ni åt det om ni är i butiken och bara vill ha nåt,
Jag skulle egentligen vilja unna mig en flaska 50 cl cola light varje kväll sen kämpa igenom dagarna....
Nej jag behöver verkligen hjälp så tar gärna emot tips och vänner i samma sits som mig
Gärna nån som bo i närheten också så man kan träffas och peppa varandra.
mvh MALIN
Ofta ger sig suget med tiden och det blir lättare att hantera. Förr kunde jag i princip inte gå in i en affär utan att köpa sockerbomber. Och att äta en fanns liksom inte på min karta, allt och åter allt var min melodi. Att ha godsaker hemma gick inte, då tog dem slut.
Men sedan jag började med lchf har jag suget mer under kontroll genom att se till att vara mätt och belåten. Äter jag mig mätt på bra mat och rikligt med fett försvinner helt enkelt nästan allt sug. Tidigare kunde jag äta en hel tallrik pasta och sedan gå till chips, läsk och godis framför TV men nu är det inte ens att tänka på att äta något efter middagen, kroppen vill helt enkelt inte.
Sedan tillåter jag mig IBLAND en coca cola zero, lite mörk choklad, lite nötter eller liknande. Dock försöker jag hålla det på ett minimum eftersom viktnedgången kan bli lidande om jag är för generös mot mig själv. Kan tillägga att jag avhöll mig från i princip allting som smakade ens lite sött under den första månaden med lchf för att vänja mig av med smaken.
Och om du är ärligt mot dig själv så är det ju något ohälsosamt i inställningen att du ska behöva genomlida dagarna för att få dricka en halvliter cola varje kväll. Det låter ju onekligen som ett missbruk som du borde göra allt för att bryta. Men bered dig på att det kan ta ett tag suget lägger sig så håll ut och kämpa på!