Inlägg från: Maddisen80 |Visa alla inlägg
  • Maddisen80

**Den stora feta LCHF-tråden**

Teskedsmamman skrev 2011-05-03 13:52:16 följande:
    Jag köper det i en te/kaffe-affär i Halmstad...
    hej okis är de gott då ? De  har ju en teaffär här i landskrona med
  • Maddisen80
    lillakotten skrev 2011-05-03 12:57:29 följande:
    Hej hej! Är ny på det här med lchf (började igår!) :) Så jag tänkte hänga med här för att få tips och hålla motivationen uppe!
    Välkommen hit hoppas att du kommer trivas här
  • Maddisen80
    FiaFunderar skrev 2011-05-04 15:48:44 följande:
    Testade på att baka ett bröd idag.
    Jag slängde ihop lite bara och jag tyckte det blev bra. Sambon fick en macka när han kom hem från jobbet och det var uppskattat.

4 ägg
    ½ dl grädde
    2½ dl soyamjöl (14g/100)
    ½ dl pofiber
    4 tsk bakpulver
    3 msk linfrön
    4 msk fiberex
    1-2 msk fiberhusk
    Salt

Ca 10 minuter i 225 grader

Nu tror ju inte jag att det är det Bästa lchf brödet om man ser till kolhydraterna. Jag gjorde 10 bullar av detta. Jag är jättedålig på att räkna ut kolhydrater så här men kan det bli 3-4 kolhydrater per bulle kanske?
    Det smakade i alla fall bröd och det smakade gott Solig
    Hej vad gott de såg ut :) nu blev jag ju sugen
  • Maddisen80
    Bordeaux skrev 2011-05-04 16:23:12 följande:
    Hur går det för dig? Har du fattat något beslut om lchf och operationen än?
    Jag tycker du ska ga lchf lite mer tid och prova att skriva upp allt du äter i t.ex. matdagboken så du får koll på så du inte äter för mycket eller för lite av något utan hamnar på 75% fett 20-25% protein och <5% kolisar. Och göra det strikt och ordentligt någon månad innan du utvärderar. Men det är bara min åsikt, du får ju göra som du vill
    Hej jag ska äta lchf tills jag få remissbekräftelse sen när jag har fått de  ska jag åberopa vårdgarantin och be landskrona skicka remissen till s-vall och jag har pratat med dem i s-vall de sa först träffas man i en grupp och få träffa psykolog,läkare,dietist sen efter 3 månader får man träffa läkaren enskild och då är de han som besluta om man får göra en magsäckop eller inte även om landskrona säger ja kan s-vall säga nej.
  • Maddisen80

Hej jag fick svar på prover i måndags på överviktsenheten ,protein,blodvärde,levervärde och sänkan var bra men de var nåt med blodfetterna vad är de för något ? hon frågade mig om jag tog medicin för blodfetter men de gör jag inte.

• Maddisen80
    helene306 skrev 2011-05-04 17:11:29 följande:
    Förlåt om jag låter hård men en operation är en så stor grej som kommer förändra ditt liv på så många olika sätt men frågan är om du kommer må bättre efteråt om du inte gör det nu. Läs på, läs på och läs på innan du tar ett beslut. Du verkar se detta som en lösning på dina problem och det kanske det är för tillfället men fråga dig själv ärligt: kommer du klara att i resten av ditt liv få äta små portioner? Se längre än operationen som en viktminskning. Snälla.
    Jo men jag har tappat lusten med lchf pågrund av att jag inte får någon stöd av min sambo han tycker att jag äter för mycket fett han tror inte på de här de är svårt när båda ska äta. Men i söndags åt jag lchf kost och inge godis och jag har hållt mig utan godis sen i söndags
  • Maddisen80
    Bordeaux skrev 2011-05-04 17:19:06 följande:
    Maddisen
    Jag håller helt med Helene om att du ska ge lchf en ärlig chans utan fusk i en månad helst mer. Det är jättebra att skriva in i matdagboken för att hålla koll så det blir rätt mängder av allt. Jag vet att jag tjatar men jag trodde jag gjorde rätt så det var en riktig ögonöppnare för mig. Har du inte råd med en våg så kan du mäta med en måttsats, det går lika bra det.
    Jag såg ett brittiskt tv-program om GBP-operationer. Handlade om tiden innan op och efter för två personer en man 50års åldern som skulle göra sin andra operation och en ung tjej som skulle göra sin första. Det var ingen dans på rosor precis.
    Jag säger som Helene läs på, läs på om lchf ordentligt och om operationen ordentligt. Inget av dem är en quick-fix och glöm aldrig att ett ingrepp är ett ingrepp, finns inga garantier och den minsta enklaste ingreppet kan få katastrofala följder.
    MEN huvudsaken är att du är nöjd, glad och mår bra.
    Jo men jag får inte äta lchf pågrund av min sambo så de är svårt när man inte har stöd av sin sambo
  • Maddisen80
    yena89 skrev 2011-05-04 17:34:56 följande:
    Maddisen,
    du kan inte säga att du testat allt och verkligen försökt med LCHF när du inte ens följer LCHF ordentligt. Du kan helt enkelt inte fuska. Ditt godis varje helg rubbar förbränningen och kroppen fattar ingenting så du står antingen still eller går upp.
    Ditt problem verkar sitta i huvudet. Du kommer inte må bättre efter en OP, risken finns att du mår sämre. Och kan din sambo, som jag förövrigt tycker du ska ta ett ordentligt snack med, inte stötta dig nu vad kommer han då göra när du mår ännu sämre efter en OP?
    Lyssna inte för mkt på läkare. Dom är ute efter pengar (inte alla såklart men många). Dom säger att enligt statistiken är den otroligt lyckad., Och visst är den det. Typ alla går ju ner i vikt och det är det som är målet. Men sen att över hälften av patienterna mår fruktansvärt dåliga efteråt det står inte i statistiken. Eller att nästan alla får biverkningar. De som lyfts fram e de som "mår bra".
    Din Sambo verkar ju inte va nån fin karl? Bestämmer över dig och är nedlåtande? Låter lite som min käre styvfar. En fin människa egentligen men man mår så himla dålig av han. Ska du verkligen behöva vara med en sån? Ens man ska visa att han bry sig, ösa kärlek över dig och stötta dig i allt!

Så testa LCHF ordentligt!! UTAN FUSK!! köp en superbillig våg för några kronor nånstans och väga allting och skriv upp det. Håll dig till 20g om dan. INGET FUSK NÅNSTANS!

Jag vet att vi kanske låter hårda men vi bryr oss om dig och vill att du ska må bra.
    Hej jag har följt lchf förut men inte gått ner ändå  men jag ger det en chans till men hade varit lättare om min sambo hade stöttat mig . jag vet att ni vill mig väl
  • Maddisen80
    helene306 skrev 2011-05-04 18:18:06 följande:
    Åter igen: varför låter du honom bestämma? VARFÖR får du inte äta lchf för honom? För att han inte tror att det är bra med mycket fett? Alla de som gått ner massor i vikt tack vare lchf, tycker han de har valt fel också? Han bestämmer inte över dig! Han bestämmer inte hur du ska äta! Det bestämmer du!

Min man åt samma som mig när jag åt Viktväktarna och GI. Det var jag som tog bort eller ändrade innehåll i min kost.
    Hej jo jag vet att han inte bestämmer men jag tappar motivationen när han skäller på mig.
  • Maddisen80
    yena89 skrev 2011-05-04 18:18:10 följande:
    Frågan är hur "bra" du år då? Fuskade du då också? Och även om man inte fuskar men uppenbarliga saker som godis och pasta så kan man få i sig för många kolhydrater från framförallt grönsaker.
    Sen funkar LCHF på dig. Du har tappat 20cm. Släng ut vågen, för den säger ingenting. Det är så mkt olika som spelar in där. ÄG, mens, hur mkt vatten du dricker, muskler mm. 20cm!! så mkt har inte ens jag tappat liksom.
    Stöttar inte sambon dig får du ju fråga dig om han är en bra levnadspartner? För han verkar bara trycka ner dig och nästan göra dig ledsen och deprimerad att det kanske är drf du käkar godiset?
    Hej nope jag fuskade inte då ingenting alls men jag vägde inte maten.  Jo jag har gått ner 3 cm i midjan till men står still på vågen , jag ska slänga ut den ,
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**