• Gladskit

**Den stora feta LCHF-tråden**

huldaskarin skrev 2012-09-05 17:22:16 följande:
    Någon som provat drycken Celsius? Tyckte citron/lime-drycken var jättegod och det är nog stor risk att jag beställer hem mer framöver.
    Jag var en frekvent Celsius-användare ett tag, behövde lite extra push i löpningen (särskilt morgonpassen).
    Har testat alla smaker och tycker sämst om apelsin. Citron/lime är läskande och god, colan är ok men smakar avslagen. Oftast har jag dock valt de varianterna som är utan kolsyra i och med att det passar bäst på fastande mage när jag springer på morgonen, dricker jag kolsyrad dryck när jag löptränar blir jag så attans bubblig i magen
  • Gladskit
    Martina 76 skrev 2012-09-05 19:41:02 följande:
    Jag  har märkt jättestor skillnad i energi - åt det positiva hållet! Starkare än någonsin, mindre fettvikt, bättre kondition. LCHF is da shit! Min kropp älskar det!
    Ja jag kanske skulle skrivit att jag inte märkt av någon minskad energi eller att resultaten skulle ha uteblivit för det var så jag menade
    Jag tycker också att jag mår bättre och är mer energisk idag!
  • Gladskit
    angeni skrev 2012-09-06 06:49:38 följande:
    Tycker ni att ni fått sämre immunförsvar sedan ni börjat med lchf? Två dagar på dagis för ungarna och jag och grabben är helt säckade av förkylning:/ hoppas dock det går över fort. Vill ju träna ju!

Jag tycker också att jag varit friskare sen jag gick över till LCHF våren 2011. Men så hade vi haft en tuff förskoleperiod precis innan där allt som sonen drog hem smittade ner även oss föräldrar.
    Jag tror också mycket på att magen måste må bra och att en stor del av immunförsvaret finns i magen så jag äter probiotika varje dag.
  • Gladskit
    The Kittycats skrev 2012-09-07 07:53:58 följande:
    Glömde fråga....
    Var köper ni ert MBC/MBT? För det är väl något färdigt man köper, eller har jag helt missförstått...?!

Det gör man själv hemma. Kaffe MBC eller te MBT!
  • Gladskit
    Såphia skrev 2012-09-07 11:18:58 följande:
    Vilken sorts kokosolja är helt smakfri? Min har en mkt äcklig smak och jag älskar verkligen kokos.
    Provade äggmjölk imorse med kanel och.... njaaa? Säkert en vanesak men det var en för tjock konsistens för mig. Inget "jippiii vad gott" direkt.

Denna veckan går det trögt med vikten. Studsar upp och ner. Mensen är lite sen så jag gissar att min period har förlängts någon dag.

Jag har köpt smak-och luktfritt från Bodystore. De har massa varianter, bl.a. denna:
    http://www.bodystore.com/3/sv/artiklar/kokosfett-smaklost-eko-400-gram

Jag har båda varianterna hemma, ibland passar det med kokossmak i mitt te, andra tesorter smakar inte alls bra i kombination med kokosen
  • Gladskit
    Ninis skrev 2012-09-07 18:59:24 följande:

Skillnaden är att det inte är några proteiner i MBC/MBT, utan bara fett som ger energi. Vilket är bra för fettförbränningen.

Ja och sen är det ju inga ägg i heller

Apropå jordnötssmör så har Kung Markatta jordnötssmör som är supergott!
    Men nu har jag sett att det har kommit bl.a. mandelsmör och hasselnötssmör också, och båda dom två har klart mycket lägre innehåll av kolhydrater än vad jordnötssmöret har.
    http://www.kungmarkatta.se/default.asp?id=317
    Så nu hoppas jag att de har något av dessa på min ICA Maxi!!
  • Gladskit
    standby skrev 2012-09-07 20:03:22 följande:
    Gladskit - min 1,5 kg-hink är just kung markatta. Beställde även hasselnötsmöret :)

Mums vad gott!!
  • Gladskit

Ska man göra MBT så går det ju att göra "vanligt" te utan att mixa. Både smör och kokosfett smälter, men det kan se lite mysko ut. Kokosfett i teet har jag haft ett tag, men snacka om höjda ögonbryn sedan jag började att ha i smör OCKSÅ

• Gladskit
    ollebulle86 skrev 2012-09-08 14:47:49 följande:
    Får väl testa det oxå då ska bara inhandla kokosfett. För det jag har hemma är det i silverförpackning och den skulle ju inte vara bra. Det är ju hårt dessutom

Det smälter väl om du lägger det i varmt vatten, men jag har också har hört att man helst inte ska välja det.
    Men det finns för 49:- på Bodystore så det är inte så fasligt dyrt!
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**