**Den stora feta LCHF-tråden**
Hur mycket kokosfett åt du starliight?
Hur mycket kokosfett åt du starliight?
ischokladreceptet vart är det?!?!?! :)
Ni som har barn och som ger dem välling kanske kan hjälpa mig lite?
Jag försöker komma på ett bra recept på bra välling eftersom jag vägrar ge skräpet Nestlé och Semper lurar oss tro är bra för barnen.
Så, det som verkar poppis hittills är
havrevälling på mixade havregryn
grädde
skvätt mjölk
Men, jag funderar lite på om man kan ersätta havregrynsbasen med nåt annat?
Kan man ge äggmjölk tro? Blir hon mätt då?
Problemet vi haft nu är att hon i en vecka vaknat mitt i natten hungrig och då fått välling (pulverskräpet)
Jag har börjat göra egen välling sedan 3 dagar tillbaka och hon sover bättre men blir proppmätt jättefort (förmodligen för att den har grädde i sig)
Är lite nojig att hon ska bli toktjock bara för att hon får så mycket fett och havregryn?? Borde jag vara det eller vad tror ni?
Ska jag göra någon annan form av välling? Nån som har bra recept?
Just nu bakar jag lussekatter... tänkte att jag får äta en själv men vi ska ha gäster så jag har stått och gjort knäck, ischoklad, saffrans ricekrispies med cranberries och griljerat julskinkan! Inte mycket jag får äta själv men tur jag gillar skinka! :))
Så som sagt, jag undrar alltså om jag oroar mig för mycket and dotterns välling/gröt då jag har grädde i den.
Hon är 18 månader och älskar havregrynsgröt som hon käkar till frukost varje dag.
Kanske kan hon nöja sig med gröt till kvällsmat oxå det tror jag nog.
Mest kul att experimentera.
Vi lagar ju hennes mat till alla mål om dagen, även till dagis då man till vårt skickar med egenlagad mat. Hon äter gladeligen det som serveras för det allra mesta och gillar välling på kvällen. (som mig. När jag inte åt LCHF tog jag ofta en skål välling efter löppasset)
Vad kan man tänka sig stoppa i fet yoghurt som inte ger en sockerkick?
Banan funkar icke har vi märkt. :))
VildaTiger - Grymt! Då litar jag på henne! :)