**Den stora feta LCHF-tråden**
Vart har du hållt hus förresten? har inte sett dig här på ett tag? Eller har jag bara missat dig kanske. :) kloka kvinna.

ok, jag har en karréstek i ungen som jag som vanligt späckat proppfull med vitlök och sen smort in med salt, vitpeppar, vitlökspulver och massor av ingefära.
Funderar på vad jag ska ha till och tänkte se om någon har nåt gott tips.
vi har vitkål, blomkål och broccolli hemma.
brukar köra kålen i ugnen eller bara steka den och äta med smör men kanske har någon bättre förslag eller bara nåt som är nytt för oss!
Förresten, idag åt vi en dudnerfrulle så det blir LÄTT att hålla sig under 20 idag skulle jag tro.
frukost:
en karreskiva stekt med tre skivor ost på
äggröra på 2 ägg
2 koppar kaffe med 3 msk grädde
karréstek med hemgjord bea och stekt kål med smör.
Jag funderar lite.
Jag och sambon fuskade ju en hel del över jul men har nu kommit tillbaka på rätt spår igen och mår toppen igen. (usch å illa vi mådde av all skit vi åt)
Det jag funderar över är att sambon tappat så mycket vikt bara den senaste veckan? Kan det ha kanonstartat så för honom? Han är nästan 2 m lång och väger ca 80 kilo och är egentligen bara muskler nu. Kan man tappa för mycket eller stämmer det att kroppen hittar sin idealvikt?
Jag kämpar på men verkar inte ha lika snabba resultat som honom. Jag är 178 lång och väger ca 73. skulle gärna vilja ner till 69 men misstänker att jag antingen är gravid eller så kommer jag vara det snart och då kommer jag ju knappast minska. Men, HUR ska jag äta då? Räcker det att jag äter som nu (hamnar per automatik på ca 20 g om dagen) och lägger till en frukt och kanske lite mer grönsaker eller hur ska jag tänka?
Jag gick i förra graviditeten upp minst 23 kilo (slutade väga mig när jag närmade mig tresiffrigt) och nu väger jag ca 5 kilo mindre än innan graviditeten...
Får jag i mig allt bebisen behöver för att växa optimalt om jag äter som jag gör? Spontant känns det ju inte som att någon MÅSTE äta bröd, pasta eller ris så varför skulle man bara för att man ör gravid liksom? Eller tänker jag fel?