• Boost

**Den stora feta LCHF-tråden**

Spana skrev 2012-06-11 10:29:29 följande:
    nån här som kör lchf och inte tränar? 
    Jag får verkligen inte till det med träning. Är väldens lataste samtidigt som jag ibland har svårt att hinna med. :/   

Tror det är många som inte tränar i samband med den kosten. Var det något speciellt du tänkte på?
  • Boost
    byggd av bomull skrev 2012-06-11 10:39:00 följande:

Tack så mycket :)

Är det verkligen möjligt att det kan vara så här himla bra!!?? Jag trodde att det skulle vara svårare, men jag har liksom inte varit sugen på något sött ens. Jag bara är mätt och nöjd! 

Skriver under på det! Är verkligen en underbar kost som passar mig perfekt!
  • Boost
    Spana skrev 2012-06-11 10:46:49 följande:

tänkte väl mest på ifall det inte gav nån effekt när man inte rör sig. Med fet mat tänkte jag. Men samtidigt känner jag ju att det händer lite trots träningsbrist..

Skönt att man inte är ensam iaf! 

Träningen gör att det kan gå fortare med en viktminskning, men du kommer att gå ner i vikt även utan träning i och med att energin tas från fettet istället från kolhydraterna.
  • Boost
    Zafir skrev 2012-06-11 11:02:20 följande:

En fråga :vad för form?och ska man ha bakplåtspapper i den?
    Måste ju testa detta brödet:)
    Gärna avlång brödform, och ja, bakplåtspapper i den.
  • Boost
    HokusPokus skrev 2012-06-11 11:14:40 följande:
    Boost,
    Tack! Det var väldigt lite man fick äta Har inte tänkt att vara riktigt så strikt men ville ha ett litet hum om vad som gäller.
    Jag ska försöka bli lite hårdare när det gäller kollisarna iaf.

Ja det är verkligen en rejäl utmaning att köra så strikt.
    Är väl främst mejerier som gör att kolhydraterna kan dra iväg lite, skippar man dem så kommer man nog på ett ganska lågt dagsintag.
  • Boost
    HokusPokus skrev 2012-06-11 11:34:29 följande:
    Boost, ja det är ju så... Men samtidigt är det ju gräddiga såser som gör kosten så god men jag ska försöka tänka till lite mer... Men gräddet i kaffe får stanna kvar iaf så länge jag fortsätter gå ner. Har gått ner i snitt 0,5kg i veckan på senare tid och det är ju inte såå dåligt med tanke på att jag bara har 5-6kg kvar till målvikt.

Håller med, utan det såsiga så blir det nog ganska torrt och tråkigt efter ett tag :)
    Men hallååå, är ju hur bra som helst med -0.5kg/vecka eftersom du snart är i mål! Men förstår dig, man är så ivrig och vill i mål fortast möjligast :) 
  • Boost
    Faile skrev 2012-06-11 11:44:08 följande:
    Jag behöver lite tips på nyttiga och såklart goda frukostar och luncher till mina barn. Vi har sommarlov nu och jag fixar gärna lite bättre mat nu när de slipper den hemska dagismaten  

Fattar inte varför fantasin tryter så här, men har ingen inspiration alls känns det som, så hjälp önskas.   
    Åh då är vi i samma situation :) Funderat på att ta bort lite nödiga kolhydrater från barnens kost, bättre frukost och luncher!
    Smoothie är ju bra. Rysk yoghurt har de börjat äta och tycker om den väldigt mycket, tillsammans med bär i.
    Omelett och äggröra är något som går snabbt och är mättande.
  • Boost
    Spana skrev 2012-06-11 20:23:37 följande:

tack!

Det var ett hel***e att steka dom! Det blev ju geggamoja. :) Lyckades tillslut men vet inte hur de är i mitten. Ska bli spännande i morgon bitti! Eller om jag snyltar en redan ikväll! ;)  

Gör vanliga plättar istället!
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**