• Boost

**Den stora feta LCHF-tråden**

Night sky skrev 2012-06-14 10:56:19 följande:
    Hej, har tröttnat på min frukost med ägg, keso, oppsisar...

Vad har ni för förslag på frukost om man inte har rester från gårdagens middag kvar. Samt att det ska vara lätt att göra iordning!?

Fortsätter tipsa om plättarna då jag tycker de är väldigt smidiga och goda.
    http://56kilo.alltforforaldrar.se/plattar-smaplattar-lchf/

Sen är ju feta yoghurtar bra med bär. Smetana som en tipsade om igår.   
  • Boost
    Night sky skrev 2012-06-14 11:02:13 följande:
    Kan man göra dessa pannkakor/plättar i förväg och ha till morgonen.. man kan ju liksom inte ställa sig kl 6 på morgonen och fixa pannkakor.

Men tack för tips! Ska absolut testas! {#emotions_dlg.flower} 
    Går absolut att förbereda i förväg.
    Ägaren av bloggen har även gjort fiffiga mackor av plättarna :)

http://56kilo.alltforforaldrar.se/plattmackor/   
  • Boost
    huldaskarin skrev 2012-06-14 15:48:54 följande:
    Skivar man jordgubbarna tunt och tar en skiva i taget så räcker de lite längre dessutom  *s*

Kanske man till och med överraskar sig själv och nöjer sig med 2 skivor. Mirakel kan väl hända :)
  • Boost
    tiiitti skrev 2012-06-15 22:08:46 följande:
    Någon här som är medlem i lchf-klubben.se något ni rek. eller är det bortkastade pengar?

Väldigt bortkastade pengar.
    Jag registrerade mig och såg direkt att sidan inte alls lever upp till de förväntningar man har.
    Dock har du en ångerrätt när du har registrerat dig på 2 veckor, så jag hann använda den och fick pengarna tillbaka :)

Finns lite träningstips där. Några recept. Ett forum som bara ett fåtal personer använder.    
  • Boost
    Spana skrev 2012-06-16 09:58:56 följande:
    Nu tjööötar jag :)

Men ingen som har recept på zucchini chips som man gör i ugn?

Hittar inga svenska sidor. :( O vill inte fritera. Testade igår, men de blev bara mjuka och sladdriga :/   

Hur gjorde du dem?
    För det första behövs det väl en del salt för att driva ur all vätska som är i dem? Sedan behöver nog vara ett ganska länge i ugnen för att de verkligen skall torka och hårdna till. 
  • Boost

ollebulle: Tycker du ska köra som du gjort i och med att det var effektivt i början. Men fortsätter du stå stilla eller gå upp så bör du börja räkna vad du stoppar i dig rent kalorimässigt.

• Boost

Spana: Skiva tunnt med osthyveln, sen kan du köra olja och salt.
    In på lite lägre temp, 175 ungefär, sedan bör det som sagt stå inne ganska så länge, kan tänka mig minst en timme. De borde ju dra ihop sig och krympa lite.

• Boost

Det släpper säkerligen snart igen ska du se! Du fick ju en sådan bra start, så tappa inte motivationen!!

• Boost

tiiitti: Sålänge du blir mätt och nöjd med vad du äter så är det inte för lite.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**