• Linda5

**Den stora feta LCHF-tråden**

TomMon skrev 2014-01-19 13:31:43 följande:
    Jag tackar nej till kakor (förutom just nu under graviditeten..). Förstår de inte varför så är det deras problem och inte mitt. Drygast är ju följdkommentaren; men DU behöver väl inte tänka så mycket på vad du stoppar i dig?!
    Eh.. Jo, det är ju för att jag GÖR det som jag ser ut som jag gör... Suck...
    Är nog svårare för er som har bra /snygg figur. Ingen ifrågasätter att jag inte äter eftersom jag började som valross och nu är nere på flodhäst. När folk ser resultatet så är dom bara glada för min skull. Har ju dock 20 kg kvar som syns väl så dom inser varför.
  • Linda5
    Myzan skrev 2014-02-03 19:44:01 följande:
    Är totalt novis på det här med lchf. Mannen fick välja diet och då tog han detta. Vi har hållt på en vecka nu och jag får en känsla av att det är en väldigt skör diet att använda sig av om man ska gå ner i vikt. Man måste ha stenkoll på kolhydraterna för att inte få i sig för många och äter man mjölkproduker som ost, yoghurt, grädde, philladelphia mm så känns det som man snarare går upp i vikt än ner men utan dessa produkter så känns det som att det blir så him a tråkigt att äta. Även vissa grönsaker innehåller ju kolhydrater så det blir ett väldigt räknande för att ha koll. Jag vill verkligen att den här dieten ska passa oss så vi kommer ner några stolekar men den känns både svår och jobbig jämför med tex viktväktarna där allt finns uträknat för en. Hur ska jag göra på bästa sätt för att den här dieten ska bli så bra som möjligt och man inte ska räkna ihjäl sig och ledsna. Och vad äter man till frukost när man ledsnat på ägg och baccon? Hoppas ni kan hjälpa mig för jag vill verkligen.
    Ostrullar med smör, Skinkrullar med majonnäs, äggröra, omelett, Avokado med majonnäs och räkor, Tonfisk med majonnäs, rostbiff med coleSlaw,
    Jag äter när jag är hungrig det jag är sugen på så det kan bli en kycklingklubba till frukost eller en fläskkotlett.
  • Linda5
    Chan2 skrev 2014-02-03 19:51:46 följande:
    Hej

Jag hittade er just och har inte orkat läsa igenom allt men jag undrar en sak ....

Jag gick ner 32kg på 9 månader med LCHF störtskönt att göra det och nu när jag gått upp lite igen så tänkte jag att jag skulle sätta stopp för det innan det gått för långt men nu går jag ej ner i vikt längre med LCHF!?  Vad gör jag för fel månne? När jag gick ner som mest så tog jag dagliga promenader på ca 5km och dom har jag nästan slutat med då jag istället går på pass och är i gymmet... kan det vara så att jag måste återuppta dom igen kanske?
    Stort grattis vad duktig du varit. Vet inte hur du ska fortsätta, var bara tvungen att berömma dig.
  • Linda5
    Myzan skrev 2014-02-04 21:36:54 följande:
    Är det mycket fett i kokosmjölk? Vilka grönsaker är ok. Jag har förstått att ovanjord ska det vara men sen då? Några som är bättre eller sämre?
    Kål i alla dess former är toppen. Blomkål, brysselkål, vitkål, savojkål, Broccoli,
    Smörstekt vitkål är toppengott. Blom/Broccoli mos på smör är gott.
  • Linda5
    Myzan skrev 2014-02-05 19:51:19 följande:
    Var köper man sjögräsnudlar?
    City gross
  • Linda5
    Carrossk skrev 2014-02-07 22:16:42 följande:
    Har ätit LCHF nu i 1 månad och gått ner 5,6 kg :). Men förra helgen åkte vi på magsjuka och åt så klart vittbröd, nyponsoppa/blåbärssoppa. Det märktes denna vecka på vågen :(. Men skulle vilja ha tips på vad man skulle kunna äta om man blir magsjuk igen. Vad finns det för kolhydratsfattiga allternativ?

Buljong, yoghurt, kokt kyckling,
  • Linda5

Blir så besviken. Har varit på utbildning denna veckan. Redan när jag anmälde mig så skrev jag under specialkost att jag åt LCHF. Varje fm så ligger det frallor, ok går ju att äta osten o skinkan MEN sen till lunch så sa dom att det är buffe, Inte 2 valfria dagens korv potatismos eller pasta med kycklinggryta. Tog lite gryta och blev hänvisad till salladsbuffen 1 pastasallad, marinerade kikärtor, marinerade morötter sallad, tomat o gurka. Em fika INGENTING. Hur mycket av kursens eftermiddag tror ni jag kommer ihåg? Brukar ha nödkost med mig men eftersom dom lovat (via mail) att det skulle fixa sig så hade jag inte något med mig. Jag blir dålig om jag inte äter LCHF så därför vill jag inte fuska, ingen vill sitta jämte mig heller om jag fuskar för jag får hemska magkurr som följs av olidliga gaser.

• Linda5
    Patio skrev 2014-02-16 10:07:30 följande:
    Snabb fråga: kan man äta nötter, vitkål och morötter när man kör LCHF? (Bantar inte själv, undrar bara).
    Olika hur strikt man är. Jag äter inte morötter men liiite nötter och massor av vitkål.
  • Linda5
    Patio skrev 2014-02-16 11:35:38 följande:

Okej, så morötter är egentligen lite "no, no"? Hur är det med tomatsoppa innehållande krossade tomater, svartpeppar, grönsaksbuljong, lite salt, gullök, samt skalade fågelfrön?
    Kolla bara så inte tomaterna är sötade. Bör vara en klick aioli eller dylikt till för att mätta bättre.
  • Linda5
    tiiitti skrev 2014-02-19 15:44:24 följande:
    Yosa: och sen ja det i kaffet då va?
    Jag har kaffe istället för kokande vatten.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**